< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Baby steeds vroeger wakker

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Baby steeds vroeger wakker
02/05/2007 @ 07:44

Online Status Stuur bericht
Hallo iedereen.
Wel mijn dochterke slaapt steeds minder en word regelmatig wakker 's nachts. Pppfff... Ze krijgt haar laatste fles rond 20.00 à 21.00 u. Leg haar te slapen rond 21.00u. Soms wil ze zelfs geen meer. Dan word ze een paar keer wakker 's nachts, rond 3.00u en geef ik maar de fles want anders blijft ze huilen. Dan word ze nog maals wakker rond 5.00u en tenslotte om 6.30 en blijft ze wakker. Moet zeggen dat ze nog maar 1 maandje bezig is met haar tanden. Op 1 maand tijd heeft ze der 4, alé de 4de is bijna door ge ziet zo een kleine doorbraak. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?? Ze hangt ook aan me sinds haar tandjes. Ze wil de hele tijd maar dat ik haar pak en dan is ze gelukkig. Gaat dat nog over als alle tanden er zijn?? Heeft er nog iemand dit doorgemaakt??
Groetjes Kelly.

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 20:03

Online Status
Dag Roosje,

Wij weten heel goed wat je meemaakt. Mijn zoontje Rien is bijna 15 maanden, en slapen is voor ons ook al heel lang een probleem. Tot 5 maanden is hij 's nachts om de 3 uur blijven drinken (borstvoeding). Op een gegeven moment zijn we hier dan gewoon mee gestopt in de hoop dat hij beter zou gaan slapen, maar dat was niet echt het geval. Op 7 maanden zijn de eerste tandjes gekomen, en ondertussen heeft hij er al 12!! Echt rust wat tandjes krijgen betreft heeft hij dus nog niet echt gehad. We gaan er ook maar vanuit dat dat de reden is van zijn veelvuldig wakker worden 's nachts, want eigenlijk heb je er echt alleen maar het raden naar waarom het slapen zo moeilijk gaat. We hebben ook echt al vanalles geprobeerd, en er zijn ook wel periodes geweest dat hij beter sliep. Op dit moment slaapt hij van 19u tot 6u00, wat dus al een serieuze verbetering is, maar hij blijft periodes hebben dat hij een paar nachten na elkaar om de twee uur wakker wordt, en soms zelfs gewoon niet meer wil slapen. We kunnen alleen maar hopen dat het erop zal verbeteren, want binnen een maand komt ons tweede kindje er al aan, en het schrikt me toch wel wat af, moet ik eerlijk toegeven. Zeker als je met 2 fulltime werkt, en je moet dan zoveel van je nachtrust afgeven, dan wordt het soms echt wel een nachtmerrie. Ik ben vanaf november thuis gebleven, omdat ik de combinatie van werken, slecht slapen en zwanger zijn echt niet meer aankon.

Eén ding moet ik er wel bij vertellen. Rien is een supervrolijk en lief kind, en het plezier dat we aan hem hebben overdag, compenseert echt wel volledig de ellende die we 's nachts soms meemaken. Waarom het slapen zo moeilijk loopt zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar ik ben er zeker van dat we binnen x aantal jaren vooral zullen terugdenken aan de mooie momenten, en dat het slecht slapen lang vergeten zal zijn!

Volhouden dus!!

Groeten,

Kaat

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 19:06
netje

Online Status Stuur bericht
Hoi Roosje,
Het komt me helemaal bekend voor. Sinds mijn kleine tandjes krijgt ( met 5 maanden had hij er al twee)slaapt hij niet meer door snachts, wat eerst wel het geval was. Ik ga er ook wel elke nacht 3 tot 4 keer uit( het begint vanaf 3 uur snachts, dan half 4, 4 uur , half 5 en dan wordt hij om 06.00 uur-6.30 klaarwakker) en soms ook snachts een flesje omdat hij er weer honger van gekregen heeft van al dat gedraai in bed. Het zijn echt de tandjes. ook als ik jou verhaal lees, kan het niet missen. zucht..we moeten er even doorheen. Bij mijn zoontje zie ik boven ook al de volgende vier komen...

groetjes

[Laatst gewijzigd door netje - 06/05/2007 @ 19:08] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]