< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » blij met één kindje

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
blij met één kindje
07/05/2007 @ 16:26
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

Ik ben zelf ondertussen 6 maand zwanger van een tweede, maar ik begrijp perfect waarom mensen kiezen voor "maar" 1 kindje. Je kan het alles geven, je hoeft aandacht niet te gaan verdelen, je kan ook je eigen leven makkelijker blijven leiden (met twee kindjes ver op reis kost al direct veel meer dan met eentje)... Ik vind ook dat niemand anders zaken heeft met het aantal kinderen dat een koppel krijgt.

Helaas zijn er ook ALTIJD van die vervelende mensen die het nodig vinden om commentaar te geven: is het niet omdat je (maar) 1 kindje krijgt, dan is het wel omdat je (amai, zo snel) weer zwanger bent van een tweede of omdat je (nu nog één?) een derde of vierde kind krijgt...

Ik probeer me er niks van aan te trekken en de les die ik eruit trek is dat ik later nooit iemand wil kwetsen door zelf zo'n botte opmerkingen te maken!

Groetjes,
Snuffie

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 19:12
sascha

Online Status Bekijk profiel
Dat soort opmerkingen kan ik ook slecht tegen. Als je getrouwd bent wordt er binnen twee jaar zo'n beetje een kind verwacht en zodra je eerste kind 1 jaar geweest is, krijg je overal te horen en wanneer komt de tweede? Ik verbaasde me er over dat mensen dat zo vroeg al roepen. Ten eerste hoef je niet beslist een tweede te willen en ten tweede is het je eigen keus (of de keus van de natuur) wanneer de tweede komt. Je kunt mensen ook enorm kwetsen als ze bijvoorbeeld niet (weer) zo gemakkelijk zwanger raken. Ik zelf zou nooit aan iemand vragen of hij/zij zwanger is/of binnenkort wordt, als het zo is hoor je het vanzelf.
Wij krijgen nu steeds de opmerking dat we het ook wel druk zullen krijgen straks. En als het meisjes zijn zullen we wel weer te horen krijgen of we niet liever er een jongen bij hadden gehad en zo gaat het maar door, mensen hebben altijd wel wat te zeuren.

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 12:29

Online Status
Hoi

Wij hebben ook besloten om het bij 1 kindje te houden.Ik wou er altijd twee maar mijn vriend niet.Over een paar maand had ik zo iets van ocharme ze zal altijd alleen moeten spelen en wou ik nog een tweede.Dat kwam ook doordat iedereen rond mij zwanger was.

Maar nu zie ik wat voordelen we hebben met een kindje van 2jaar.Ook krijgen we steeds van die opmerkingen van en wanneer een 2de of nog geen broertje of zusje.

Ik vind dat de mensen respect moeten hebben voor je keuze.In welke vlakken dan ook.Kindjes veel weinig geen het is u keuze.

De trotse mama van Hannelore

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]