< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Wanneer eisprong na miskraam

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Wanneer eisprong na miskraam
04/05/2007 @ 08:26
Lien

Hallo

11 dagen geleden kreeg ik een miskraam. Ik was 5 weken zwanger. Wanneer zou ik dan mijn eisprong moeten krijgen. Kan dat het dat mijn cyclus al begonnen is voor de bloeding?

Groetjes
Lien
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 08:43
fietje

Hoi Lien,

Neen, in principe kan dit niet.
Je cyclus kan enkel opnieuw opgestart worden wanneer dat het HCG uit je lichaam is. Je HCG houdt namelijk het opnieuw springen van eitjes tegen bij een zwangerschap...ergens logisch, anders blijf je maandelijks je duiveltjes krijgen.
Op het moment van de bloeding of curretage gaat je HCG naar beneden. Per dag word je HCG gehalveerd en indien je lichaam geen HCG meer produceert begint je eitje opnieuw te rijpen.
Na een zwangerschap van 9 weken kreeg ik een curretage. Op dag 12 na m'n curretage had ik m'n 1ste positieve ovulatietest. Mijn lichaam had blijkbaar snel HCG afgebroken....maar dat is echt afhankelijk van lichaam tot lichaam, en is niet iets waar je een klok op kan zetten. Je lichaam moet dit miskraam verwerken en zal z'n tijd nodig hebben.

Groeten
Sophie
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 08:49
maatje

Hi Lien,
Het is heel lastig te zeggen hoe je cyclus na een mk eruit komt te zien. Mijn ha zei na mijn mk dat sommige vrouwen meteen hun normale cyclus weer hebben maar dat deze ook langer kan zijn of dat je zelfs een cyclus kunt overslaan.
Ik werd 38 dagen na mijn mk weer ongi. (ik had altijd een cyclus van 28 dagen) Mijn ha kon me overigens ook niet precies vertellen hoe te tellen na de mk. (Dag dat het bloeden begon dag één?) Ik denk dat het afwachten is meis, lastig hè?
Groetjes, Maatje.
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 09:53
greet

Online Status Stuur bericht
hoi lien ,

heeft je gyn je niet aangeraden om één cyclus af te wachten om opnieuw zwanger te worden? hij zei ook dat het onmogelijk is te zeggen wanneer je eisprong gaat komen in die maand (tenzij met tests)omdat die cyclus 4 , 6 of zelfs 8 weken kan duren.
bij fietje is het blijkbaar heel snel terug in orde gekomen , maar zij heeft een curretage gehad , ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
ik zit momenteel aan dag 14 na mijn miskraam maar voel nog totaal niks dat kan wijzen op een eisprong ...

groetjes , greet

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 10:06
fietje

Hoi,

@ Greet: bij mij is het inderdaad redelijk snel gegaan de 1ste keer na m'n curretage. Misschien is het bij curretage zo dat je sneller HCG afbreekt, doordat ze alles onmiddellijk verwijderen?
Maar ik moet wel zeggen dat m'n 2de eisprong langer op zich heeft laten wachten: ik had die nu maar op dag 20 van m'n 2de cyclus. Dus uiteindelijk is het grote besluit dat je je lichaam de tijd moet geven om dat miskraam boven te komen.

MAAR: mijn gyn had me ook aangeraden om 1 cyclus te wachten na m'n miskraam: om m'n lichaam de kans te geven te recuperen, om een eventueel nieuw miskraam te vermijden. Die wachtperiode was toch hels, en veel te lang wachten....maar ik heb toch geluisterd naar hem.

Groetjes
Sophie
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 11:11
greet

Online Status Stuur bericht
hoi sophie ,

ik ga ook de eerste cyclus afwachten , maar het duurt idd precies een eeuwigheid nu he :)
het is gewoon vervelend nu omdat je niet weet of het 4 , 6 of mss wel 8 weken gaat duren he ...
ach ja , het lichaam zal het idd wel nodig hebben en oven te recupereren. ik heb geen curretage gehad , dus het zal hier mss wat langer duren.

groetjes , greet

Link naar deze reactie
19/07/2007 @ 15:57
its me

14dagen na een miskraam kan je terug zwanger worden
Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 15:17
Anne

hoi allemaal

Ik heb 7 weken geleden een curretage gehad,omdat men na 2 echo's had gezien dat het kindje was overleden. Ik heb tot op heden mijn cycles nog niet terug. Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest en men zei dat het bijv. ook 10 weken tot iets langer kan duren. Het verschilt heel erg, want bij mijn vorige curretage had ik mijn cycles met 4 weken terug. Normaal gesproken zegt men 4 a 6 weken, maar soms kan het ook langer duren. Verschilt per curretage zei men.

Ik hoop dat je hiermee iets kunt.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]