< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zijn er nog meer jonge mama wensen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zijn er nog meer jonge mama wensen?
08/08/2007 @ 14:16
karin

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey ABke,

Wat goed dat je een hele week hebt gewerkt. Geniet er maar even van, want over een paar weken komen de volgende klachten er weer aan.

Ik ga vandaag maar weer eens werken is weer een hele tijd geleden. Zo'n 2 weken, maandag was een vrije dag, dus toen was de winkel gesloten. Heb er wel zin in, maar zie er ook wel weer tegenop, 't is hier nog steeds zo'n 30 tot 34 graden en dat valt me soms best zwaar.

Voor de rest is het hier eigenlijk erg rustig. Ik doe niet meer zoveel en heb ook eigenlijk niet meer de behoefte om uit te gaan of met mensen rond te hangen. Geef mij maar een boek en een koele slaapkamer en ik vind het wel best.

Hoe is het deze week? Ga je je volgende volle week halen? Ik hoop het maar voor je, want ook al is het lopen van het station soms wat zwaar, thuis zitten kan je straks nog genoeg doen!

Groetjes en tot horens,
Karin

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 18:27
ABke

Hoi Karin,

Nog altijd zo warm daar? Inderdaad, geniet maar van een fris kamertje met een boek ofzo... Hier is het gelukkig momenteel aan het regenen, en dus niet overdreven warm. Voor dit weekend voorspellen ze wel goed weer, maar enkel een 22° ofzo.

Deze week gaat het redelijk goed. Wel terug 's morgens misselijk, maar niet meer overgeven ofzo... Dus dat vind ik op zich al een hele prestatie!
Dus ik denk wel dat deze week ook weer volgewerkt raakt! Alleen dat wandelen en mijn buik die af en toe pijn doet. Maar ik denk dat dat komt doordat ons ventje niet stilzit en omdat mijn buikje nog verder aan 't uitzetten is?

Wel heb ik weer heel veel last van mijn rug en soms pijnlijke steken in mijn rechterborst.
Maar volgende week mogen we weer naar de gynecoloog, dus kan ik heel mijn klachtenlijstje eens afgaan en zien wat zij daarop te zeggen heeft

Volgende week van maandag tot woensdag ben ik met mijn vriend mee naar Duitsland, hij heeft dinsdag een dagje opleiding en ik mag mee (op kosten van zijn baas; dus daar moeten we van profiteren)
Heel volgende week hebben we nog een weekje verlof, dus kunnen we rustig een beetje uitblazen.

Zo dat was het weer voor deze keer! Hopelijk gaat het daar toch een beetje afkoelen dat het niet altijd zo warm is...
Groetjes!

Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 13:40
karin

Hoi ABke,

Lastig hoor die misselijkheid, daar heb ik dus weinig last van gehad. Na de eerste 12 weken was dat gewoon helemaal over. Nu is het soms terug als de baby wat lastig ligt te doen tegen m'n maag aan, maar ja dat kan ik wel hebben.

Lekker een paar dagen naar Duitsland samen. Leuk hoor, geniet ervan.

Fijn volgende week weer naar de gyne, daar zag ik in het begin altijd zo naar uit. Ik moet ook volgende week weer, en vanaf dan weer elke week. Het begint nu steeds dichterbij te komen en ik kan niet wachten tot het zover is.

Ik ga vandaag maar eens een beetje poetsen, want het is weer een bende in huize Droogendyk. Dat krijg je ervan als je liever schildert. Heb gisteren een bloem geschildert en het is best wel goed gelukt.

Mijn man heeft mijn viool van onder ons bed gehaald dus die zal ik vandaag ook maar eens gebruiken. Ik speel niet meer zo vaak, maar nu ik zoveel thuis ben is het weer eens tijd om dat soort dingen op te pakken.

Tot gauw

Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 11:39
ABke

Dag Karin,

Gelukkig da je ondertussen een beetje bezigheid hebt. Van klassieke muziek zouden baby'tjes slimmer worden, dus ik zou zeggen "speel maar wat op die viool" *hihi*

Over een twee uurtjes zijn we weg se naar Duitsland! Het gaat goed doen zo lekker van huis. Alhoewel ver wandelen niet zo goed gaat maarja... In Lübeck hebben ze nog traditioneel gemaakte marsepijn, dus aan dat winkeltje zal ik nog wel geraken

Vrijdag weer gyne, kijk er wel naar uit, maar heb beetje bang dat ze me gaat thuiszetten met de klachten die ik heb. Heb regelmatig pijn in mijn buik. Dan trekt mijn buik precies naar alle kanten, en die harde buiken!! Pijnlijke zaak amai... Weet jij of je daar iets kan tegen doen?

Zo, tot de volgende keer alvast! Groetjes!

Link naar deze reactie
16/08/2007 @ 14:23
karin

Hey ABke,

Hoe was je trip naar Duitsland? Ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad en dat een weekje vakantie je buik goed doet.

Vervelend dat je zoveel harde buiken hebt. Zal het toch maar wat rustig aan doen als ik jou was. Het is nog wat vroeg voor de kleine om te komen.

Ik moet vandaag weer naar het ziekenhuis. En vanavond nog een feestje, heb er niet zoveel zin in. Ben zo enorm moe de laatste week, maar dat schijnt erbij te horen. Ik doe ook niets anders dan 's nachts naar de wc lopen en omdraaien in bed doet zoveel pijn dat het me echt een paar minuten kost. Dus ik ben al aan 't oefenen wat nachtrust betreft.

Nou ik laat je snel horen hoe het weer was in het ziekenhuis. Ik heb weer een nieuwe dokter, dus dat wordt nummer 4.

Groetjes en tot horens, Karin

Link naar deze reactie
20/08/2007 @ 04:20
karin

Hey ABke,

Donderdag weer bij de dokter geweest. Alles is goed, ze hadden niet zoveel tijd voor me kreeg ik het idee, maar ja. Over twee weken pas terug wat ik erg raar vindt, want normaal moet je na 36 weken elke week, nou ja ik niet dus.

Vind dat eigenlijk wel vervelend, want juist deze weken heb ik natuurlijk allemaal dingen die ik niet begrijp en wil vragen.

Voor de rest doen ze eigenlijk erg weinig, hartslag was goed en m'n baarmoeder was ook goede maat.

Ik ga m'n bedje maar eens opzoeken, tot horens

Link naar deze reactie
20/08/2007 @ 10:42
ABke

Hoi Karin,

Ik moet vanaf 36 weken ook niet elke week gaan. Vond het ook een beetje raar, maar op zich wel goed. Moet je niet altijd over en 't weer lopen...
Leuk dat alles goed gaat! Hier gaat ook alles goed.
Inderdaad, eigenlijk heb ik soms ook wel een hoop vragen en af en toe denk ik dan maar "dat zal wel normaal zijn..."
Mijn vriend zit nu weer 2 weken in Duitsland, maar vanaf vanavond ben ik bij zijn moeder. Op die mannier is er toch altijd iemand in de buurt moest er iets zijn...

Ik heb gevraagd om vanaf september 4/5 te werken, dan zou ik op woensdag thuis zijn. Wat eigenlijk een goede verdeling is, 2 dagen werken, 1 dag thuis, 2 dagen werken, 2 dagen weekend thuis. Het is te doen 5 dagen aan een stuk werken, maar dan moet ik elke dag zo vroeg gaan slapen... Ik kan nu echt genieten van mijn zwangerschap en ik hoop dat ik dat zo kan houden. Als ik nu weer op m'n tippen moet lopen en ziek val voor m'n bevallingsverlof dan telt dat voor bevallingsverlof en dat is ook zo stom...

Achja, voor de rest valt er hier niet zoveel te melden. Alleen mijn buik zit in een fameuze groeispurt, want kan in geen enkele oude broek meer in...

Wij moeten pas binnen vier weken terug naar de gyne, dus da's nog ff afwachten. Tot de volgende alvast!

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 17:26
karin

Hey ABke,

Ik zit hier stijf te wezen na een dagje appeltaarten bakken met de vrouwen van de kerk, voor een feest dat wordt gehouden in het dorp waar de kerk is.

Stiekem zit ik nu elke dag te wachten tot die kleine komt, al verwacht ik niet dat die binnen een week gaat komen. We kunnen alleen maar hopen.

Voor de rest gebeurdt er niet echt veel in m'n leven. Ik maak wat schoon, ga eens winkelen en dan houdt het wel op. Heb er allemaal de energie niet meer voor.

Wat vervelend zeg je vriend weer twee weken weg. Hopelijk gaat de tijd lekker snel. Fijn dat je het goed kan vinden met zijn moeder, tenminste daar ga ik maar van uit als je daar je tijd door gaat brengen!

4 dagen werken is inderdaad wel lekker. Even een pauze in het midden om bij te komen.

Nou ik ga even poetsen, we doen alles om die kleine te laten merken dat het nu toch wel tijd is om naar buiten te komen.

Tot horens

Link naar deze reactie
25/08/2007 @ 10:05
ABke

Hoi Karin,

Ik kan best begrijpen dat het nu echt wel aftellen is...
Mijn zus is ook voor binnen een week uitgeteld, volgens de gyn zit het klaar dus het kan elke moment komen, het kan ook nog tien dagen duren... da zal dus nog ff afwachten zijn.
Ook een collega gaat komende week haar laatste week werken in...
Een vriendin van mij die uitgeteld is in oktober wilt ook al haar kleintje... maar zij zal toch nog ff geduld moeten hebben denk ik

Van mij mag ons ventje nog wel ff blijven zitten hoor! Vind het echt zalig als die zo beetje zit te schoppen.

Met de mama van mijn vriend kan ik het best goed vinden. Da's ook de enige reden waarom ik zo ver van m'n eigen moeder ben gaan wonen. 'k weet dat als er iets is, kan ik altijd bij haar terecht. En eigenlijk gaat de week zelfs sneller voorbij als ik daar ben...

Naar het schijnt krijg je zo enkele weken voor je moet bevallen drang om nog alles te poetsen enzo... ze noemen dat "nesteldrang" of zoiets... Ik hoop stiekem dat dat bij mij ook nog opkomt, want 'k zeg niet dat da hier ni proper is, maar kuisen is zeker niet mijn favoriete hobby...

Achja 'k ga verder geniete van m'n weekendje, want voor da 'k het weet is 't weeral maandag

Groetjes en hou je goe eh!

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 19:30
karin

Hey ABke,

Zo als je kunt zien ben ik maandagochtend bevallen van een zoon. We hebben hem Alex genoemd.

Alles was goed, alleen lukte het borstvoeden niet, Alex krijgt het niet voor elkaar om zijn tong zo te houden dat hij goed kan aanleggen. Dus we zijn maar over gegaan op de fles.

Ik kom snel weer terug maar nu even genieten.

Gtoetjes

Link naar deze reactie
01/09/2007 @ 22:24
ABke

Hoi Karin,

Proficiat met je zoontje! Ik had al zoiets in gedachten omdat ik je al zo lang niet meer gelezen had.

Ik ben vrijdagavond eindelijk meter geworden en voor de 5de keer tante een foto'tje kan je vinden op m'n profiel.

Hier begint het nu ook wel te kriebelen om ons ventje eindelijk in m'n armen te kunnen nemen... maar 'k zal nog ff geduld moeten hebben, want daar in m'n buik heeft ie het zo slecht zo niet...

Geniet alvast van je zoon en ook een dikke proficiat aan de papa!

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 14:16
karin

Hey ABke,

Hier ben ik dan weer eens. Mijn man is vandaag voor de eerste keer weer naar zijn werk en ik ben dus nu alleen met Alex. Ik moet er nog even aan wennen en wordt er wat emotioneel van, maar dat schijnt erbij te horen.

Vandaag moet ik met Alex naar de dokter om hem te laten wegen. Vrijdag moesten we voor een na controle naar het ziekenhuis en toen was hij afgevallen. Hopelijk is hij nu aangekomen, maar denk het wel hoor, hij heeft goed gegeten van het weekend.

Op mijn profiel staat een foto van mijn mannetje.

Gefeliciteerd met je metekindje! Leuk koppie heeft ze. Nu komt het voor jou ook steeds dichterbij. Al bijna in je 3e trimester met de volgende ongemakken, maar het is het waard hoor!

Ik heb ook enorm zitten wachten op de nestdrang. Maar helaas die kwam niet opdagen, het kind wel. Mijn schoonmoeder heeft hier dus even lopen poetsen (wat inhoudt dat er nog steeds dingen zijn die ik niet kan vinden nu). Maar in ieder geval was alle was gedaan.

Tot snel

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 21:07
ABke

Hoi Karin,

Ik had 'm daarstraks gezien, een sjiek ventje zeg!
Hopelijk is je dagje alleen met Alex goed meegevallen. Het zal inderdaad wel emotioneel zijn en een hele aanpassing.
Ik heb de indruk dat ik de laatste tijd ook sneller zou beginnen wenen bij dingen...

Nu met ons Charlotte geboren, de suikerbonen te gaan halen, Jelle die wat groter wordt (en minder fragiel lijkt) begint het enorm hard te kriebelen... Hoe pijnlijk soms ook (pijnlijke ribben, pijnlijke buik) ik weet dat hij daarbinnen nog eventjes goed zit.
Gelukkig kan ik mijn moedergevoelens een beetje bedaren met Charlotte en Jelle.

Die nestdrang... ik hoop dat die hier toch nog de kop opsteekt. Ik werk vanaf deze maand nog maar 4/5, ben op woensdag thuis (om de week te breken) en ik heb nog zóveel plannen... Morgen gaan we alvast de geboortelijst leggen.

Geniet alvast van je 2 mannetjes in huis Tot gauw!

Link naar deze reactie
09/09/2007 @ 15:43
karin

hoi ABke,

Ik lees dat je de volgende klachten alweer krijgt. Die laatste maanden zijn ook best zwaar hé. Maar lekker dat je maar 4 dagen meer gaat werken, een dag vrij in het midden is inderdaad wel lekker.

Mijn dagen alleen met Alex zijn goed gegaan. Ik vind het eigenlijk wel lekker zo'n beetje rondkeutelen. Maar met kolven erbij houd ik niet veel tijd over voor het huishouden. Soms kom ik niet eens aan de afwas toe.

Ik houd het even kort, want mijn man komt zo thuis uit kerk en dan moet ik dus weer gekolfd hebben en de flesjes uitgespoeld. Borstvoeding is toch wel handig hoor, maar ja het mocht niet zo zijn.

Tot horens

Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 10:46
ABke

Hoi Karin,

Hopelijk gaat alles daar goed met je twee ventjes
Hier is het nu nog bijna 11 weken en ben echt aan het aftellen... soms wil ik echt ons ventje al in m'n armen houden... kijk er zo erg naar uit!
Anderzijds schrikt het mij ook een beetje af, gewoon schrik voor de verandering dat het allemaal teweeg zal brengen...

Wel leuk dat je toch nog de moed vind om af te kolven. Als borstvoeding hier niet lukt gaan we gewoon over op flessenvoeding. Waarschijnlijk heb ik te weinig karakter

Ahja, heb je misschien msn ofzo? Want binnen +-11 weken zijn we beide mama en nog zitten we hier in die topic zwanger worden...

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 15:24
karin

Hey ABke,

Ik kan me voorstellen dat als je er echt over nadenkt het je afschrikt een baby. Dat had ik ook en nog steeds wel. Het is gewoon best vermoeiend om 's nachts 2x je bed uit te moeten (of vaker). En dan wil je ook nog tijd voor elkaar vinden ik ben tenslotte met mijn man getrouwd niet met mijn kind!

Maar ik houd maar vol dat het alleen de eerste maanden zoveel je bet uit moeten is, want dat vind ik wel het zwaarste. En het is het dubbel en dwars waard.

Ik heb inderdaad msn, ik zal je mijn email adres doorgeven in een pb-tje.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]