< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » een kindje en migraine

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
een kindje en migraine
04/05/2007 @ 08:47
Simba

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zijn er hier moeders met migraine? Ik zou graag willen weten hoe jullie je kindje verzorgen bij een aanval.

Ik ben zelf nu bijna 9 maanden moeder en heb tijdens de zwangerschap en daarna weinig last gehad. voor de zwangerschap slikte ik 1,5 jaar medicijnen waardoor ik 1x per maand migraine had. Daarvoor was het soms wel 3x per week raak.
Alleen de laatste tijd lijkt de ellende weer te beginnen. Tot nu toe heb ik op die momenten hulp kunnen krijgen van mijn vriend natuurlijk en mijn moeder. Maar er komt een tijd dat ik het zelf moet doen.
Nu kan ik weer medicijnen gaan nemen, maar ik geef nog borstvoeding en wil dat nog niet opgeven.

We hebben van te voren zelfs twijfels gehad om een kindje te nemen door deze situatie( gelukkig hebben we er wel voor gekozen).

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 09:08
*tiamo*

Dag Simba.

Misschien kan ik je helpen.
Gelukkig ben ik nu tijdens mijn zwangerschap gespaard gebleven van migraine,maar voor ik zwanger was heb ik er jaren aan een stuk mee rondgelopen en had ik 2 aanvallen per week gemiddels waarbij ik enorm moest braken en enkel slapen hielp....als ik dan nog kon slapen en soms nam ik zelfs een slaappilletje in.Dit kon natuurlijk zo niet verder en ben naar een neuroloog gestap.
Het laatste jaar heb ik me kunnen behelpen met het inspuiten van immitrex.Dit zijn spuitjes die je zelf kunt prikken in je arm (soort van insuline-spuitjes maar met een andere vloeistof) en als je je na een inspuiting 20 minutjes op je bed legt is alles verdwenen van pijn.Je hebt die medicatie ook in de vorm van neussprays en pilletjes denk ik,maar de inspuitingen zijn de beste.
Ik weet niet of je het mag gebruiken tijdens de borstvoeding wel.

Mss kun je dit medicijn eens aanpraten bij je huisarts en kan hij het eens voorschrijven om te proberen (ze kosten wel veel geld,2 inspuitingen voor 50 euro,maar ze betalen een groot deel terug).

Op die manier ben je niet de ganse dag buiten westen en kan je de zorg van je kindje gerust verder opnemen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes

Lindsey

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 09:39
Simba

bedankt voor je snelle reactie maar Imitrex (kan niet met borstvoeding) is niks voor mij. Dit is een sumatriptan die ook hoofdpijn opwekken. raar maar waar. Mijn huisarts had eens Maxalt en eens imigran voorgeschreven (zelfde maar ander merk). Ik gebruikte dit en binnen no time was de hoofdpijn weg. heerlijk ik had weer een leven. Maar ik merkte dat ik steeds vaker migraine kreeg en die medicijnen werkte steeds minder goed/lang. Weer terug naar de huisarts en die stuurde me toch maar weer door naar een neuroloog(was al eens een paar jaar eerder geweest, maar die vond me toen nog te jong voor medicijnen). Die werd woedend: hoe kon ik die dingen nemen?? Tja huisarts zei dat.
Je bent verslaafd zei de neuroloog. Gevolg: afkicken. Ik mocht helemaal niks nemen en het was een maand lang een hel.
Daarna ging ik elke dag propymal slikken en dat ging goed.
Ik neem nu zelfs geen paracetamol meer omdat die ook hoofdpijn opwekken. Verder heb ik echt alles geprobeerd om ervan af te komen: acupunctuur, acupressuur, operatie neus botje (ivm met meer lucht), verschillende medicijnen waaronder ook ontstekingsremmers(idee van huisarts) en triptanen, yoga, gyropractor, mensendieck, oogtest, homeopatische geneesmiddelen, verschillend eten en drinken laten staan en ga zo maar door. Ik heb het weer even opgegeven om middelen te zoeken om er van af te komen. Ik zoek nu een manier om er mee om te gaan.

succes met de zwangerschap, spannend hè en laten we hopen dat de migraine weg blijft!

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 10:08
Hilde

Ik heb eens een behandeling ondergaan in het ziekenhuis met Xylocaine (denk ik dat het was). Ik heb toen ween week (ja, da's wel lang) in het ziekenhuis aan de baxter gelegen maar was toen nadien wel 2 jaar verlost van migraine.
Dit was op aanraden van de neuroloog omdat ik toen al een week of 4 bijne continue migraine had.

Tijdens mijn zwangerschappen heb ik er gelukkig geen last van gehad. Na mijn laatste bevalling weer wel. 2 weken sluimerhoofdpijn en dan BANG. Voorlopig is 't bij die ene keer gebleven dus ik denk dat het de stress was die wegviel.

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 15:56
Elke

Dag dames!

Die migraine...
maar als ik jullie zo hoor, dan mag ik nog niet klagen. Ca. 1 dag in de week heb ik er last van, soms zit er eens 2 weken tussen.
Ik heb er tijdens zijn zwangerschap vanaf de 4de maand helemaal geen last van gehad. 3 maand na de bevalling begonnen de aanvallen terug. Eerst voorzichtjes, maar sinds kort weer in alle hevigheid (ook braken en zo).

Ik ben vroeger ook eens bij een neuroloog geweest en wel 8 vefschillende medicijnen geprobeerd. Ik had wel allerhande bijwerkingen maar de hoofdpijn bleef. Ik heb het toen ook opgegeven om te zoeken.

Maar nu ik enkele maanden geen last meer heb gehad, vind ik het dubbel zo lastig om er weer tegen te vechten. (ik probeer altijd zo goed en zo kwaad mogelijk om te blijven functioneren, op 't werk en thuis met Lieze lukt dat mestal redelijk, maar eens dat achter de rug is moet mijn vriend me echt niks meer vragen en kruip ik zetel of bed in)
Ik heb ook al gedacht om opnieuw eens naar de neuroloog te trekken...

Voila, dat was mijn verhaal.
Geen gouden tips dus. Maar wel eens leuk om je verhaal te kunnen doen met lotgenoten!

Groetjes,
Elke

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 15:56
Elke

Dag dames!

Die migraine...
maar als ik jullie zo hoor, dan mag ik nog niet klagen. Ca. 1 dag in de week heb ik er last van, soms zit er eens 2 weken tussen.
Ik heb er tijdens zijn zwangerschap vanaf de 4de maand helemaal geen last van gehad. 3 maand na de bevalling begonnen de aanvallen terug. Eerst voorzichtjes, maar sinds kort weer in alle hevigheid (ook braken en zo).

Ik ben vroeger ook eens bij een neuroloog geweest en wel 8 vefschillende medicijnen geprobeerd. Ik had wel allerhande bijwerkingen maar de hoofdpijn bleef. Ik heb het toen ook opgegeven om te zoeken.

Maar nu ik enkele maanden geen last meer heb gehad, vind ik het dubbel zo lastig om er weer tegen te vechten. (ik probeer altijd zo goed en zo kwaad mogelijk om te blijven functioneren, op 't werk en thuis met Lieze lukt dat mestal redelijk, maar eens dat achter de rug is moet mijn vriend me echt niks meer vragen en kruip ik zetel of bed in)
Ik heb ook al gedacht om opnieuw eens naar de neuroloog te trekken...

Voila, dat was mijn verhaal.
Geen gouden tips dus. Maar wel eens leuk om je verhaal te kunnen doen met lotgenoten!

Groetjes,
Elke

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:44
k'tje

Hey,
ik heb last van hormonale migraine. Telkens aan het begin van het ongesteld worden (dus nu ik zwanger ben, ben ik migraine-vrij ). Hetgeen ik neem is "Tradonal", maar ik heb het even opgezocht, en je mag het helaas niet nemen als je nog bv geeft. Maar misschien kan je het nadien wel overwegen? Het helpt het beste als ik het neem als ik de aanval voel aankomen. Het is best een zwaar middeltje, want ik word er ook wel suf van. Dus indien mogelijk, best een uurtje gaan slapen. Dikwijls is dat uurtje slaap al voldoende.
Hopelijk vind je snel een middel, want migraine is écht verschrikkelijk, hé!
Succes!!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]