< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wakker worden tegen de bedrand

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
wakker worden tegen de bedrand
30/04/2007 @ 11:36
elke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
's avonds leg ik mijn zoontje mooi op zijn rugje slapen (zoals dat moet) in het midden van het bed. Toch wordt hij steevast wakker met zijn hoofdje tegen de spijlen van het bed. Hij schreeuwt dan echt omdat hij met zijn hoofdje daar tegen boenkt... Deze nacht was het weer zover. Dacht eerst dat hij honger had, maar was nog maar een uurtje geleden. Heb hem terug in het midden van bed gelegd en is terug in slaap gevallen. Ik heb wel zoiets van aerosleep om hem tussen te leggen, ik gebruik dit meestal in het park. Maar als ik dit in het bed gebruik, dan stampt hij zijn lakentjes omhoog. 't Is me wat die kleine man van ons...

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 11:42
Tinne

Elke,

Ik ben overlaatst naar een infosessie geweest van kind en gezin en daar hebben ze mij gezegd dat als je je kindje halfweg het bedje te slapen legt (dus met voetjes tegen de spijlen onderaan om niet onder de lakentjes te kunnen zakken) dat er veel kans is dat het kindje naar boven wroetelt omdat het graag (!) met het hoofdje ergens tegen leunt. Dus misschien huilt hij niet omdat hij met zijn hoofdje er tegen ligt maar omdat hij geen lakentjes meer over hem heeft?
Misschien iets boven zijn hoofdje leggen zodat hij niet naar boven kruipt om ergens tegen aan te kunnen liggen?
Ofwel zijn bedje zodanig opmaken dat hij in een 'zak' slaapt, dus bovenaan in het bedje maar toch niet naar beneden kan kruipen.

Veel succes alvast!

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 12:00
sofie

Gewoon een bedomrander gebruiken. Een vriendin van me heeft zelfs 2 bedomranders moeten aanschaffen, haar dochter was zo een woelwater dat ze gans haar bedje gebruikte met als gevolg dat ze ook aan het voeteinde een omrander heeft gezet om te vermijden dat ze zich zou stoten met haar hoofd

Die eerste maanden zijn echt wel een zoektocht maar ook dat gaat weer door

Groetjes,
Sofie
Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 14:45

een slaapzak gebruiken en tussen een verkleiner leggen dan is het probleem opgelost : ik heb het ook gehad met de mijne en nu niet meer.

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 16:45
lietje

Hey,

Wel eens gehoord van een safe t sleep? http://www.safetsleep.nl of .be Gebruik ik ook voor robin omdat hij een voorkeurs houding had. Inmiddels is het eigenlijk niet meer nodig maar hij blijft mooi op zijn plek liggen zo. Anders draait hij ook het hele bed door.
En een slaapzakje helpt soms ook heel goed.

Veel succes greetz lia

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 23:03

hey mama's,

ik heb me daar dus nooit iets van aangetrokken en paste me aan aan zijn gewoonte: ik legde hem steeds te slapen met zijn hoofdje tegen het hoofdeinde van zijn bed. Ik gebruikte van het begin ook een bedomrander want vanaf zijn geboorte had hij gewoon een voorkeur om met zijn hoofdje ergens gaan aan te liggen.
Tja, hoe zou je zelf zijn als je maanden zo in mama's buik zit en dan plots "los" moet gaan liggen!! vandaar ook erg snel de slaapzak ingevoerd mét succes.

Hij heeft in de eerste 10 maanden nooit anders geslapen dan op zijn rug en ik vond hem altijd terug in die positie, nooit verkeerd...tot de laatste weken...hij heeft nu de buiklig ontdekt en wil enkel zo nog slapen. Dus, ik doe er niks aan, ik slaap ook al heel mijn leven op mijn buik.

Ik heb hem dus gewoon altijd zo te slapen gelegd, met zijn hoofdje ertegen. Anders wriemelde hij toch net zolang dat hij met zijn hoofdje raakte...

Veel succes!
Vanessa
Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 08:21
Debby

Die van ons wordt ook elke dag wakker tegen de bedrand. Ik had het gezegd tegen de kinderarts omdat ik schrik had dat hij zichzelf zou bezeren. De tip die zij gaf, was zo een slangkussen opzij van hem leggen, in een U onder hem naar de andere kant. Dus hij ligt er volledig tussen. En dat helpt toch redelijk.
Van die bedomranders moet ik niet weten, ik heb gelezen dat dat slecht is omdat het de luchtcirculatie tegenhoudt.

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 09:56
elke

Ik heb een safe to sleep. Maar dan ligt ie op zijn zij. Heb ook een bedverkleiner zodat hij niet onder de lakentjes kan zakken. Bedomrander heb ik, maar durf ik niet te gebruiken om inderdaad het gevaar van verstikking tegen te gaan, moest hij daar met zijn mondje tegen aan komen te liggen. Denk dat ik nu gewoon hem weer tussen die "safe to sleep" ga leggen en dekentje maar goed vaststoppen... Bedankt alvast voor de reacties....

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 23:02
lucia

Online Status Stuur bericht
Die van ons wordt ook al een maand regelmatig wakker, begint dan meteen erg te huilen en normaal niet. Dan weet ik hoe laat het is. Sindsdien zijn we een trappelzak gaan gebruiken en gebeurt het bijna niet meer dat hij scheef in zijn bedje ligt. Lars lag dan altijd met zijn hoofdje tegen de zijkant. Ook hebben we de wieg vastgemaakt. Het was een schommelwieg, maar er zat speling in de knoppen om het vast te zetten.

Groetjes
Lucia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]