< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » wonderolie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/04/2007 @ 09:45
MeMa

ik ben momenteel 39weken zwanger en ben het wachten zo beu, ook mijn ventje kan zijn ongeduld niet meer wegsteken terwijl hij anders zo geduldig kan zijn.
nu dnek ik na over die wonderolie maar ik twijfel toch wel hoor.
mag je dit al nemen zonder met je gyne of vk te overleggen?
ik ga thuis bevallen, is dit dan neit een probleem dat ik dat heb genomen?
het is ook zo warm ... ben meer dan 20kg bijgekomen ... ben aan het opzwellen overal ...

wat ik misschien wel pos vind dat is dat je darmen leeg zijn tijdens de uiteindelijke bevalling.
vraag je gewoon bij je apotheek wonderolie of hebben jullie enig idee van een aantal merknamen?
neem je die olie best smorgens in zodat je snachts niet op de wc zit?

sorry voor de vele vragen hoor.
bedankt alvast
Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 12:10

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Wonderolie kan je gewoon bij de apotheek halen, maar niet iedere apotheek heeft het en vaak moeten ze het bestellen.
het beste kan je het inderdaad s'ochtends innemen zodat je niet de hele nacht eruit hoeft.

Groetjes Wilma

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 12:46
Lotte

Hoi,

Ik heb zelf alleen maar ellendige verhalen gehoord over wonderolie: diarree en overgeven tegelijk en heel misselijk worden ervan. Mij lijkt het geen lekkere manier om m'n bevalling mee te beginnen (als het dat al doet, want het hoeft niet persé te helpen).
Het advies van mijn zwangerschapscursus-leidster:
Ga je overtijd, ga dan elke dag stevig wandelen, daarna ontspannen onder douche of in bad, en daarna vrijen met je man, waarbij jullie allebei een orgasme moeten hebben!
In zijn sperma zit een stof die zorgt voor de nodige verweking van de baarmoedermond, en bij een vrouwelijk orgasme trekt de baarmoeder samen (net als bij weeen) en komt ook oxytocine vrij (net als bij de bevalling). Dit kan de boel weleens een zetje geven!

Ook hierbij geen garanties natuurlijk, maar het lijkt mij fijner dan boven de wc hangen met diarree en braken

Succes ermee!!
Lotte

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 14:42
Linha

Hoi MeMa,

Je overlegt best met de gyn of vk denk ik, want je kan er valse weeën door krijgen en dan weten ze dus sneller of het vals alarm is. Ook kan de bevalling onverwacht snel gaan heb ik al gehoord, maar of dat klopt?

Ik heb het bij mijn tweede bevalling genomen en ben toen dezelfde avond bevallen. Ik was toen net aan mijn datum en had al twee cm opening.

Bij mijn derde heb ik het ook geprobeerd toen ik al ongeveer een week overtijd was met 4cm opening, en ik kreeg er enkel diarree van.

Mij hebben ze gezegd dat je al wat opening moet hebben opdat het zou werken, en dan nog moet je kindje ook wat mee willen werken blijkbaar, zoals ik heb gemerkt

O ja, bij mij waren het ook thuisbevallingen, ik denk dus niet dat dat er iets toe doet.

Veel succes alleszins, en een spoedige bevalling gewenst!

Linha

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]