< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » voedselallergie en zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
voedselallergie en zwanger
03/05/2007 @ 22:12
hoeist

Online Status
Hallo allemaal,

Ben bijna 6 weken zwanger en het is een vreemd gevoel...

Nu hebben ze me gezegd dat ik gezond moet eten, veel melk drinken, kaas eten enz enz voor mij en de baby die groeit in mijn buik.

Ik heb van mijn geboorte af aan een lactose intolerantie (melk allergie), mag dus absoluut geen enkel voedingsmiddel waar lactose,melkeiwit,melksuiker enz in zit, zelfs soja kan ik niet verdragen.

Kalktabletten zijn ook uit den boze omdat er lactose in zit.

het is een ware nachtmerrie een manier te verzinnen om al die voedingstoffen binnen te krijgen die de baby in mijn buik nodig heeft.

Ook kamp ik met het probleem van een te laag ijzergehalte, door dat lage ijzergehalte heb ik ook een lage bloeddruk en soms een te laag suikergehalte.
Ik merk nu ik zwanger ben dat mijn bloeddruk op sommige momenten van de dag nog lager is dan normaal....

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen aan mijn lactose intolerantie, of het echt zo erg is als de baby het niet alle voedingstoffen binnenkrijgt die hij nodig heeft en wat ik aan mijn lage bloeddruk zou kunnen doen..

Bijna niemand kan mij antwoord geven op mijn vragen, zelfs mijn huisarts weet geen raad...

groetjes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 22:46
Hilde

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn lactyose-intolerantie verdween telkens ik zwanger was. gek he!
Ik heb dus kilo's kaas gegeten en bergen ijs
Nu is 't weer om zeep natuurlijk

Kan je gyn je ook niet geruststellen? De mijne heeft me toen wel wat raad gegeven.

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 22:57
Leen

Goh, lijkt mij inderdaad niet simpel. Misschien kan je eens een diëtiste raadplegen?
Ik vermoed dat je gezondheid verder in orde is en dat je zelf alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt.
Misschien een dom vraagje: wat drinken baby'tjes met lactose intolerantie? Misschien is dat een oplossing??? (Misschien domme suggestie, maar wie weet?)

Voor je lage bloeddruk of je ijzertekort.
Je ijzertekort kan je oplossen door ijzertabletten, best een bloedonderzoek laten doen bij je arts, want op eigen houtje ijzer beginnen nemen als het niet nodig blijkt is niet bepaald aan te raden.
Aan een lage bloeddruk kan je weinig doen. Op zich is een lage bloeddruk helemaal niet slecht. Ik ben net opgenomen geweest in het ziekenhuis en daar zeiden ze dat je bloeddruk pas te laag is, als je er zelf hinder van ondervindt. Zout eten zou je bloeddruk wel omhoog helpen.
Verder een paar tips die ik in het ziekenhuis kreeg voor als je je duizelig voelt: voor je rechtstaat bewegen (flapperen) met je benen en/of je polsen onder koud water houden.

Nog veel succes met je zoektocht!
En met je zwangerschap!

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 23:27
Lisette

Online Status Stuur bericht
als je een te lage bloeddruk hebt moet je iets van bouillon nemen!!!
succes!!!!

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 10:03
Hilde

Chips met zout is ook goed voor de lage bloeddruk trouwens

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 10:13
hoeist

Online Status
dank jullie wel voor de adviezen..
Ik heb eergisteren te horen gekregen dat ik zwanger ben.

Mijn dokter is volgens mij niet zo thuis in zwangerschappen, ze heeft zelf geen kinderen.
Ik zou maar met een verloskundige moeten bellen voor alles te regelen en maar eventjes bloed moeten gaan prikken in het ziekenhuis.

de assistente belde me notabene om me dat mede te delen, ik hoefde er niet voor langs te komen, kon ook via de telefoon... snap je dat nu allemaal? ik niet.

Ik weet dus niks... maar goed, misschien helpen de adviezen die ik hier kan vinden..

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]