< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » Kledingmaat pasgeboren baby

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
Kledingmaat pasgeboren baby
28/04/2007 @ 09:09
Line

Online Status
Hallo,
Ik verwacht binnen een goeie 10 weken mijn eerste kindje, maar zit nog met wat praktische vragen.
Welke kledingmaat moet ik nu meenemen naar het ziekenhuis voor de baby. Ik heb al pyamaatjes gekocht van maat 56, maar begin te twijfelen of ik ook niet een paar zou moeten aankopen van maatje 50? Is dit nodig?
Verder vroeg ik mij af, body met lange of korte mouwen? Of zonder mouwen? Zal de baby niet te koud hebben?
Met het warme weer momenteel, weet ik echt niet hoe ik de pasgeboren baby moet kleden in de zomer.Wat is goed en niet goed? Als het echt warm weer is zoals nu, wat doet de baby aan in het ziekenhuis en thuis? Een body met pyamaatje of een broekje met t-shirt en body? Kunnen jullie mij tips geven? Alvast hartelijk dank!
Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 10:42
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hey meid

Het is inderdaad erg moeilijk met dit weer. Je kan niet op voorhand zeggen of jouw pasgeboren baby'tje moeite zal hebben met het regelen van zijn eigen temperatuur of niet. Mijn oudste ging geregeld onder de goede temperatuur, dus hem moesten we de eerste dagen veel laagjes aandoen. De jongste had dan weer geen enkel probleem, hij had het eerder te warm. De oudste is dan ook wel van januari, de jongste van mei.

Mijn raad zou zijn: koop een paar dingetjes in maatje 50, maar zeker niet teveel. Leer je kindje eerst een paar dagen kennen. Vaak krijg je ook nog hopen kleertjes. Las ergens ruimte in om extra kleertjes te kunnen kopen, of vraag aan iemand die jouw smaak heeft, dat voor jou te doen, zo snel je weet hoe je jouw kindje best kleedt. Bij mij heeft mijn vroedvrouw mij telkens goed geholpen met raad op dat vlak.

Ik wens je alvast een gezonde baby!

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 11:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Ik zou enkel rompers met korte/geen mouw kopen. De lange mouwen (ik heb ze zelf wel gekocht) zijn lastig aan te doen. Bij kouder weer kun je altijd een shirt met lange mouwen aandoen.
Kay woog bij de geboort 3790gram. Niet heel weinig dus.
Hij is nu 3,5week en pas nog net in maatje 50.
Maatje 56 gaat nog wel goed.
Het is een beetje afhankelijk van het merk. SOmmige dingen vallen groot andere klein.
Het zijn voornamelijk de broekjes die zelfs in 56 aan de grote kant zijn/blijven.
Ik zou toch wel zorgen dat je in ieder geval een pakje of 3 in maat 50 hebt. En een pakje of 5 in maat 56. Ze spugen nogal gemakkelijk dus verschoninkjes zijn erg handig!
Ik zou er niet vanuit gaan dat je van visite de kleine maatjes krijgt. Veel mensen vragen niet wat je nog wilt hebben maar kopen zelf al wat. Vaak kopen ze dit ook al voor de bevalling. Bij onze oudste en ook nu weer valt het me op dat vooral maat 68 en 74 veel worden gegeven.
Bij ons in huis is het een lekkere temperatuur met deze warmte. Kay draagt in huis dus gewoon een rompertje met een luchtig pakje. Meestal geen sokjes.
Buiten is het echter zo warm dat hij vaak alleen in de romper ligt of met een romper met een shirtje zonder broekje.
In de eerste week had hij moeite met het op temperatuur houden van z'n lijfje. Dus toen had hij een mutsje op, sokjes, rompertje, pakje. Compleet alles erop en eraan dus met aankleden. En dan in bed onder laken en deken en met kruik. Maar na een week was dat niet meer nodig.
Zo gauw ze zich goed op temperatuur kunnen houden is het vaak voldoende om ze net zo aan te kleden als je zelf doet en dan een lakentje of dun dekentje erover te leggen.
Maak je niet te druk. Je krijgt voldoende uitleg van de kraamhulp!
En zoals Dieke ook al zij, er is altijd wel iemand die even gauw wat spullen voor je kan gaan kopen mocht je echt te kort komen.
Succes, en geniet nog even van je zwangerschap!

groetjes kaat

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 08:06
Line

Online Status
Hallo,

Bedankt voor jullie tips!
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:37

Hallo,

Ik ben 7 weken terug bevallen en had allemaal maatje 56 wat dus veel té groot was voor Dante. maar ja hij was dan ook maar 45 cm en dik 3 wk té vroeg ( 2.8 kg ). Luister naar de schatting van de gynae ( nu ja bij mij klopte die totaal niet, hij schatte 2.2 kg )
maar bij een baby op tijd en rond de 3 à 3.5 kg zou ik toch ook maatje 50 kopen want de maatjes 50 in Zeeman en Hema zijn echt wel groot. Voor kleine maatjes moet je bij H&M en C&A zijn. Dante is nu bijna 7 wk en draagt nog steeds maatje 50. Er is nog niets té klein van bij de bevalling eigenlijk. Maat 56 daar verzuipt hij gewoon in.
Maar goed beter wat te grote kleertjes dan te kleine.
Ik heb hem steeds in kledij gelegd ( en niet enkel in pyjama's ) in het ziekenhuis. Ik ging ervan uit ik draag ook enkel een pyjama in de nacht dus men zoontje ook.
het zit toch gemakkelijk want dat is alemaal uit t-shirtstof die kleine kleertjes.

O ja en iddkoop enkel rompers met korte en geen mouwen want in een romper met lange mouwen slaapt de onze enkel.
Ze hebben het sneller té warm dan te koud zei de kinderarts.

[Laatst gewijzigd door Melopee - 09/05/2007 @ 11:38] - Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:56
Emma

Line,

Ik loop ook rond met dezelfde vragen hoor. Dit weekend in de kinderzaak waar we onze lijst hebben ook nog es raad gevraagd. Ik heb ook body'tjes met korte en zonder mouw gekocht, geen met lange mouw omdat het toch juli zal zijn. Verder heb ik tot nu toe 2 pakjes in maat 50 en 4 in maatje 56. Daarnaast nog een paar broekjes en t-chirtjes om ons kindje niet steeds in kruippakjes te kleden overdag. Volgens de dame in de winkel heb ik nu wel genoeg.

Ik vraag me dan ook vaak af wat te doen als het heel warm zal zijn als je gaat wandelen en zo maar ik zal me wat baseren op de raad van de kraamhulp denk ik. Volgens mij is het wel normaal zeker dat we rondlopen met deze twijfels gezien het de komst is van ons eerste kindje...

groetjes, Emma

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 16:58
petra

Onze spruit is geboren met 38.4 weken en woog 3kg475 en was 51 cm groot...
Ik had enkel maatjes 56 en sommige waren misschien wat ruim (dan sla ik de mouwtjes en de broekjes om, gaat perfect), maar anderen pasten perfect, ligt eraan wat voor merk het is... Ik had 2 pyjamatjes maat 56 maar die zijn dus alle 2 VEEl te groot, denk dat Vic die pas na een maand aankan, hij verdrinkt erin ocharm ! Nu heb ik zo'n 7tal setjes truitje-broekje-sokjes en dat vind ik erg handig...
Ik heb 2 body-tjes met lange mouw, maar die heeft hij alleen aan als hij een T-shirt met korte mouwtjes aan heeft...
Ze groeien zo snel, ik schat nog een weekje en dan kan ie niet meer in zijn geboortepakje ...

Succes !

[Laatst gewijzigd door petra - 09/05/2007 @ 17:00] - Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 16:47
Mojo

Mijn dochter was 2980 gram.

Ze kwam pas na 2 weken aan in gewicht, en nu ze 6 weken is past ze éindelijk een beetje in de maatjes 50 hoewel het meerendeel nog duidelijk te groot is. Trouwens, ze past een beetje in de truitjes, broekjes vind ik een ramp. Er werd ons een baby voorspeld die iets boven het gemiddelde zou zitten, nu klopte dat wel maar ze kwam 4 weken te vroeg. En wij maar zorgen maken dat de kleertjes te klein zouden zijn. Nu 6 weken na de geboorte hangt de kast vol met kleertjes die nog steeds niet passen.

Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 12:51
evelien

hallo,

ik had allemaal kleertjes mee naar het ziekenhuis in maatje 50, toen ons meisje geboren werden bleken alle kleertjes veel te groot. ze was wel een kleintje 45cm en ze woog 2kg925. nu is ze 12 weken oud en draagt ze maatje 56.

groetjes

Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 13:22
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Mijn zoontje is geboren met een lengte van 55 cm en dus maatje 50 was te klein, dis kleertjes kon ik meteen terug in de kast leggen. Maatje 56 paste perfect.
De bodys met lange mouwen vond ik helemaal niet gemakkelijk dus die zou ik niet kopen als ik jou was....
Veel succes...

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 00:45
samira

hallo wou even zeggen mijn dochter is nu 2 weken oud en kleed haar heel luchtig aan het is veel te warm om iets warms aan te doen

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 00:46
el goela

ik heb veel kleedjes van maat 50 en 56 maar dat is niet nodig je moet enkel een paar kleedjes hebben van maat 50 56 niet te veel babys grieen snel

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 11:11
greet

rompertjes met lange mouwen hoeven niet moeilijk te zijn hoor ! in tegendeel , korte en zonder mouwen zijn er bijna niet in overslagbody's , lange mouwen wel en zijn veel makkelijker aan te doen dan de korte mouwen die ik nu over het hoofdje moet trekken ...

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 20:13
Emmeke

Ik zou zeker ook rompertjes kiezen die volledig open kunnen. Die je dus niet over het hoofdje moet trekken, maar overslag. Voor de eerste dagen zijn die echt vééél gemakkelijker.
Over de kledingmaat: ik kocht wat dingen in maat 50 en wat in maat 56. Hij heeft beide aan nu en in begin vooral 50. Het is moeilijk te zeggen, want het ene merk scheelt veel bij het andere merk. Ik heb nu al dingen maat 56 die te klein zijn en andere van maat 50 kan hij nog in.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 15:43
Kacie

Ik had me dit ook al zitten afvragen.

Doen jullie dan overdag een rompertje en t-shirt/broekje en 's nachts een rompertje + kruippakje, of kan een kruippakje ook voor overdag?

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 12:45
akiki

Online Status Bekijk profiel
tsja, ook al is mijn zoontje negen dagen te vroeg geboren, toch konden wij alle kleertjes van maatje 50 al direct terug naar de kast brengen! hij was immers 4350g en 55cm bij de geboorte... Ook maatje 56 heeft hij maar drie weekjes gedragen, daarna drie weekjes maatje 62, en nu gelukkig al enkele weken maatje 68. Wij kopen zelf redelijk veel tweedehandskleertjes, op de beurzen van de gezinsbond. Die zijn heel goedkoop maar toch nog van goeie kwaliteit. Misschien is dat een tip, als niet niet zeker weet welke kleertjes het beste zijn?
Rompertjes met lange mouwen zijn idd niet handig. Dan is het makkelijker om een t-shirtje extra aan te doen. Voor de rest moet je een beetje zien wat je kindje zelf het liefst draagt: pyamatje, kruippakje, broekje en t-shirtje... Voor hele kleintjes is een pyama of kruippakje het makkelijkst, vind ik zelf.
veel plezier met het uitzoeken van de kleertjes!!

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 12:54
petitje

aikiki al maat 68 op 2maand! op 2 maand droeg mijn spruit nog maatje 50.
Ik had voor overdag altijd t shirt met een broekje en eventueel nog een vestje tegen de avond ofzo.
Ook een fleecejasje in maat 50 waar ie veel plezier aan gehad heeft.
Snachts een kruippakje.
Ik heb nooit 2 t shirts over elkaar gedragen, altijd een body met lange mouwen en eventueel een vestje.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 13:39
Joyce1982

maatje 50 heeft mijn zoon niet aangehad.. ik ben begonnen met 50-56 en na 3 weken zat ons manneke in 62.. hij woog met de geboorte 3990 gram en was 54 cm lang..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]