[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 25/04/2007 @ 15:14 Inne | Pfff… Ik zou toch ZO graag een derde beebje hebben! Ik ben al gezegend met 2 lieve zoontjes (11 maanden en 29 maanden), maar het gevoel dat ons gezinnetje nog niet volledig is, wordt met de dag erger! Ik ben stiekem jaloers op iedere zwangere buik die ik zie… Mijn laatste zwangerschap was een hel, door een bloeding, constante misselijkheid (meestal net niet overgeven) en zware bekkeninstabiliteit. Ik weet dat ik mijn lichaam dus de nodige rust moet gunnen. En 3 op iets meer dan 3 jaar tijd lijkt me misschien ook wat hectisch? Zeker omdat onze jongste nog niet elke nacht doorslaapt. Maar eigenlijk is dat het probleem niet. Het probleem is dat mijn man 2 kindjes genoeg vindt. We hebben nog geen echt gesprek erover gehad, maar ik laat het soms al eens vallen (“Onze zoontjes willen nog graag een zusje/broertje, ze hebben het zelf gevraagd…” of “de jongste zegt dat hij niet de jongste wil blijven…”) Meestal krijg ik dan “nee nee…” als antwoord of als onze jongste zijn keel nog maar eens opengezet heeft (is altijd al een huilertje geweest en nu doet ie het ook als hij zijn goesting niet krijgt) Maar gisteren was het, “nu nog niet, misschien binnen 2 jaar ofzo…” Tja, wat moet ik daar nu mee? Nog 2 jaar wachten om er aan te beginnen vind ik veel te lang! En dan die “misschien”: is dat om me mijn mond te laten houden en uiteindelijk toch nee te worden of wil het zeggen dat ik toch nog voor een derde keer mama mag worden!? Ik heb al aan eerdere topics gemerkt dat ik niet alleen ben met dat probleem. Het lijkt me wel leuk om tips uit te wisselen om onze mannen “omgepraat” te krijgen of gewoon om ons hart eens uit te storten bij elkaar? Groetjes, Inne |
| 25/04/2007 @ 21:59 Marie | Hallo, Ook hier eentje die liever vandaag nog dan morgen zwanger is van de derde... Ik ben daar eigenlijk heel veel mee bezig zo. Mijn man wil wel een derde of misschien zelfs een vierde maar "ooit een keer"... en daar heb ik niets aan. Heel toevallig vandaag nog over gesproken en hij gaat er nu eens goed over nadenken wanneer hij dat ziet zitten. Vind dat voor mezelf wel belangrijk dan moet ik niet iedere maand opnieuw hopen dat we besluiten om ervoor te gaan. Dan heb ik toch iets om naar toe te leven. Als ik een zwangere vrouw zien dan denk ik ook vaak "was ik het maar die met zo´n dikke buik rond liep. Onze kindjes zijn van dezelfde leeftijd, hier zijn ze 28 maanden en 10 maanden. Ben er nu 31 en zou het toch wel leuk vinden als ik voor mijn 35ste zwanger zou zijn. En wil eigenlijk ook niet dat ze veel in leeftijd met elkaar verschillen. Zie het nu al bij mijn zoontjes dat veel aan elkaar hebben. Maar tips heb ik ook niet echt... |
| 28/04/2007 @ 20:14 Inne | Hoi, Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat nummertje 3 er misschien toch nog kan komen. Ik ga even het geschikte moment afwachten en dan wil ik het er toch eens fatsoenlijk met mijn man over hebben. Ik hoop alleen dat het allemaal niet te lang gaat duren... Zo kort opeen als m`n zoontjes hoeft niet, maar ik wil er ook geen jaaaaaaaren verschil tussen. Maar ja, uiteindelijk hangt het allemaal af van mijn man. Marie, heeft je man al nagedacht over wanneer hij een derde ziet zitten? Hopelijk voor jou duurt het niet meer te lang!!! groetjes, Inne |
[Reageer]

Een derde...