< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » reflux - gaviscon - ??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
reflux - gaviscon - ??
25/04/2007 @ 12:30
Floor

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 6w oud die het tot nu toe heel goed stelde, maar langzaam aan kreeg ze een beetje symptomen van reflux: witte beslagen achterkant van de tong, voortdurend smakken, bij elke fles wel wat teruggeven en dit meestal 2uur na de voeding, soms nog later, proberen de tong uit te duwen en hevig krijsen na de voeding.
Ze heeft dit wel niet altijd maar dit blijkt typisch te zijn.

Op aanraden van de KI moet ik een volledig maatschepje Gaviscon-poeder in elke fles doen. Nu heb ik de indruk dat ze meer ellendig is bij flessen met Gaviscon dan bij flessen zonder.
Ook zit ik in de penarie met de spenen: zij dronk zeer mooi met Aventspenen nr 2, maar door de Gaviscon is de melk dikker en speen nr 3 is te klein terwijl stand I van een I-II-III speen dan weer te groot is...

Ook is zij vlug overgeschakelt (na 1 week) op NAN TRANSIT omdat zij problemen had met de stoelgang. Het gaat al 5 weken fantastisch met die melk: 1x per dag stoelgang en slap genoeg.
Stopt Gaviscon niet mmer op? Ben bang dat ze nu daar ook weer terug problemen gaat mee krijgen...

Iemand tips?
Zijn er andere middeltjes om reflux te bestrijden?
Is één maatschep Gaviscon niet onmiddellijk al heel veel, want zo erg is het nog niet, is om erger te voorkomen zei de KA.

alvast bedankt
Floor
Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 12:45
Lieze

Hallo Floor,

Mijn zoontje had ook last van reflux een beetje in dezelfde mate als van jouw dochtertje, niet zo erg dus.

Ik moest ook gaviscon geven maar niet in poedervorm maar in siroop (ik gaf wel borstvoeding dus dat kwam daardoor). Ik gaf die siroop eerst onmiddellijk na het eten, maar ik merkte toen dat hij niet goed kon boeren want de gaviscon legt nl. een filmpje op de maag zodat het moeilijker kan terugkeren. Toen ik dat opmerkte gaf ik pas gaviscon nadat hij geboerd had en als hij soms 2 uur later nog eens wat teruggaf gaf ik terug een beetje gaviscon. Van hoeveelheid mocht ik er 4 x per dag 2 ml geven maar ik gaf meestal maar 1ml dan kon ik het meerdere keren gebruiken en dat had, in zijn geval, een beter effect. De gaviscon zelf gaf ik met een spuitje dat ik bij de apotheker had gevraagd en zo ging dag heel goed.

Hij kon ook heel erg krijsen vooral als ik hem plag legde, daarom hoofdeinde bedje verhogen met telefoonboeken ofzo en dan een katoenen doek oprollen en tussen de beentjes doen en aan de zijkanten vastmaken zodat jouw baby niet naar benenden glijd!!!

Veel succes ermee en hopelijk helpen de tips!!!

Groetjes lieze, Jolien en Jarne
Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 12:26
clio

Online Status
Haileu krijgt ook gaviscon.

Zij heeft verborgen reflux, kreeg al snel motilium. Maar opeens dronk ze niet veel meer en schreeuwde ze alles bij elkaar als we probeerden dat ze meer dronk. Bij de dkter geweest e die zij dat haar slokdarm ontstoken was, dus gaviscon bijgeven. Om de andere fles motilium en de volgende gaviscon, maar een half theelepeltje mocht ik geven.
Nu krijgt ze nog 1 fles per dag met gaviscon. En alles gaat prima, ze heeft nergens las van en de slokdarm kan niet ontsteken.
Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 13:15
Karen

Online Status Stuur bericht
hallo, wij hebben 2 dagen gaviscon geprobeerd. nadien zijn we er mee gestopt omdat we merkten dat ze hardere, moeilijke stoelgang had. wij hielden Laure heel lang rechtop, niet gewoon recht he, echt rechtop. haar park en bedje staan heel hoog aan het hoofdeinde. met deze middeltjes hebben wij ons kunnen redden. medicijnen hebben we niet meer gegeven. sinds ze groentenpap eet gaat't veel beter. nog even de moed erin houden !

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:09
Cathy

Wat een geluk Karen dat jullie het zonder medicijnen redden.
Hier jammer genoeg niet.
Zoontje heeft verborgen reflux. Ook alle middeltjes van bedje en parkje hoger etc etc.
Een tijdje gaviscon gegeven en we hadden de indruk dat het beter ging totdat hij na 5' de borts losliet en begon te krijsen en niet meer stil te krijgen was. KA heeft dan motilium bijgegeven en indien geen beterschap na 48u opnieuw langsgaan. Geen beterschap en na bijkomende onderzoeken bleek er een slokdarmontsteking te zijn. Nu ook nog Omeprazole extra.
Ik denk dat er echt veel verschillende gradaties zijn in reflux en één kind is een ander niet.
Ik wens alle ouders van refluxbaby's veel moed
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:12
Cathy

Floor,

Volg maar wat de KA zegt. Ze weten meestal wel wat ze doen. Bij ons zijn de hoeveelheden regelmatig aangepast in functie van de problemen.
Hier wordt nu 1,5ml gaviscon na elke voeding gegeven, 1,5ml motilium voor elke voeding en dan 's avonds het andere medicijn.
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:42

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier ook een mama met een reflux kindje.
Ons Paulien heeft het zelfs in erge mate. Om moedeloos van te worden.
Ze was een 3 tal weken oud toen we met gaviscon gestart waren, maar zo goed en zo snel het hielp zo snel was het ook gedaan. Overgestapt naar Motilium 3x/d en Zantac 2x/d. Van de Zantac braakte ze nog meer en dus maar overgestapt naar Omeprazole 2x/d. Na een paar dagen weer niet veel beterschap meer in. Motilium opgetrokken naar 4x/d, omeprazole naar 2,5 ml 2x/d. Nog steeds veel overgeven en dus heeft de KA ons doorverwezen naar het ziekenhuis voor een PH-metrie. En deze was positief, ze maakt ondanks de medicatie nog steeds veel zure maagsappen aan of toch zoiets. Wij zijn naar huis gekomen met zo'n refluxkussen, is zo'n kussen waarin ze hangen. We hebben dat nu van dinsdag .... Ze lag al van mt haar geboorte vrij hoog in haar bedje, maar dit is wel echt heel hoog ze ....

En zoals Cathy zegt, aan alle ouders van refluwkindjes heel veel moed, want het is vermoeiend om een refluxkindje te hebben. Mijne moed zakt dikwijls in mijn schoenen ze

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]