< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » 2de kind ook naam die eindigt op -ine ??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
2de kind ook naam die eindigt op -ine ??
27/04/2007 @ 18:50
delphine v

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ben er vroeg bij, want nog kleine 6maand te gaan, maar ik zit met een twijfel ....

m'n vriend z'n dochter heet PAULINE

klinkt het dan wel leuk als ons kindje samen ook een naam met -INE achteraan (genre: Alexine, Justine, Améline, Maxine.....) zou krijgen indien het een meisje wordt ???

We staan nog helemaaaaal niet ver in onze zoektocht naar namen, maar alvorens een lijstje te starten, wou ik even weten of het niet een beetje raar klinkt om 2 zusjes (in dit geval halfzusjes) een naam te geven met een zelfde eindklank ???

Wat vinden jullie ???

Bedankt om hier even over na te denken, want ik zal de eerstkomende jaren beide namen heeeeel vaak moeten zeggen...

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 20:26
Esra_Emre

Online Status Stuur bericht
hmmm.. ik ben van mening dat er niet zoveel leuke namen zijn op -ine.
Avaline vind ik dan wel een prachtige naam.

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 20:40

Hallo Delphine,

Ik vind Féline, Feline een prachtige naam!
Groetjes Kathy
Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 21:48
bo

hoi hoi

ik vind dat het geen probleem hoeft te zijn hoor!
ikzelf vond alexine ook heel mooi maar we spreken het net iets anders uit dan, meer alexien, dan is het toch noch net iets anders he!

groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 09:27
Melinda

Online Status Bekijk profiel
Jensine is mooi passen bij Pauline. En waarom niet dezelfde klank het zijn nu eenmaal zusjes, hé. En maak je geen illusies je ziet je eigen kinderen graag en je stiefkind of hoe je het ook heet zie je ook graag maar op een andere manier. Je zou er ook voor door het vuur enzo maar je zult wel zien dat er een verschil is, het is niet meer of minder, gewoon anders. Voila, zo moet je het ook zien en je niets kwalijk nemen, het is de natuur, hé en je eigen kinderen blijven je eigen kinderen en dat is oerinstinct en bij stiefkinderen is dat net dat niet. Ze zijn ook niet constant bij jou want in dat geval zou het wel kunnen natuurlijk maar ik zit niet in dat geval dus ik weet het niet.

wel stiefmama van zoontje van 6 die nu en dan bij ons is en daarna toen hij drie was mama van eigen dochter (inmiddels hebben we twee eigen kinderen).

groetjes en sterkte met je gemengde gevoelens, ik had dat ook .

dadaaa

melinda

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 09:43
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Hey Delphine,

ik vind het echt geen probleem hoor, en spreek mee uit ervaring! Stiefdochtertje Lotte en eigen kleine man met papa Lenne. eigenlijk is er ook bewust voor 2 bij elkaar passende namen gekozen en we zijn heel tevreden.

De liefde voor een eigen kind is "anders", maar de andere wordt hier nooit achteruitgestoken. Ik voed ze mee op in co-ouderschap en dit sinds haar 13maanden (ze is nu ook 5). Het is een heerlijk leeftijdsverschil omdat ze echt mee doen, zelf al behoorlijk zelfstandig zijn, enz. Ik moet zeggen dat sinds de geboorte van Lenne, Lotte veel meer aan papa hangt dan aan mij (toen ze nog erg veel "zorgen" nodig had durfde de ze al eens mij preferen) maar eigenlijk is dat een "gezonde" verschuiving. ze ziet gewoon dat een baby meer hulp nodig heeft en vindt dat echt niet erg.
Hier loopt het echt super, zodanig dat we zelfs aan een 2e/3e kindje denken...dus ik wens je hetzelfde toe!!

Veel succes!
Vanessa

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 17:42
Mama-2

Eline??

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 21:40
Lesley

Maxine en Féline vind ik heel mooi klinken met pauline !
Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 10:02
delphine v

bedankt iedereen voor de reacties !
ik ben intussen gerustgesteld dat het niet 'stom' is om 2 halfzusjes een naam met zelfde 'geluid' te geven... nu nog effe afwachten wat het wordt, hopelijk ligt baby wat goed in zicht bij volgende echo's ... en dan kan de zoektocht naar DE naam beginnen !!!
groetjes aan iedereen !

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 11:09
jess

hey, in onze familie deze namen:

émeline
périne
laurine (lange tijd ook onze favoriet)
céline (is al wat ouder)

verder hoor ik ook graag:
aline/éline