< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 5md : hazeslaapjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
5md : hazeslaapjes
02/05/2007 @ 22:07
Queenofwands

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
onze Jolien doet de laatste tijd echte powernappies 30-45 min en dan weer wakker. In eerste instantie is ze dan wel lekker happy, maar ze wordt natuurlijk wel weer sneller moe (en dus kregelig). Ik dacht eerst dat het met de reflux te maken had, maar dat blijkt niet te zijn; De windpokken die ze net gehad heeft zijn ok niet de oorzaak.
Ik had gedacht dat ze stilaan naar een langere slaapperiode zou groeien, maar dat lijkt nu ook niet meteen het geval.
Zou dit met haar voedingspatroon samenhangen? ze heeft nu volgend schema:
7u: 210 ml
10.30: 210 ml
14.00: fruitpap
16.30: 210 ml
20: 210 ml.
Grotere flessen lijkt ze niet echt te willen. 210 ml is precies de ideale maat voor haar
Zou het dan mss tijd zijn om groentenpap in te voeren? Als ik haar om 10.30 fruitpap geef zou ze al om 12.30 om een voeding komen. Daardoor zal ze dan waarschijnlijk wel een dut laten vallen. En bij gevolg mss langer gaan slapen. Maar ze heeft nu net zo'n leuk schema. ik hb eigenlijk weinig zin om met groentenpap te beginnen

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 08:51
Loesie

Online Status
Mijn dochtertje heeft eigenlijk altijd slaapjes van 45 min gedaan, bijna nooit langer of ze moet echt een keertje helemaal uitgeput zijn. Maar omdat ze dat altijd deed, zag ik dat ook niet als een probleem, meer als 'normaal'. 30 minuten is misschien trouwens wel redelijk kort. Kan je helaas niet helpen dus, geen idee of het aan het eten kan liggen. Hier is 45 minuten slapen 'normaal'

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 09:35
lianne

Online Status Stuur bericht
Ik had ook al zo´n soort gelijke topic geopend onder ´hoelang slapen jullie ukkies´.
Mijn manneke slaapt ook altijd maar 30 minuten ongeveer, maar wordt wel vrolijk wakker en dan 1,5 tot 2 uur later wordt hij weer moe.

Ik geef alleen nog maar melk 4 x 210 cc. Hij mag ivm met zijn eczeem huidje nog geen fruit en/of groentehapje. Ik denk wel dat ik zeer binnenkort naar de 240 cc zal gaan, want zeker na zijn 11.30 uur en 15. 30 uur flesje gaat hij huilen als het op is.

Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 14:36
Lusie

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ik herken het van ons dochtertje Kaat. In overleg met het consultatieburo hebben we haar toen ingebakerd bij ieder slaapje. ( met inbakerdoeken en volgens het instructieboekje).
En meteen met de eerste tekenen van slaap op bed leggen. Dit heeft bij haar heel goed geholpen en vanaf die tijd sliep ze ook 2 a 3 uur achterelkaar. Doordat zij zoveel indrukken opnam lukte het niet om in de vast slaap te komen de zogenoemde R.E.M.-slaap, dat is na ong. 20 minuten en dan schrok ze telkens wakker ( haar armen vlogen dan omhoog). Doordat bij het inbakeren ze als een cocoonetje sliep kon ze niet van haar rondzwaaiende armen schrikken en voelde ze zich veilig net als in mama's buik. Je kunt het eens bespreken op het consultatieburo?
Succes
Gr. Lusie

[Laatst gewijzigd door Lusie - 21/05/2007 @ 21:27] - Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 15:57
Hilde

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Aaaah hier ook een Jolien die Power-nappies doet.
Effe oogjes toe en dan weer volop drukte maken.
Gelukkig slaapt ze 's nachts goed. En overdag is ze altijd even vrolijk, dus dan heeft ze niet veel slaap nodig volgens mij.
Inbakeren wordt ze gék van, kan ze niet op haar zijtje rollen om te slapen dus...

Zo lang ze niet klagen zou ik daar niks aan veranderen. De één heeft wat meer of minder slaap nodig dan de andere

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]