< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Keizersnede en wat bij een tweede?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Keizersnede en wat bij een tweede?
26/04/2007 @ 16:12
Anke

Goeiemiddag,

Mijn eerste kindje is geboren via een keizersnede.
Op zich heb ik daar niet veel last van gehad.

Maar na meer dan een jaar, begint het zo een beetje te kriebelen voor nu 2.
Alleen vraag ik me af of een tweede zwangerschap automatisch ook wil zeggen opnieuw een keizersnede?
En hoeveel keer kan je eigenlijk een keizersnede hebben (ik dacht 3 keer)?

Op het forum lees ik ook vaak verhalen van mama's die een keizersnede gehad hebben, het nadien toch iets moeilijker hebben om terug zwanger te geraken (ten gevolge van die operatie)?
Is dat iets wat je op voorhand kan laten nakijken?

Ik moet binnenkort terug op controle naar de gyne, en ik wil me zo een klein beetje voorbereiden met al mijn vragen..

Groetjes en geniet allemaal van het zonnetje,
Anke
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 20:19
E.

Online Status Stuur bericht
Hoi Anke,

Ik heb ook een keizersnede gehad nu een jaar geleden. Of het bij de 2de ook een keizersnede wordt, hangt af van de reden bij de 1ste he..
Bij mij was het omdat de inleiding totaal mislukt was, volgens mijn gyn mag ik gerust van een 2de natuurlijk bevallen, maar niet meer ingeleid. Hij zei dat het 1 kans op 2 weer een keizersnede zou worden dus (vooral omdat ik ook diabetes heb en dus niet te laat kan bevallen)

Ik weet niet hoeveel keer je een keizersnede mag hebben, maar inderdaad alleszins drie (want dat is het maximum aantal kinderen die wij eventueel willen)

Wij zijn sinds januari opnieuw begonnen voor een 2de en ik kan enkel zeggen dat ik in de 1ste ronde alweer zwanger was, spijtig genoeg eindigde die zwangerschap in een miskraam..(niets te maken met de keizersnede hoor). Sinds de curettage is het nu ronde nr 2, dus afwachten of het nu weer snel gaat of niet.. Sinds die miskraam heb ik dus mijn gyn ook teruggezien en hij heeft niets vermeld over het feit dat je moeilijker zwanger raakt na een keizersnede hoor!

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]