< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » stoppen met de pil

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
stoppen met de pil
02/05/2007 @ 12:19
kaat

Wie kan me een idee geven over hetvolgende: Ik ben zaterdag (28/04) een nieuwe (maar denkelijke laatste!!) strip van mijn Yasmine-pil begonnen. Ik krijg dus mijn 'pilmaandstonden' op 22/05. (Ik stop op zat 19/05 en 4 dagen erna heb ik meestal mijn bloeding). Ik zou graag willen stoppen met de pil. Maar...; wij gaan begin juni 2 weken op vakantie.
Als ik nu niet opnieuw een strip begin, krijg ik dan onmiddellijk erna weer een bloeding, of moet ik dan ongeveer rekenen op 28 dagen cyclus (of langer?). Of krijg je meestal (bijna) direct na het stoppen ook een bloeding??
Wat zijn jullie ervaringen?
Zou leuk zijn om ons kindje (moest het van de eerste slag lukken natuurlijk;-)) op vakantie te verwekken; maaaar ...als we daar met de maandstonden gaan zitten zal er niet veel van terecht komen é!!
Groeten
Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 14:08
Gummiebeertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

bij mij heeft het 6 weken geduurd voor ik na mijn laatste 'pilmaandstonden' opnieuw een bloeding had. Dus normaal gezien mag je op een gewone cyclus rekenen, of een iets langere periode dan 28 dagen.

Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 19:09
ellen7

hey. ik was aan een strip begonnen toen we de knoop doorhakten, had natuurlijk geen zin om 2 weken extra te wachten, dus gestopt midden in een strip. kreeg net zoals altijd mijn mnstr na 3 dagen.. daarna een cyclus van 27 dagen maar dat is wel heel verschillend..bij sommigen slaat die ook zo een keer over.. kun je niet doorslikken totdat je nog net ongesteld bent voordat je op vakantie gaat.. kun je in de vakantie mooi aan de klus zonder de pil..
succes..
Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 19:47
vieke

hey,

normaal gezien, maar dat kan sterk verschillen van elk persoonlijk natuurlijk, heb je je maandstonden gewoon en mag je een ongeveer normale cyclus rekenen (voor de ene is dat 28 dagen, anderen zitten met 32 dagen: dat zal je moeten afwachten vrees ik

groetjes
t idee van ellen is natuurlijk ook goed gezien, hihi

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:44
kaat

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het dus even met mijn 'wederhelft' erover gehad. En ik denk dat ik gewoon mijn pilstrip ga uitnemen. Dan krijg ik net de week voor ons verlof mijn maandstonden. Dan gaan we twee weken op verlof, mijn vruchtbare dag (genomen dus dat het vanaf de 1ste keer al lukt wat natuurlijk waarschijnlijk niet zo gaat zijn...) is dan ongeveer tussen 31/05 en 3/06/. Dan zijn we dus net aangekomen daar. DUsseuh... kan nog leuk worden.
Ik stelde me die vraag eigenlijk omdat ik me afvroeg of je nog een klein(ere) bloeding kreeg na het stoppen met de pil. Daar heb ik geen idee van. Maar als je dan gelijk ongeveer 28 dagen moet rekenen; dan zit ik goed, en zal ik geen maandstonden krijgen op vakantie.
Ik ben toch juist he??
Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 21:34
ellen7

ja hoor. je lijf weet pas na die week dat je niet meer aan pil gaat he.. pas de ronde erna kan het veel verschillen, dan krijg je pas te maken met ontpillen, het wil dus niet persé zeggen dat je ronde erna ook 28 dagen is.. maar gewoon lkr aan de klus
succes en alvast fijne vakantie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]