< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » moeilijk slapen, altijd rechtstaan

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
moeilijk slapen, altijd rechtstaan
03/05/2007 @ 09:06
Christine

Hallo,

Ik heb een zoontje van 14 maanden. Vroeger maakte hij nooit problemen om te slapen tijdens de dag, maar de laatste tijd vind hij het leuker om telkens recht te gaan staan in zijn bed. Nochtans wordt hij wel moe, hij zit in zijn oogjes te wrijven, maar na een minuut of zo gaat hij al rechtstaan. Ik leg hem dan terug, soms met succes, soms gaat hij terug rechtstaan. Zou dit een fase zijn? Heeft er iemand soms tips hoe ik hem dit kan afleren want hij heeft zijn middagdut echt wel nog nodig.

Bedankt!
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 09:21
katje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hllo,

ik denk dat je moet volhouden met hem steeds neer te leggen. Ik zou hem ook zo weinig mogelijk aandacht geven op dat moment. Je moet hem er zeker niet uit halen. Dit gaat wel over.
Onze dochter zit soms ook te zingen en te kloppen (al spelend) tegen haar bed. Na een tijdje valt ze dan wel in slaap. Wij gaan niet kijken. We weten dat dit wel in orde komt.

Succes,

Katje

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 13:09
maaike

Online Status
Wat je schrijft is zeer herkenbaar, ook 's avonds gaat ons dochtertje wel eens staan in haar bed. Ik leg haar in bed, stop haar onder maar vaak zit of staat ze al voor ik de kamer uit ben. Ik laat het zo, na een tijdje gaat ze meestal zelf weer liggen en valt in slaap. Na +/- een half uurtje leg ik het dekentje over haar.
Misschien heeft je zoontje met het ouder worden minder slaap nodig en kan je hem proberen wat langer op te houden? Wij hebben zopas het badje en slapengaan ook wat verlaat.

groetjes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 13:57
ik

hallo,

Mijn zoontje doet dat ook zowal s avonds als overdag. Hij speelt gewoon nog wat en legt het nog wat uit tegen alles wat hij in zijn kamer ziet; Ik laat hem gewoon doen hoor. Hij gaat zelf liggen en valt dan ij slaap;
Hij draagt een slaapzak (behalbve nu met dat warme weer) dus ik hoef geen dekentje over hem heen te gaan leggen en riskeer dus niet om hem terug wakker te maken.

geen zorgen maken hoor

Groetjs
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:20
Christine

Bedankt voor jullie reacties.

Hem gewoon laten doen in de hoop dat hij wel gaat gaan slapen, lukt niet echt zo goed. Hij begint dan heel hard te huilen en hem laten huilen werkt dan helemaal niet, want dan wordt hij helemaal overstuur.
Hij slaapt nu nog zowel in voormiddag als in namiddag (ongeveer telkens een uur), in de voormiddag soms langer. Ik denk dat hij nu in een overgangsfase zit waarin hij eigenlijk in de voormiddag niet meer zou moeten slapen, maar dan langer in de namiddag. Meestal slaapt hij nu in de voormiddag beter, zodat het niet meer zo goed lukt om in de namiddag te slapen. Maar hij lijkt het wel nog nodig te hebben om in de voormiddag te slapen. Hij zit dan echt in zijn oogjes te wrijven en in de voormiddag gaat hij meestal zonder al te veel problemen slapen. Maar dan lukt het niet meer zo goed om in de namiddag te slapen en een hele middag zonder slaap is toch wel lang. Hoe zou ik dit kunnen omschakelen zodat hij in de voormiddag niet meer zoveel slaapt, zodat hij in de namiddag beter slaapt?

Hoeveel slapen jullie kindjes nog op deze leeftijd?

Bedankt voor jullie reacties!
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:32
Marleen

Die van mij ging ook staan. En later huilen. Een beetje huilen is niet erg. Dan gaat hij vanzelf slapen. Als moeder hoor je de verschil van huilen wel. Werd hij echt heel hysterisch dan haalde ik hem eruit (dan ging hij echt nooit meer slapen) 5 minuten schommelen op de schommelstoel en dan weer in bed en meestal was het dan goed. Je kan ook beginnen met om de dag het ochtend slaapje weg te laten. Dan slaapt het de 2de slaapje meestal beter, hoewel dat in het begin nog niet zo zal zijn (2de slaapje iets eerder laten beginnen)
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:46
Bibi

Online Status Stuur bericht
Hey

Laura gaat de laatste tijd ook steeds staan - in het begin probeerde ik haar ook steeds weer neer te leggen, maar nu laat ik haar gewoon doen ... geef haar knuffel en kusje, zeg slaapwel en loop resoluut de kamer uit ongeacht of ze al dan niet blijft liggen !
merk dat dat het beste werkt - toen ik haar bleef neerleggen en terugloop als ze staat of een kikje geeft maakt ze er een spelletje van en lukte het niet meer
meestal gaat ze binnen de kortste keren zelf liggen of zit ze nog even wat te spelen voor ze in slaap valt
enkel als ze echt gaat wenen en blijft wenen beschouw ik het als een teken dat ze niet moe is en haal ik er haar uit (overdag dan, omdat dat toch nog af en toe zoeken is naar het juiste slaapritme)

succes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:47
ik

Ng een keer hallo,

T is inderdaad niet zo makkelijk de overgang van 2 slaapjes naar 1tje.
Ons prutske sliep vroeger van ongv. 9h30 tot 11h en in de namiddag van ongv. 14h tot 15h30 als ik het me nog goed herinner. Nu slaapt hij van ongv. 11h30-12h tot 14h30-15h.
Ik leg hem er nu dus vroeger in in de namiddag want hij houd het anddders zeker niet vo. Hij eet nu ook vroeger zijn patatjes. Nu eet hij rond 11h15-11h30.

succes
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 21:16
beke

Hoi,

Ik heb een zoontje van 16 maanden en sinds een maandje gaat hij ook altijd rechtzitten in zijn bedje. Ik ging in het begin ook telkens terug om hem neer te leggen, maar dat vond hij geweldig plezant. Dus nu loop ik resoluut de kamer uit en laat hem doen. Meestal gaat hij dan wel liggen na een tijdje en valt zo in slaap. Voor wij gaan slapen gaan we altijd nog eens kijken en dan ligt hij meestal met zijn hoofd aan zijn voeteinde. Eerst legden we hem nog goed en dekten we hem toe, maar dan kwamen we 's morgens op zijn kamertje en lag hij terug zo. Nu leggen we gewoon een dekentje op hem en laten hem liggen. Wat nu ons probleem is, is dat hij nu zijn tutten niet meer vindt, die liggen natuurlijk nog bovenaan. Ik heb ondertussen 2 extra knuffels aan het voeteinde gelegd en een extra tut aan een tutdoekje. Ik hoop dat dit gaat helpen.

grtjs, Bea
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]