< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » pil of spiraal

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/04/2007 @ 18:56
mellie

hallo dames!

kunnen jullie even voor mij de voor en de nadelen geven tussen de pil (cilest) en de spiraal,
ik weet dat er twee soorten bestaan maar ken het verschil niet, of zijn jullie meer voor zo'n staafje in de arm, mn vriend en ik zouden graag binnen drie jaar aan nummer twee beginnen

groetjes en bedankt voor de reacties
Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 13:47

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo mellie

Ik heb mij vorige maand een koperspiraal laten zetten en heb er geen spijt van. Het voordeel ervan is je moet geen pil meer nemen dus je kunt het niet vergeten. Het nadeel is met de pil kon je wel je regels soms een maand overslaan he dat gaat bij het koperspiraal niet. Het verschil tussen koperspiraal en het mirenaspiraal is. Bij koperspiraal zitten geen hormonen erin en bij het mirenaspiraal wel. Bij koper blijf je iedere maand ongesteld en bij mirenaspiraal gaat dat weg.

zo hoop dat je genoeg info hebt.

groetjes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 10:23
piglet78

Online Status Stuur bericht
Hoi Mellie,

Ik heb 3 jaar geleden een koper spiraal laten zetten. hoewel ik het niet nog een keer zou doen, heb ik er wel goede ervaringen mee. mijn cyclus lag wel even behoorlijk overhoop, maar na een klein jaar werd ie weer voorspelbaar.
Het voordeel van een spiraal is, dat je nooit meer aan de pil hoeft te denken en je hem jaren kan laten zitten.

Verschil tussen een koper- en mirena spiraal:
In het mirena spiraal zitten hormonen (erg weinig)
Door het mirena spiraal wordt je mentruatie minder en kan zelfs helemaal uitblijven.
Door het koper spiraal wordt je mentruatie heftiger

Succes met je keuze!

Groetjes....
[Laatst gewijzigd door piglet78 - 03/05/2007 @ 12:35] - Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 11:30
joke

Ik heb ook een koperspiraaltje en bij mij is de menstruatie verminderd in dagen en hoeveelheid!
Heb er totaal geen last van , in juni gaat het eruit omdat we voor een 2 de gaan.
Daarna zeker weer een koperspiraaltje
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 18:28
esmeralda

Online Status Bekijk profiel
ik heb de mirena laten zetten ik heb hier geen spijt van ondanks ik 4 maanden ongi was is het nu verdwenen de menstruatie duurt maar een dag bij mij.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]