< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » ben ik nou een oen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
ben ik nou een oen?
30/04/2007 @ 14:56
anoniempje

Hoi,
Ik heb zaterdag ontdekt dat ik al 6 weken zwanger ben. Heb helemaal niks gemerkt. Is dat normaal? Voel me echt een oen! Vandaag heb ik voor het eerst moeten overgeven.
Als ik zo lees, zijn de meeste mensen met 6 weken al voor een echo gewest. Mijn huisarts is nu op vakantie dus ik kan nog niet naar de dokter, maakt dat uit?
groetjes van anoniempje
Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 15:06
karin

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Nee hoor, absoluut niet!

Ik ben vaak wat onregelmatig, de ene keer 4 en de andere keer 6 weken en ik kwam er dus ook wat later achter.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je nu te laat bij een dokter komt ofzo. De baby groeit wel, daar zijn geen echo's voor nodig.

Dus doe rustig aan, en als je niet naar een andere dokter wilt dan wacht je tot die van jou terug is van vakantie (als dat niet te lang duurt).

Koop wel alvast foliumzuur en vitaminen voor zwangeren, want dat is wel belangrijk.

En... Gefeliciteerd!

Karin

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 16:27

proficiat , ik was ook 4maanden ver tegen dat ik wist bij mijn eertse dat ik zwanger was en nu wist ik al vor dat ik mijn regels moest hebben. Das ni raar e, gewoon een afspraak maken bij gyno of HA !! Geniet ervan maar

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 17:56
Siepie

Hoi anoniempje,

Allereerst van harte gefeliciteerd. Natuurlijk ben je nu geen oen, dat komt heel vaak voor hoor. Wat betreft die echo de volgende vraag: woon je in België of in Nederland? Ik weet dat ze in België meer controles uitvoeren. In Nederland krijg je pas een eerste echo met 12 weken (tenzij er een medische aanleiding is om eerder een echo te doen). Als je in Nederland woont hoef je ook niet langs je huisarts (je moet wel de huisarts even op de hoogte brengen). Zoek gewoon het nummer van een verloskundige bij jou in de buurt en bel die voor een eerste afspraak (had ik met 8 weken). Zij kunnen je dan precies vertellen hoe en wat. Goede tip van Karin: begin zo snel mogelijk met foliumzuur. Dit is gewoon te verkrijgen bij een drogisterij of apotheek.

Nou meid, maak je niet druk; het is tijd om te gaan genieten

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 09:07

Anoniempje ,

als eerste van harte gefeliciteerd !!

En niet iedereen heeft een regelmatige cyclus en die kan je dus erg voor de gek houden.

Ik heb mijn eerste echo pas 9 mei en dat is ook nog in het kader van prénataal onderzoek.
Anders was het pas ± 18 mei geweest.
Dus ook dat is geen probleem.
Maar dan spreek ik alleen voor Nederland ; in België beginnen ze sneller met alles.

Geniet van je zwangerschap !

Clet

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 09:47
crazyke

Online Status Stuur bericht

proficiat hoor met de zwangerschap!!!
en nee hoor zeker geen oen!! De eerste weken is het wel vaker voorkomende dat je niks ondervind.ik heb een zware operatie achter de rug tydens men eerste weken zwangerschap omdat ik het ook eerst niet wist, das pas balen, en nu hopen dat alles goed is en blijft natuurlijk....anders zal ik mezelf dit zeker kwalijk nemen, pf, tot hier toe is alles oke zo te zien, dus ik blijf hopen op een goede afloop desondanks alles
geniet maar van je zwangerschap hoor!!
grtjs crazyke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]