< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Te slapen leggen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Te slapen leggen
03/05/2007 @ 09:39
katje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

momenteel is Jana een goede slaper. Toch merk ik dat het steeds moeilijker wordt om haar zelfstandig te laten in slaap vallen. Ze wil liever in slaap gewiebeld worden.

Omdat ik schrik heb dat we haar verkeerde dingen leren, wil ik graag weten hoe jullie dit aanpakken. Met onze andere dochter hadden we op 4 maand een probleem en dat wil ik nu vermijden.

Wij doen het als volgt: Als we merken dat ze moe wordt, draaienwe haar in haar deken. Dan houden we ze op de arm tot ze begint te staren. Wanneer we merken dat ze gaat toevllan, leg we haar in haar bed. Soms lukt dit en valt ze zonder probbleem in slaap. Soms begint ze te huilen van zodra ze neergelegd wordt.

Ik kan haar op deze leeftijd nog niet laten huilen.Ik heb ook schrik dat ze 's nacht en 's avonds onze andere dochter wakker maakt.

Ik zou graag(in detail)willen weten hoe jullie het aanpakken. Ik heb al gelijkaardige berichten gestuurd, maar ik ben nog steeds niet gerust gesteld.

Alvast bedankt.

Katje

[Laatst gewijzigd door katje - 03/05/2007 @ 09:44] - Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 10:06
Debby

Heb je al geprobeerd 's avonds een badje te geven? Dat blijkt bij veel mensen toch te helpen. Een vaste routine is altijd goed voor baby's.
Met ons ventje hebben we gelukkig nooit moeite gehad om in zijn bedje te laten slapen. 's Avonds nog een flesje in de zetel, nog even knuffelen, pamperke en dan naar boven. Dan de slaapzak aan, lakentje erover (of dekentje als het kouder is) en het licht uit. Zolang hij ons hoort babbelen in de kamer ernaast, ligt hij zelf nog te brabbelen. Hij heeft zo een beestje boven zijn bed waar hij nog even naar kijkt en tegen wie hij ligt te 'vertellen', allé dat denken we toch.

Misschien dat een rustgevend muziekje helpt?

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 11:21
Wen370

Online Status Stuur bericht
hallo,

van zodra je merkt dat je kidnje moe wordt leg je haar gewoon in haar bedje, en je zult haar toch even moetren laten wenen hoorn misschien als het mogelijk is haar voor haar zusje in bed leggen? ik weet ook nog neit hoe wij het binnekort gaan doen, heb ook wel bang dat ons kindje (dat eerst bij ons de kamer gaat liggen) grote broer de kamer ernaast zal wakker wenen, maar ik heb zoiets dat moeten we er nu eenmaal bijnemen, hij valt altijd wel vlug terug in slaap, ze moeten dit gewoon even leren dat ze er neit meer alleenz ijn en dat broer of zus ook wel lawaai zal maken he.
maar om haar zelfstandig in slaap te laten vallen leg je haar het beste op een bepaald uur in bed, na een eventueel ritueel, ook al lijkt ze nog niet echt moe en weent ze ga je na een bepaalde tijd even terug, tutje geven ofzo eventueel even terug een knuffel aai over bolletje... het zal wel even werk en tijd vragen hoor.
wen

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:07

Wij doen onze Ferre 's avonds in bad rond ongeveer 17u40, dan rond 18u laatste borstvoeding, dan doen we hem naar zijn kamertje, slaapzak aan, dekentje erover, kusje, kruisje, lichtje aan en deur half toe.

Zo gaat het hier steevast elke avond. Soms huilt ie wel eens, maar wij herkennen zijn huilen al (pijn-verveling-boos). Meestal huilt ie dan omdat hij moe is en dan laten we hem doen. Na een minuutje of 5 valt ie vanzelf in slaap voor de rest van de nacht.

Je kan hen op deze leeftijd nog niet verwennen, maar ik denk dat je hen best wel enkele keertjes mag laten huilen zodat ze gewoon kunnen raken aan een ritme.
Als je altijd maar aan hen toegeeft, ga je ook nooit een echt vast ritme kweken.

Maar dat zijn de dingen zoals wij ze ervaren, ik denk dat iedereen dat zo'n beetje voor zichzelf moet uitzoeken, wat bij hen en hun baby werkt! Niet alle baby's reageren hetzelfde hé! Wat zou dat trouwens gemakkelijk zijn!

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:19
Nina

Hoi,

Bij ons gaat het als volgt...

Wassen (soms in bad, soms gewoon zo), pyjama aan, de laatste borstvoeding en dan noaar boven. Ze heeft aan haar bedje zo'n muziekje dat licht maakt en dat ook tegen de plafond schijnt. Dat zet ik aan (valt na 5 min vanzelf uit), van het moment dat ik dat aan zet begint ze daar naar te kijken/ staren en ben ik zelfs niet meer belangrijk. Ik kan gewoon haar kamer uitgaan, zij blijft naar het muziekje kijken.... En na een paar minuutjes is ze vertrokken... zelden dat ze nog wakker is als het muziekje uitvalt.

Succes, hopelijk vinden jullie ook een oplossing.

Groetjes,
Nina

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 14:34
Marleen

Sommige kinderen hebben het echt nodig om te huilen voor het slapen gaan. Zo verwerken ze alle indrukken. Het klinkt misschien hard maar 10 minuten-kwartiertje kan je je kindje best laten huilen. Wij moeten toch ook wel eens huilen om iets te verwerken???
Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 17:40
anonimous

Online Status
Hoewel mijn mannetje nog erg jong is, kan ook hij moeilijk zelfstandig in slaap vallen. Hij zit het liefst op de arm, maar ook in de wagen (tijdens het wandelen)doezelt hij weg.

Ik kreeg het advies om hem na een vast ritueel in bed te leggen en hem te laten huilen en na 10 minuten aaneengesloten huilen pas te gaan kijken. Dus als hij tussendoor even stil is geweest, gaan de 10 minuten opnieuw in.
Ik heb er erg veel moeite mee hem zo overstuur te horen huilen. Valt een baby dan echt nog in slaap???

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 17:58

@anonimous; een baby valt na echt huilen idd nog in slaap hoor! Onze Ferre slaapt ook rustiger als hij gehuild heeft!
Maar als je je er niet goed bij voelt, ga dan gerust toch eventjes kijken tussendoor en stel hem gerust! Ik zou hem er alleen niet telkens uithalen!

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 19:45
katje

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik hoop dat er nog komen.

Ik zou haar wel kunnen laten huilen moest ik zeker weten dat het maar 5 à 10 minuten duurt. Wat als het langer duurt? Een half uur of langer? Hoe weet ik dat ze niet helemaal overstuur geraakt en niet meer tot rust komt?

Dat in slaap huilen, doen ze dat dan elke keer? Of is dat alleen in het begin zo? En hoe troost je haar zonder haar er uit te halen?

Je ziet, ik twijfel nog.

Grtjs,

Katje

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 19:47
finn

wij zijn daar echt niet zo vroeg mee begonnen. Eerst sliep Nina tot wij zelf gingen slapen bij mij in de zetel. Meestal nadat ze al een uurtje gehuild had, want daar had ze veel last van. Nadien heb ik ze naast mij in de zetel gelegd. Vervolgens in het park, tot aan de laatste voeding en van het moment dat ze moeilijk in slaap leek te vallen, heb ik haar boven in bedje gelegd. Dit was zo rond haar 5 maanden. Wij hebben hier nooit problemen mee gehad, en het gebeurt wel eens dat ze niet wil slapen, maar dat is meestal als ze niet zo moe is. Meestal slaapt ze heel snel in. Wij gebruiken geen muziekje of zo.

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 20:53

@katje, als ik onze Ferre wil troosten, neem ik altijd zijn bolletje in mijn handen, ik laat zijn kaakjes in mijn handen rusten. Ondertussen laat ik hem wel in zijn bedje liggen.
Hij houdt wel niet altijd op met huilen, maar vaak brult hij al niet zo hysterisch meer.
Ofwel (maar dat was echt enkel in het begin) blijf ik naast zijn bedje staan en zet ik telkens een pas verder weg van zijn bedje. Als hij dan weer brulde, zette ik er weer eentje dichterbij...

Hoop dat je hier wat aan hebt en als je je er niet goed bij voelt bij het laten huilen, dan moet je dat vooral niet doen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]