< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » na keizersnede, wanneer volgende?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
na keizersnede, wanneer volgende?
03/05/2007 @ 15:10
ratje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik ben bevallen via een keizersnede, die goed is verlopen. Mijn vriend en ik hadden altijd gezegd dat we onze kindjes snel op elkaar wilden laten volgen, zodat ze leuk samen kunnen spelen en een beetje dezelfde interesses hebben misschien.
Nu heeft de gynae ons gezegd dat we minstens 6 maand moeten wachten voor we aan een tweede beginnen en liefst zelfs 1 jaar. Voor we dit wisten hadden we zelf gezegd dat we na 6 maand wel voor een tweede wilden gaan, maar een jaar wachten vind ik wel lang.

Zijn er nog die een keizersnede gehad hebben en ondertussen een nieuw spruitje verwachten (of al hebben)? Hoelang hebben jullie gewacht voor een volgend kindje?

Groetjes
ratje

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 16:23
jolandakoopman

hoi hoi ratje

ik heb in februari 2006 een keizersnee gehad en de gyn had mij aangeraden een jaar te wachten. wij zijn weer begonnen voor de tweede in februarie 2007.
Nu ben ik inmiddels weer zwanger van nummer 2.

groetjes jolanda

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 18:29
ratje

Hoi Jolanda

Proficiat met de nieuwe zwangerschap!!
Ik kan al niet wachten tot wij opnieuw zwanger zijn. Maar jij hebt blijkbaar ook een jaar 'moeten' wachten. Dat vind ik wel lang, maar het kan ook aan mijn hormonen liggen dat ik zo snel terug zwanger wil zijn.
Veel succes!

Groetjes
ratje

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 21:11
nieke

Hoi,

ik moest 9 maanden wachten van de gynaecoloog. En je hebt er geen idee van hoe ik zit af te tellen! Nog 2,5 maand en dan beginnen we er terug aan. Toen Janna 4 maand was, begon het serieus te kriebelen, maar ik volg wel het advies van m'n gynaecoloog op, hoor. Ik zou niet willen dat er iets fout loopt met m'n baarmoeder . Maar ik heb ook wel dat indruk dat elke gyn iets anders zegt.

Groetjes!

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 09:20
Rachida

hallo dames,

ratje ik had dat ook dat ik na een maand terug zwanger wou zijn, maar bij mij had dat met de bevalling te maken. ik had op dat moment geen afscheid kunnen nemen van mijn buik en ik miste dat zo erg.

maar geloof me je lichaam heeft het echt nodig om te herstellen, 'n keizersnede is niet niks hoor.
ik was terug zwanger toen zinedine een jaar werd.
maar ik vind dat je wel merkt dat het litteken 'n zwakke plek is.

geniet van je dochtertje want de tijd die gaat echt snel voorbij. en geef je lichaam de tijd om weer op orde te komen zodat je ook fit bent als je zwanger bent van 'n 2e. want je moet dan niet vergeten je hebt er dan al eentje rondlopen en dat is toch 'n stuk zwaarder.

ik wens je heel veel geluk toe.

veel liefs rachida en de boys

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 23:39
Bersuus

Online Status Stuur bericht
Het rare is dat iedereen na een keizersnede geloof ik een ander advies meekrijgt. Ik lees het zo vaak.
Ik vroeg het ook bij de laatste na-controle, wanneer ik weer zwanger zou mogen worden. Ons werd verteld dat zodra ik er weer klaar voor was, we er weer voor mochten gaan. Raar he. Sorry geen antwoord op je vraag, maar wilde het toch even kwijt.

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 11:16
sanne

Bij mij werd het ook aangeraden om zeker een jaar te wachten ivm litteken in de baarmoeder, ze vertelde me zelf dat ze er op stond dat ik een jaar moet wachten, ze zij "ik zie je pas over een jaar weer hier hoor!!!!" en toen was ik ook nog onder invloed van hormonen...het is bij mij ook te snel gegaan, en heb ook geen afscheid kunnen nemen van mijn buikje (onverwachts 4 weken te vroeg geboren en ik lag al een week met gebroken vliezen in het ziekenhuis)
Groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 13:38
ratje

hey iedereen,

Ik ga ook wel afwachten tot de gynae zegt dat we er terug mogen aan beginnen, maar ik zal wel binnen een half jaar opnieuw eens op controle gaan om het haar te vragen.
Nu moet ik volgende week op controle en ik ga het dan ook nog eens vragen.
Maar ik heb ook de indruk dat iedereen ander advies krijgt. Mijn zus mocht na 3 maand al opnieuw beginnen.

En ik wil ook wel terug in orde zijn hoor, de kilokes er terug afhebben eerst en er voor zorgen dat het allemaal goed draait hier thuis. Voorlopig gaat dat wel maar ik ben ook nog niet terug aan het werk natuurlijk.

Ondertussen zullen we ook gewoon genieten van de kleine meid en stiekem tellen we dan af naar...

Groetjes
ratje

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 19:13
Mirjam

Hey

Toen ik na m'n bevalling op controle moest bij m'n gyn, heeft die bij mij een inwendige echo gedaan en zag dat alles al goed genezen was. En ze zei dan ook als wij er klaar voor waren dat we er dan mee mochten beginnen.
Advies scheelt van gyn tot gyn en scheelt ook per persoon denk ik want de ene geneest niet zo snel als de andere he.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]