< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » bruinverlies...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
bruinverlies...
26/04/2007 @ 16:30
Marieke

Hallo allemaal,

Ik heb dit onderwerp al regelmatig voorbij zien komen en ken de antwoorden eigenlijk ook al, maar ik moet toch m'n ei even kwijt. Ik ben bijna 6 wkn zwanger en heb sinds 2 dagen bruinverlies. Niet veel, alleen bij afvegen als ik naar de wc ga, maar toch... Ik heb ook een constante zeurderig soort menstruatiepijn. Ben wel een beetje ongerust dat het eea toch niet helemaal goed gaat.
Graag jullie ervaringen!

gr. Marieke
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 17:34
Happy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ha Marieke,

Ik spreek niet uit eigen ervaring wat betreft het bruinverlies, maar het kan komen dat er nog wat bloed zich in de baarmoeder bevond, en dat dat er nu uitkomt. Ook kan het te maken hebben met het innestelen. Omdat het bruin is, is het oud bloed. Het kan in principe geen kwaad, maar bel anders een verloskundige, zij kan je vertellen hoe het kan komen.
Die menstruatieachtige krampen horen er wel echt bij, ik heb de eerste 8 weken ook zulke pijntjes gevoeld, dat komt doordat je baarmoeder moet wennen aan het feit dat er een baby in zit, hij moet nu gaan groeien en dat voel je. Ook kan je wat last hebben van je darmen, dat is heel lastig te onderscheiden. Het beinvloedt elkaar ook allemaal.
Nog steeds is mijn baarmoeder gevoelig, niet altijd, maar wel regelmatig, en ik vind het nu wel een geruststelling, dan doet ie zijn best om te groeien, en dat is nu net de bedoeling.
Maar schroom niet om een verloskundige te bellen, het is toch een onzekere tijd in het begin. Succes.

Groetjes Jacintha

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 12:41
Just_Me 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hai marieke,

ik ben nu 6 weken en 4 dgn.
Sinds gister morgen ook bruin verlies gehad.
Het leek zelfs wat roder te worden.
Na heen en weer gebel met de huiarsten post en het ziekenhuis mocht ik toch komen voor een echo.
En ja hoor, alles zat helemaal goed!!!
Het hartje klopte ook zelfs.
Het is een vitale zwangerschap zoals zij dat noemen.
Dat het dus perfect verloopt en de kleine bloeding/bruinverlies erbij hoort.

Dus maak je niet teveel zorgen,

zolang het maar niet hevig rood wordt of dat je krampen krijgt dan zit het wel goed hoor.
En als je toch zekerheid wilt overleg even met je gyne of je vk.

Veel succes!

Liefs Angel

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 13:27
Marieke

Bedankt voor jullie reactie. Tjongejonge; wat kan een mens toch onzeker zijn, he? Ik kan het allemaal verklaren en ook wel relativeren, maar toch ben je ongerust. Ik heb al een dochtertje van 20 mnd en daarbij had ik dit soort verschijnselen helemaal niet, waardoor ik direct ongerust werd (en nog steeds ben) bij bruin/roodverlies... Denk je in eerste instantie; het is de tweede, dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten en maak me niet druk, loopt het toch weer anders

grt'n Marieke
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]