[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 30/04/2007 @ 14:56 sonia | Hallo, Mijn zoontje(1,5) gaat nooit naar de creche, aangezien ik thuis met hem ben. Nu ben ik in verwachting van de 2e en zal ik hoogstwaarschijnlijk een keizersnee krijgen, waardoor ik dus 5 dagen van huis ben. Mijn vriend wil dan ons zoontje naar de creche brengen, maar ik wil het neit hebben omdat ze daar op de grond slapen(ik verblijf in het buitenland). Hij zegt dat het geen probleem moet zijn en dat het helemaal niet erg is om op de grond te slapen!! En hij gelooft me alleen als ik met bewijzen kom dat het slecht voor je is....pffffff af en toe cultuurverschillen.... Weet iemand misschien een site waar ik informatie daarover kan vinden, met eventuele wetenschappelijke feiten(waarom zouden we anders allemaal op bedden slapen, toch niet alleen uit comfort he?!) Op deze manier ga ik natuurlijk niet lekker m'n bevalling tegemoet..... |
| 01/05/2007 @ 16:52 Wil | Nou, ik zou ook niet zo graag hebben dat m'n kind op de grond sliep, kan ik me best voorstellen. Ik heb juist ook begrepen dat baby's en kinderen doordat ze zoveel nog slapen, juist veel ondersteuning nodig hebben, dus een goed matras(dit staat ook op verschillende sites die bedden cq matrassen verkopen)! Wat lastig voor je zeg!! |
| 01/05/2007 @ 19:41 Dagmaries ![]() | Als ik matrassen zou verkopen zou ik dat ook op mijn site zetten, Wil Mij lijkt me dat het voor een paar daagjes niet zo veel kwaad kan ![]() |
| 01/05/2007 @ 20:51 Desiree | Misschien niet zo netjes van me maar of het kwaad kan of niet, we gaan toch zelf ook niet ergens op de grond liggen slapen!!! Matrasje of zachte mat ala maar op de harde grond nou nee dat zou ik ook niet willen. wel om te spelen maar niet om te slapen. Desiree |
| 02/05/2007 @ 14:06 ceci | ik weet niet waar je woont, maar bij dat op de grond slapen moet je zeker uitkijken met higiene. Hoe dikwijls wordt er gekuist? leef je in een tropisch land? zijn er kakkerlakken? heeft het personeel schoenen aan of lopen ze op blote voeten? is er een speciale ruimte om te slapen? kan je een matrasje meegeven? (kan je laten maken met mousse of verschillende dekens op elkaar gestikt, afhankelijk van waar je leeft kan dit gemaakt worden door de plaatselijke kleermaker), en verder in verband met higiene: hoe zit het met de higiene van het personeel, zorg jij voor zijn 4 of 10uurtje? pampers? (hmm, misschien niet meer nodig), krijgt hij water te drinken? mineraalwater of gefilterd? wie zijn de andere kinderen in de creche? oef, ik kan blijven doorgaan, maar als aan de basishigiene wordt voldaan, en je hebt vertrouwen in de verzorgers, of je kent mensen die hun kinderen daar naartoe sturen, dan lijkt het slapen op de grond een detail. als het je echt niks lijkt, vertrouw op je intuitie en doe het niet. weeral, afhankelijk van waar je woont, neem je dan halftijds een nanny in huis die zich met je kindje kan bezighouden. dat heb ik uiteindelijk gedaan (maar mijn zoontje is pas 7 maand). but again, ik woon in afrika. trouwens, wat de cultuur betreft: ik heb een duidelijke regel gesteld bij ons (en mijn man is 100% akkoord). ik ben GEEN afrikaanse, wij hebben onze eigen cultuur, en wat voedings en eetgewoontes betreft, volgen wij onze manier. ik heb bevoorbeeld al de boekjes van kind en gezin meegekregen, en behalve extra water en een heel klein beetje zout in zijn eten (wordt hier veel meer gezweten, dus dat extra leek me logisch) doe ik precies hetzelfde als ik in belgie zou doen! |
| 02/05/2007 @ 14:53 sonia | Ik woon in Zuid-Amerika en ja, hier zijn kakkerlakken!! Ook hoorde ik van iemand die z'n baby daar brengt dat ze daar last van muizen hebben..... En ze hebben geen aparte slaapruimte, gewoon dezelfde ruimte als waar ze spelen. Ook hebben ze geen matrasjes, hooguit een paar handdoeken, maar meestal ook niet genoeg voor allemaal. Ik had voor mezelf allang besloten dat ik niet wil dat mijn kind daarheen gaat, alleen heb nog even geen andere oplossing, misschien kan m'n moeder komen, maar we weten niet of dat op tijd is.... Even tussendoor, ik vind dat iedereen wel makkelijk doet over het op de grond slapen, liggen jullie zelf ook op de grond te slapen??? |
| 02/05/2007 @ 17:12 ceci | ach, gemakkelijk over op de grond slapen is het niet, ik denk dat het eerder moeilijk is een idee te vormen van hoe het eraan toe gaat. ik herinner mij een paar jaar geleden in een kleuterschool in belgie waar slaapmatjes zijn. dus in principe slapen de kinderen daar ook op de grond. voor mogelijke andere oplossingen: heb je vrienden met kinderen die mogelijk op jouw kindje kunnen passen? zoniet vind ik je moeder een goeie oplossing, ze komt toch waarschijnlijk om je babietje te verwelkomen, en waarschijnlijk vind ze het geweldig om op hem te mogen passen! een laatste oplossing is om een regeling te treffen met je vriend. dat hij enkel op bepaalde uren naar het ziekenhuis gaat, en voor de rest thuis zorgt voor jullie zoontje. maar als hij de creche een goeie oplossing blijft vinden, is dat misschien niet zo simpel... heb je geen contact met andere belgisch/nederlandse vrouwen die niet werken? misschien is dat een oplossing. ik zou zeggen, stuur hem naar mij, mijn nanny is best wel goed, maar geloof me, afrika is ook geen oplossing .wanneer moet je bevallen? ik hoop echt dat je een oplossing vindt! |
| 03/05/2007 @ 21:31 Sem | Waarom neemt je vriend niet gewoon een paar dagen vrij? Kan hij mooi voor de oudste zorgen! Of mss. heb je wel vrienden/kennissen in de buurt wonen die even op willen passen? |
[Reageer]

kind op de grond slapen bij de creche

Mij lijkt me dat het voor een paar daagjes niet zo veel kwaad kan