< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » zwangerschap en huis kopen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
zwangerschap en huis kopen
30/04/2007 @ 15:44
MamaA

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

mijn vriend en ik willen graag een appartementje gaan kopen, maar ik ben nu zwanger. aangezien ik al 3 miskramen heb gehad ben ik bang en ga ik ervanuit (een beetje) dat het weer zal misgaan. Maar wat nou als het niet misgaat?
Misschien dat jullie ervaringen met mij willen delen over een huis kopen en zwanger zijn, of een baby hebben. want ik zou echt niet weten hoe dat met het werk moet etc. En van een loon kunnen wij de hypotheek en alle bijkomende kosten niet betalen...

dus als jullie tips of verhalen of ervaringen hebben, ik hoor ze graag

kus anita

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 16:24

Bij mijn eerste heb ik een huis gekocht als ik 5maanden zwanger was en bij 2e was ik 6maanden als we een zaak overnamen en vehuizden. elke mens is anders dus nu zou het niet gaan ben veel te slecht en dan had ik nooit van niks geen last.

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 17:24
bolleke

Hallo!

Ik ben nu 12 weken zwanger van onze eerste spruit en we zijn volop aan het bouwen.
Ja, het is druk en ik kan mijn ventje nu niet meer helpen met dingen tillen enzo maar hij krijgt hulp van familie en vrienden.

We zijn nu halfweg de bouw en hopen dat ons huisje tegen september klaar is en dat we kunnen verhuizen, om dan rustig tot november op ons wondertje te wachten.

Als je echt graag een eigen huisje koopt, ga er dan voor.

Groetjes en succes met de zwangerschap en de huizenjacht!
xxx

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 18:04
MamaA

bedankt voor jullie reacties. het is heel wat werk ja als je een huisje koopt.
maar financieel gezien gaat dat ook allemaal?

kus anita

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 21:28
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
hoi anita

gefeliciteerd met je zwangerschap meid! Ik hoop dat het dit keer goed zal blijven gaan!
Wij hebben ook een appartementje gekocht, de koop was rond toen ik denk ik ongeveer 14 weken zwanger was.
Wij hebben wel gekeken naar een appartement dat al helemaal af was en we niets meer in hoefden te klussen. Daar betaal je dan wel wat meer voor maar het scheelde heel veel werk.
Wij hebben wel een 4 kamer appartement gekocht ook met oog op de gezinsuitbreiding en een extra kamer is altijd handig.
Wel hebben we eerst rondgekeken in welke buurt we een huisje wilden en via funda.nl gekeken welke objecten te koop stonden. Ook hebben we vrijblijvend verschillende panden bekeken.
Je kan het beste even naar de hypotheker gaan, die kunnen jou vrijblijvend verder helpen ook met het berekenen van de maximale hoogte van je hypotheek en wat haalbaar is, en wat jullie eventuele maandlasten zouden worden. zo hebben wij een appartement in ons budget gekocht en zitten we met draagbrare maandlasten.

heel veel succes!

liefs denise

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 22:21
MamaA

hee dnice,

wat ben je al ver he leuk dat je een jongetje krijgt
we willen ook graag een appartementje kopen dat betaalbaar is want ik weet niet of je het zwangerschapsverlof krijgt betaald en of ik erna kan en wil blijven werken etc. maar bedankt iig voor de tips en je verhaal.

geniet nog even van je zwangerschap en hopen op een soepele bevalling he

kus anita

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 22:35
Mammie-D

hey anita,

Ja het gaat voor mij veel te snel voorbij!
Maarreh, je krijgt je zwangerschapsverlof gewoon doorbetaald hoor, 16 weken heb je recht op! meestal 4 tot 6 weken voor en minimaal 10 weken na de bevalling en als je geen werk hebt krijg je een uitkering via het uwv. kijk desnoods of jullie een hypotheek kunnen krijgen enkel gebaseerd op het salaris van je vriend. zo kan je altijd beslissen of je straks wel of niet wilt werken en dat jullie het financieel toch redden
laat je goed informeren en neem geen overhaaste beslissingen.
en succes natuurlijk met zoeken!
probeer toch van je zwangerschap te genieten. Ik hoop dat het goed blijft gaan, denk positief meid!

liefs denise

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 22:59
Marleen

zet alle kosten goed op een rijtje. En kijk of je blijft werken, parttime, fulltime of thuis blijft. Maak een overzicht en vergeet niet die geniepige kleine kosten zoals verzekeringen, kosten kinderopvang enz
Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 11:35
Hilde

Hey,

Ik ben nu net zwanger van een tweede spruit....
wij gaan deze maand van start met het bouwen van ons huisje
Wij gaan alles zelf doen...dus het wordt iets van lange adem...
en het wordt waarschijnlijk razend druk...
we wonen momenteel nog op een appartementje (wel een ruim hoor) plaats voor 2 kindjes
ik hoop dat we kunnen doorwerken en dat ons huisje volgende zomer verhuis klaar is....

het worden drukke tijden
een zwangerschap kun je niet plannen he....
als het komt komt het he....

ik ben in maart gestopt met de pil en we gingen de natuur zijn gang laten gaan....
en je ziet van den eerste keer bingo...

we zullen het wel redden zeker....

alvast veel succes...

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 09:20
snuffie

Hoi,

Wij hebben in januari een huis gekocht, was toen 12 weken zwanger van de tweede. Ik hoopte natuurlijk dat we snel zouden kunnen verhuizen, maar dat lijkt niet te zullen lukken. We wonen ondertussen op een heel klein appartementje en ik heb me erbij neergelegd dat het zo zal blijven tot de jongste bijna een jaar is... Jammer, maar ja...

Ik heb geen spijt van de aankoop van het huis, het is tenslotte een investering he. Wel een beetje jammer dat we nog zoveel werk zullen hebben, maar als we niet meteen grondig zouden verbouwen zouden we het over 10 jaar toch allemaal moeten overdoen. Dus ja, dan liever nu die korte pijn...

Financieel hangt alles ervan af hoe het zit als je gaat lenen. Als het kan, leen dan geen te groot bedrag, en liefst ook over een niet te lange termijn. Ik ken veel mensen wiens ogen bij de aankoop groter waren dan hun portemonnee, en die nu echt de broeksriem moeten aantrekken om hun lening af te betalen en rond te komen.

Ik vind trouwens dat een baby helemaal niet zo duur is. Alles hangt ervan af hoeveel geld je spendeert aan spulletjes en kleertjes, maar alles is echt betaalbaar als je een beetje uitkijkt!

Probeer eens te noteren hoeveel jullie wekelijks/maandelijks uitgeven, en waaraan allemaal, en bekijk dan eens hoeveel je overhoudt. Dat bedrag zou je kunnen gebruiken als richtlijn bij hetgeen je denkt maandelijks te kunnen afbetalen. Hou er wel rekening mee dat je soms ook nog voor onverwachte kosten kan komen te staan (auto stuk, jobverlies,... )

Veel succes !!

Snuffie

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 18:24
MamaA

heej,

bedankt voor jullie reacties.

snuffie dat is wel minder dat jullie zo lang op een klein appartementje moeten wonen voorlopig maar als je erna in een heel mooi huisje kan gaan wonen is dat wel lekker dan heb je tenminste alles in orde enzo.

jah wij gaan een appartementje kopen en zo goedkoop mogelijk. dus niet de maximale hypotheek die we kunnen krijgen. we hebben al vaak alles uitgeteld en het zou makkelijk moeten lukken. behalve dan als ik mijn baan kwijtraak maar goed.

blijf jij gewoon werken als de kleine er is dan?

kus anita

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 11:29
snuffie

Hoi,

Ik ben na Pol weer voltijds gaan werken, maar na dit kindje zou ik graag deeltijds gaan. In Belgie kun je voor elk kind dat je hebt tijdelijk 'ouderschapsverlof' aanvragen. Ofwel blijf je 3 maanden helemaal thuis, ofwel ga je een half jaar 1/2 werken, ofwel gedurende 15 maanden 4/5, dus vier dagen op vijf. Ik zou graag dat laatste doen, en vermits ik twee kindjes heb, kan ik dus op die manier 30 maanden 4/5 gaan werken zonder mijn fulltime-job te verliezen. Nadien mag ik dan terug gewoon fulltime gaan werken. Of ik dat dan nog wil, is natuurlijk een andere zaak, maar het is toch mooi dat de mogelijkheid er is. Als het financieel wat moeilijker zou worden, kan ik altijd snel weer fulltime aan de slag he.

Hebben jullie dan al een appartementje op het zicht? Of zijn jullie nog volop aan het zoeken?

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]