< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » zwanger maar voel mij schuldig

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
zwanger maar voel mij schuldig
28/04/2007 @ 23:14
jessica

Hallo allemaal

Ik ben inmiddels bijna 6 wk zwanger van ons 2 kindje. Ons 1e kindje is inmiddels 8 mnd oud en die zwangerschap had erg lang op zich latern wachten.. dus wij dachten... wij gaan ervoor en wat denk je meteen raak..

Maar een vriendin van ons is alweer 1 jaar bezig voor nr 2... ik voel mij ergens schuldig en durf haar niet meer onder ogen te komen. Ik weet hoe zij zich voelt... die onzekerheid dat iemand zwanger is... die pijn...

ik voel mij blij maar ook rot

gr. jessica
Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 08:20
Ukkie2

Online Status
Hai Jessica,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb 26-04 ook een positieve test in mijn handen mogen houden!

Even over je vraag, ik weet zelf ook hoe zo'n steek voelt na het bericht van een vriendin/kennis/collega als ze vertellen dat ze zwanger zijn... Ik heb zelf een miskraam gehad vorig jaar, en heb door de curretage een verkleving gehad en daarop volgde dus weer een operatie. Daarna werkte mijn hormoonhuishouding niet meer, en door Clomid ben ik nu dus weer zwanger!

Je moet het gewoon aan je vriendin vertellen, (dat kan nu (als iedereen het al een beetje weet) of pas na de beroemde 12 weken...

Als iedereen het al weet, zou ik het maar snel vertellen, want anders hoort ze het van een ander! En dat is nog pijnlijker voor haar!

En als je het gaat vertellen, zeg er dan bij dat je het heel erg moeilijk vindt, maar het haar toch zelf wilde vertellen. Als ze het er moeilijk mee heeft biedt haar dan een luisterend oor aan. En nodig haar uit om bij een van je echo's te zijn, en ff te babyshoppen. Betrek haar er een beetje bij.

Vergeet niet dat jullie er heel erg blij mee zijn, en dat je gewoon moet genieten van je zwangerschap, ook al reageert je vriendin misschien anders (een vriendin van mijn vriendin had heel erg raar gereageerd op haar zwangerschap), toch is dit jullie geluk, het had net zo goed andersom kunnen zijn.

Kun je je ook afvragen hoe jij het zou willen dat zij had gedaan als ZIJ zwanger was... Aan jou vertellen, of verzwijgen? Als jullie een beetje hetzelfde zijn, dan kun je er zo ook achter komen...

Ik wens je veel geluk en plezier tijdens je zwangerschap!

Gr Ukkie2

Wat een verhaal eigenlijk he!
Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 08:24
Cynthiaken

Online Status
Je vriendin zal dat wel begrijpen hoor! Ze zal ook wel weten dat bij de ene het langer duurt dan bij de andere en trouwens... ze weet dat ze vruchtbaar is he door haar eerste kindje :) Ge moet u daar zeker niet schuldig bij voelen ze :)

ik heb ook heel lang geprobeerd, mijn vriendin was 5 of 6 maand zwanger eer dat ik zwanger werd.. was wel een beetje jaloers maar had het gedacht: bij mij zal het ook wel lukken!

Jammer genoeg heeft het bij mij niet mogen zijn... 13 weken ver en woensdag moet ik curretage doen :( thartje klopt niet meer.. en mijn vriendin moet dan volgende maand bevallen.. dat is ook heel moeilijk ma ik gun het haar!

Weet je vriendinnen gunnen elkaar dingen en u vriendin zal dat zeker ook doen hoor! :)

Veel succes en geniet maar van je zwangerschap!
Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 08:31
melissa

Online Status Bekijk profiel
hey ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.

Mijn man ze tante kan helaas helemaal geen kinderen krijgen en wij vonden het dus ook bij allebei de zwangerschppen echt supermoeilijk om het aan der te vertellen maar ik denk dat je het beter zelf kan gaan vertellen als dat ze het straks via via te horen krijgt denk dat ze dat nog minder leuk vind, heb het ook met een vriendin die is 3jaar bezig en na deze maand als het niet lukt gaan ze over op ivf en heb het tegen haar ook gezegd vind het zo klote om tegen je te zeggen en zij vind het geen probleem en hoef me niet schuldig te voelen dus heb het er over met haar

gr

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 09:43
Sparrow

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij mij een beetje hetzelfde verhaal, mijn ventje zijn tante heeft wel al een kindje, maar ze zijn nu al meer dan 4 jaar aan het proberen voor een tweede.
Toen we het gingen zeggen, was ze héél blij voor ons, maar had het er ook wel wat moeilijk mee, wat ik héél normaal vind.
Maar in eerste instantie is ze SUPERblij voor ons, wij hebben er 1,5 jaar op moeten wachten en nu heeft ze zelfs al gezegd als we spulletjes nodig hebben mogen we gerust gaan vragen bij haar.
Ik denk dat het belangrijk is dat je vriendin het van jou hoort.
Je kunt het haar op een voorzichtige manier vertellen en ik denk dat ze in het begin misschien even met een 2strijdig gevoel zit, maar een echte vriendin zal héél blij voor jou zijn hé!!
Veel succes met je zwangerschap!!

Liefs Silke +

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 13:39
Nicole

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, alleen was het bij mij, mijn vriendin die eerder zwanger was!
Ze heeft het gelijk aan mij verteld, en natuurlijk deed het me pijn, dat zij eerder was, maar ik was ook heel blij voor haar!
Je vriendin zal het echt wel begrijpen.
Ze zou het erger vinden als je het voor haar verborgen zou houden!

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 15:18
greetje

Online Status Stuur bericht
Hey Jessica,

gefeliciteerd met je zwangerschap.
Mijn vriendin heeft in 1.5 jaar 3 miskramen gehad 12 week 12 week en 16 week dus waren het ook al echt kindjes met alles erop en eraan.
Ik was tegelijk zwanger met haar en zij kreeg toen weer een miskraam en nu ben ik zwanger van de 2de.
Ik heb het haar als 1 van de eersten verteld omdat ik echt niet zou willen dat ze het van een ander zou horen.
ze moest wel een traantje laten maar is wel erg blij voor ons ik zal haar in gepaste mate op de hoogte houden van onze zwangerschap.

succes

Groetjes Greetje

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 10:00

Hi,

mijn beste vriendin was ook al jaar aanhet proberen, terwijl het bij ons direct raak was (na één prille miskraam)... toen ik het vertelde zag ik dat ze het er erg moeilijk mee had, en ik heb dan ook niet teveel erover verteld of zo. een tijdje later belde ze me op om es te gaan shoppen voor mijn groeiende buik, wat ik zo tof vond van haar. we hebben die dag goed gebabbeld, en ik heb haar vooral laten praten, en niet teveel over mijzelf gehad. en rara, twee weken later was ze ook zwanger. nu kunnen we deze periode delen met elkaar, en dat is zalig !!

Ik begreep volledig dat ze het moeilijk had ermee - hoe zou ik hebben gereageerd moest zij net na mijn miskraam hebben komen vertellen dat ze zwanger was?
ik vind dat vriendinnen elkaar alles moeten kunnen gunnen, maar dat daar ook wat tijd over mag gaan, en dat ze ook efkes jaloers of teleurgesteld mogen reageren -hoe zou je zelf zijn.

maar vertel het haar persoonlijk, en voorzichtig, en gun haar wat tijd om het te verwerken ! jullie vriendschap zal dit zeker wel overleven

bij deze van harte proficiat met de zwangerschap !!

grtjs
Amy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]