[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 28/04/2007 @ 23:14 jessica | Hallo allemaal Ik ben inmiddels bijna 6 wk zwanger van ons 2 kindje. Ons 1e kindje is inmiddels 8 mnd oud en die zwangerschap had erg lang op zich latern wachten.. dus wij dachten... wij gaan ervoor en wat denk je meteen raak.. Maar een vriendin van ons is alweer 1 jaar bezig voor nr 2... ik voel mij ergens schuldig en durf haar niet meer onder ogen te komen. Ik weet hoe zij zich voelt... die onzekerheid dat iemand zwanger is... die pijn... ik voel mij blij maar ook rot gr. jessica |
| 29/04/2007 @ 08:20 Ukkie2 | Hai Jessica, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb 26-04 ook een positieve test in mijn handen mogen houden! Even over je vraag, ik weet zelf ook hoe zo'n steek voelt na het bericht van een vriendin/kennis/collega als ze vertellen dat ze zwanger zijn... Ik heb zelf een miskraam gehad vorig jaar, en heb door de curretage een verkleving gehad en daarop volgde dus weer een operatie. Daarna werkte mijn hormoonhuishouding niet meer, en door Clomid ben ik nu dus weer zwanger! Je moet het gewoon aan je vriendin vertellen, (dat kan nu (als iedereen het al een beetje weet) of pas na de beroemde 12 weken... Als iedereen het al weet, zou ik het maar snel vertellen, want anders hoort ze het van een ander! En dat is nog pijnlijker voor haar! En als je het gaat vertellen, zeg er dan bij dat je het heel erg moeilijk vindt, maar het haar toch zelf wilde vertellen. Als ze het er moeilijk mee heeft biedt haar dan een luisterend oor aan. En nodig haar uit om bij een van je echo's te zijn, en ff te babyshoppen. Betrek haar er een beetje bij. Vergeet niet dat jullie er heel erg blij mee zijn, en dat je gewoon moet genieten van je zwangerschap, ook al reageert je vriendin misschien anders (een vriendin van mijn vriendin had heel erg raar gereageerd op haar zwangerschap), toch is dit jullie geluk, het had net zo goed andersom kunnen zijn. Kun je je ook afvragen hoe jij het zou willen dat zij had gedaan als ZIJ zwanger was... Aan jou vertellen, of verzwijgen? Als jullie een beetje hetzelfde zijn, dan kun je er zo ook achter komen... Ik wens je veel geluk en plezier tijdens je zwangerschap! Gr Ukkie2 Wat een verhaal eigenlijk he! |
| 29/04/2007 @ 08:24 Cynthiaken | Je vriendin zal dat wel begrijpen hoor! Ze zal ook wel weten dat bij de ene het langer duurt dan bij de andere en trouwens... ze weet dat ze vruchtbaar is he door haar eerste kindje :) Ge moet u daar zeker niet schuldig bij voelen ze :) ik heb ook heel lang geprobeerd, mijn vriendin was 5 of 6 maand zwanger eer dat ik zwanger werd.. was wel een beetje jaloers maar had het gedacht: bij mij zal het ook wel lukken! Jammer genoeg heeft het bij mij niet mogen zijn... 13 weken ver en woensdag moet ik curretage doen :( thartje klopt niet meer.. en mijn vriendin moet dan volgende maand bevallen.. dat is ook heel moeilijk ma ik gun het haar! Weet je vriendinnen gunnen elkaar dingen en u vriendin zal dat zeker ook doen hoor! :) Veel succes en geniet maar van je zwangerschap! |
[Reageer]

zwanger maar voel mij schuldig

nu kunnen we deze periode delen met elkaar, en dat is zalig !!