< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Weeen remmers, vraagje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Weeen remmers, vraagje
03/05/2007 @ 08:57
Angelique

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik ben nu 27 weken zwanger, en slik sinds een week weeen remmers.
Wie heeft dit ook gehad?
Ik vraag me dus nu af of mijn kindje te vroeg geboren gaat worden, of dat die tabletten alles goed tegen kunnen houden.
Het is toch nog veel te vroeg!
Graag jullie ervaring.

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 11:47
k'tje

Hey Angelique,

Ik heb wee-remmers (Adalat) moeten nemen vanaf m'n 25 weken. In het begin 3 pilletjes per dag, enkele weken later 4 per dag (is bij Adalat de max.dosis). Tegen week 31 (ongeveer, hé) merkte ik wel dat die pilletjes steeds sneller uitgewerkt raakten. En tegen week 34 werkten ze nog maar zo'n 3à4uur. En daarna begonnen de harde buiken weer massaal terug te komen...tot ik m'n volgende pilletje kon nemen (ongeveer om de 6u). Toen ik 34weken zwanger was, ben ik dan ook gestopt. Ik had er écht genoeg van, en ze hielpen toch niet. 1 dag later heb ik dan weeën gekregen, 1cm ontsluiting, en verder niets. Ik moest wel voldoende blijven rusten.
Sinds ik gestopt ben met die Adalat, voel ik me stukken beter. Minder moe, minder geprikkeld, meer energie,... Vandaag ben ik juist 38 weken zwanger, en nog steeds zit m'n kleintje in m'n buik. Je ziet dat je dus niet onmiddellijk moet bevallen als je stopt met die wee-remmers, hé.
Succes nog!!
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 11:57
snoepie68

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Angelique

ik hoop voor je dat de pilletjes werken en dat je kindje voorlopig blijft zitten,het is echt niet leuk als je kindje veel te vroeg komt
Succes meid

groetjes,Jolanda

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 12:18

hoi,

als je echt in arbeid gaat is het niet meer te stoppen. ik kreeg andere pilletjes en lag 5 dagen aan een infuus. toen ik met de pilletjes naar huis mocht braken mijn vliezen toch spontaan en werd ik vroeger dan verwacht mama ( ook maar 1820 en 43 cm wel op 35.3 weken zw).

ik ken er genoeg die de dag dat ze stopten ook effectief terug binnen konden.
veel sterkte ermee en probeer je kleintjee toch maar goed lang bij je te houden want ze zijn toch erg klein en gevoelig als ze zo ter wereld komen.

groetjes
evi

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:14
kaat

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Ik heb eerst ook aan een infuus gelegen op 24 weken. Na een week naar huis met adalat en volledige platte rust voorgeschreven gekregen. op 35 weken gestopt met adalat maar wel platte rust blijven houden op bijna 37 weken binnen gegaag met 4 cm ontsluiting en 4 uur later was mijn zoontje er al.

Veel succes probeer veel te rusten dan doe je er waarschijnlijk nog wel wat belangrijke weekjes bij.

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 10:39
knabbel

Online Status Stuur bericht
ik heb vanaf mijn 31 weken adalat moeten nemen, en ben nu gestopt op mijn 37 weken. dus bij mij hebben ze wel geholpen, je mag natuurlijk niet meer heel veel doen, zoals trappen lopen en kuisen enzo omdat dit ook weeên kan opwekken maar voor de rest had ik geen last toen ik de medicamenten nam. nu ben ik 1 dag gestopt en begint mijn buik toch weer te zeuren maar dit kon geen kwaad want het kindje is voldragen en mag van mijn gyn ook komen. het kan altijd zijn dat het nog vroeger komt natuurlijk ondanks de medicamenten maar als je je rustig houdt komt het allemaal wel goed. ik heb nu zelf groen licht gekregen en mag terug alles doen.

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 13:36
Mayake

Hoi,

Ik heb zowat elke weeenremmer gehad, 3x tractocilinfuus na die infusen begonnen de weeen gewoon terug. Adalatpilletjes gekregen, die hielpen ook niet.
Dan permanent Berotecinfuus gekregen, ze hebben dat 3x verhoogd en op 34 weken zijn ze daarmee gestopt en overgeschakeld op berotecpilletjes.
Ik heb nog 1 week die pilletjes genomen en ben er toen mee moeten stoppen, een paar uur later is mijn dochter geboren.
Het volledige verslag vind je op mijn profiel.

Groetjes
Maya

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]