< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » wanneer hebben jullie het verteld

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
wanneer hebben jullie het verteld
27/04/2007 @ 10:14

Online Status Stuur bericht
hallo
zoals jullie hier onder kunnen zien zijn wij in blije verwachting van onze tweede,
maar nu heb ik ff een vraag wanneer hebben jullie het aan iedereen verteld ik hoor steeds vaker om heen dat steeds meer mensen het ruim voor de 3 maand vertellen aan iedereen, wij hebben het momenteel alleen aan onze ouders verteld verder nog niet,maar ben dus benieuwd wanneer jullie het hebben of gaan vertellen

groetjes joyce

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 10:44
Hilde

Hey,

Van onze eerste spruit wisten wij dat we zwanger waren op 25 april en we hebben het 18 mei vertelt
ik denk rond de acht weken

nu ook zwanger van een tweede
zelfde senario
we wisten het nu dinsdat 24/04
moeten 9 mei naar de gyn
als het ons lukt willen we toch wachten tot eind mei!!

natuurlijk als we zolang kunnen zwijgen he....

groetjes

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 10:58
lietje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey ,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb het al heel erg vroeg moeten vertellen in werk bij een dierenarts en maak veel rontgenfoto's. Dus ik heb het daar meteen de volgende dag dat ik het wist verteld en de dezelfde dag nog de familie en naaste vrienden. tja je wil niet dat ze het via via horen.
Maar normaal gesproken wachten de meesten tot de eerste echo rond de 10 weken. En dat zou ik dan ook gedaan hebben. Ouders zou ik het ook meteen zeggen.
Geniet maar lekker van je zwangerschap!

Groeten lia

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 11:25
mama!

Hoi!

Ten eerste moet/mag je het vertellen wanneer JULLIE dat willen. Er zijn zoveel meningen over, maar het is jullie zwangerschap, dus helemaal jullie keus.
Wij wilden het eerst op z'n vroegst mt 10 weken vertellen, maar ik werd al snel niet goed van gedraai/gelieg enzo. Telkens ook spullen (rompertjes/boekjes/tijdschriften) die over zwangerschap gaan snel opruimen bij (onverwacht) bezoek, zeggen dat je geen kinderen nog wilt als de schoonfam. er naar vraagt, terwijl je zwanger bent en dat soort dingen. Uiteindelijk bij 7,5 week verteld. Wat een opluchting! Veel mensen willen het niet zo vroeg vertellen omdat ze bang zijn dat het fout gaat. Maar ja, is het 'leuk' als het fout gaat en niemand kan meeleven!? Of ze horen pas dat je zwanger was als het fout is gegaan? Wij vonden van niet. Maar nogmaals... jullie zwangerschap, doe wat jullie willen! Geniet ervan!!!!!!!!!!!!!
Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 11:57
Gummiebeertje

Hey,

wij hebben het ook onmiddellijk aan de ouders verteld. En mijn beste vriendin en haar vriend, aan die hebben we het ook onmiddellijk verteld, maar ook omdat zij de enige waren dit wisten dat wij aan het proberen waren.
Voor de rest hebben wij gewacht tot 11 weken om het aan de rest te vertellen. Maar zoals mama hierboven zegt, het is jullie keuze en jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.

Geniet ervan
Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 12:21
caroline

Wij hebben op een donderdag een positieve test gedaan. De zaterdag erna moesten we gaan eten bij vrienden. Voorgerecht: slaatje met geitenkaas. Aangezien ik niet immuun was voor toxoplasmose moesten we wel vragen of de sla goed gewassen was en dan wisten ze het ook natuurlijk.
De dag erop bij mijn tante gaan eten. Voorgerecht: slaatje met geitenkaas. Tja ... dan zijn we het maar dezelfde avond tegen de ouders gaan zeggen.
Ik was toen net 7 weken.

[Laatst gewijzigd door caroline - 27/04/2007 @ 12:22] - Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 13:52
Evi

Hallo,

Wij zijn van plan het na de triple test te vertellen ca. 12-13 weken. Als mijn buikje het al niet eerder verklapt. In tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap begint mijn buik (darmen)veel sneller op te sputten. Enkel mijn moeder weet het al omdat ik negatief ben voor CMV en toxoplasmose en helpt zij mij een beetje met het verversen van de pampers als mijn ventje er niet is (een echte luxe)

Groetjes,
Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 14:30
Rosanne

Wij wilden eerst ook wachten tot na de 1e echo op 8 mei a.s. i.v.m. mijn miskraam de vorige keer maar nu gaan wij zaterdag a.s. BBQ-en bij mijn ouders en ik lust normaal heel graag een aantal glaasjes rosé / kir etc. en dat wil ik nu niet doen dus en dat valt gelijk op. Mijn ouders weten ook dat we bezig zijn om zwanger te worden van een tweede.

Dus nu gaan we het morgen mijn ouders vertellen. Hopelijk lukt het mij om verder mijn mond te houden (en mijn moeder ook ).

Groetjes,
Rosanne

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 15:06
Siepie

Hoi Joyce,

Wanneer je het aan je omgeving wilt vertellen is natuurlijk heel erg persoons gebonden. Ikzelf heb het meteen aan mijn ouders verteld (met 4,5 week). Inmiddels ben ik bijna bij de 10 weken en mag iedereen het weten. Meestal wachten mensen de magische 12 weken af. Ik kan me voorstellen dat het ook heel erg verdrietig is als er in deze 12 weken iets mis gaat en je moet dat tegen iedereen vertellen. Wij vonden echter dat we dit niet langer geheim konden houden en wilden het van de daken schreeuwen (je moet er natuurlijk van uit gaan dat er niks zal gebeuren).

Heel veel succes met je zwangerschap!

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 15:13
barbara

Online Status
wij hebben het met 12/13 weken aan iedereen verteld, gewoon onze ouders en familie enzo.

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 15:34
Lotje1976

Wij hebben het met 7 weken aan de ouders verteld. Mede omdat wij tijdelijk bij mijn schoonmoeder wonen en het heel moeilijk werd om dingen te verbergen (bijvoorbeeld biefstuk, rosbief etc ineens niet meer willen). We hebben gewacht tot de echo (10 weken) om het tegen vrienden etc te vertellen. Wij wilden zelf bevestiging dat we echt zwanger waren.

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 16:18

Vanwege een verjaardag (en wel van mijn vader) en eten bij mijn schoonouders hebben wij het hen al snel verteld.
( Bij ongeveer 6 weken )

Dit omdat ik bv. altijd een lekker wijntje neem en mijn vader meestal franse kaasjes in huis haalt.

Daar deed ik altijd vrolijk aan mee en dan valt het toch wel op ineens.

En ik wilde niet tegen ze gaan liegen.

Dus vandaar.
En ik dacht ook bij mezelf dat ik het ze ook wel zou hebben verteld als het fout zou gaan.

Lieve groetjes.

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 16:47
Dusanka

Joehoeeeeee,

Dames gefeli !!!!!

Hier ook gelijk hoor...test amper opgedroogd en bellen maar hihi.... wij zijn dus niet van die geheimhouders....je ziet ook gelijk dat er iets is dan... Normaal gesproken lust ik een aardig wijntje een sigaretje en kan ik aardig snaaien...maar goed met een humpie onderweg kunnen bepaalde dingen niet meer he...

Ook bij de 2e hebben we onze fam. en vrienden een leuk kerstkado gegeven hahahahaah.

Trouwens hetzelfde met het geslacht.... ik vond/vind het heeeeel fijn om te weten en zo kan ik ons kindje al bij de naam noemen.
Voor mijn gevoel perfect

Succes

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 23:16
poohh83

Hallo allemaal
ik vind dat men het moet vertellen als men het voor goed houd,ik heb het bij mijn eerste zwangerschap aan de hele wereld laten weten en jammer genoeg met de magische 12 weken miskraammaar omdat vele mensen het wisten hebben wij heel veel steun gekregen met veel praaten en troosten dat deed heel goedtoen in februarie 2006 weer in verwachting en bang,dus bijna aan niemand vertelt tot 3 maanden om waren;gelukkig is alles goed gegaan en met 9 angst en een droombevalling ligt mijne moppie nu met zijn bijna 6 maandjes rustig in zijn bedje te dromen

Vermoedelijke bevalling op 23/11/2008.
Al 46 weken en 5 dagen zwanger (116.88% ver), nog 6 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 10:24
Isabelle

Tegen een goede vriendin heb ik het bijna meteen verteld, op ongeveer 6 weken. Ik MOEST het gewoon aan iemand kwijt en wist dat ze zou zwijgen. Tegen de familie op 8 weken en tegen vrienden op 10 weken. Op het werk nog maar pas verteld.

Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. En ik begrijp het zeker dat als je bij een eerste een miskraam op 12 weken hebt gekregen, dat je dan effectief wacht tot die 12 weken om zijn.

groetjes,

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 20:41
Evy

Hey,

Op mijn werk heb ik het direct moeten vertellen omdat we verplicht zijn om zo snel mogelijk thuis te blijven. Dus mijn collega's weten het voor mijn familie.

8 Mei heb ik mijn eerste echo en als die goed is, vertellen we het onze ouders. Mijn ventje verjaart ook diezelfde dag en dus komen beide ouderparen sowieso naar ons om een stuk gateaux te eten. We gaan een tutje bij op de taart leggen. Benieuwd of ze het door hebben...

Vrienden zullen nog wat moeten wachten tot een 12tal weken...

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]