< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Grote kinderwens

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Grote kinderwens
04/05/2007 @ 09:24
Fieke

Online Status
Hoi,

Ik ben 22 jaar en mijn vriend is er 27. We zijn ondertussen al 5 jaar samen. Al drie jaar hebben we een grote kinderwens. Maar we hebben altijd gezegd dat we zouden wachten tot als ik mijn hogere studies heb afgerond.Hoe moeilijk het ook vaak was want het verlangen was en is groot maar we wouden een zekerheid van twee inkomens. Nu is het bijna zo ver, volgende maand studeer ik af. Vervolgens moet ik werk zoeken. Nu heb ik natuurlijk schrik om daar na een maand al te moeten gaan vertellen dat ik zwanger ben. Het kan natuurlijk langer duren maar de kans zit er altijd in dat het vrij snel "raak" is. Wat zouden julie doen? Wachten tot als ik iets langer aan het werk ben? Of gewoon er onmiddellijk aan beginnen?

xxx
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 10:18
bloem

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Fieke,

Ik had ook al een poos een kinderwens. Ik ben op mijn 23e afgestudeerd aan het HBO. Wij hebben uiteindelijk besloten om eerst een huis te kopen en er voor te zorgen dat we allebij een vast contract hadden. Zonder vast contract kunnen ze je zo op straat zetten. Ook als je zwanger bent. Want ze kunnen zonder reden de overeenkomst verbreken. Dit betekent dat je dan toch nog een jaartje moet wachten. Het lijkt lang maar het valt uiteindelijk best mee hoor! Ik ben in ieder geval blij dat wij alles nu financieel goed voor elkaar hebben. Je voelt je dan toch een stuk zekerder. Maar dat is natuurlijk een keuze van jezelf. Er zijn vast andere vrouwen die hier weer anders over denken. Ik heb sinds mijn 21 al een sterke kinderwens gehad. Nu ben ik 24, bijna 25 en vond ik de tijd er echt rijp voor. Suc6 met je beslissing.

Liefs Bloem

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 10:30
Fieke

Online Status
Hoi Bloem,

Bedankt voor je reactie!
Mijn verstand zegt ook dat we moeten wachten. Maar dit is zo moeilijk
Nu is het wel zo dat we vorige maand een huisje gekocht hebben. We zijn samen een lening aangegaan, deze begint te lopen vanaf september. Het is gelukkig geen zware lening ( ik heb geërfd van mij vader die overleden is) , ik heb dus een beetje kapitaal er in kunnen steken zodat de lening niet te zwaar werd in geval dat we op één inkomen eventjes zouden moeten vallen.
Maar zoals je zegt, je hebt veel meer zekerheid met twee inkomens en een vast contract.
Ze vinden altijd wel een reden om je te ontslaan.
Ik ga het sowieso eerst afwachten tot als ik begin te werken. En hopelijk hou ik het dan nog een jaartje vol . Zo moeilijk met al die zwangere vrouwen rond je. En al die pasgeboren lieve babytjes
Waren we al maar een poosje verder!

xxx
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 11:19

Hey Fieke,

Ik begrijp je dilemma, als je kinderwens zo groot is, is het moeilijk om het uit testellen.
Wij wilden ook al langer een kindje maar hebben ook gewacht tot dat ik (bijna) klaar was.
Ik werkte al en deed daarnaast de opleiding.
Ik was in Februari klaar maar was in Oktober gestopt en heb de gok op een vast contact genomen. Gelukkig heb ik deze wel gekregen en 4 weken later vertelde ik dat ik zwanger was.
Ze waren gewoon blij voor me en zeiden verder niks over of ik het al wist toen ik mijn contract tekende enzo.

In iedergeval heel veel succes met je beslissing en met zwanger worden.

Liefs Elina

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 11:28
Fie

Hey Fieke,

Ik ben Fie en ik ben 21 jaar oud (sept 22j)
Zelf ben ik vorig jaar afgestudeerd en had ook al een tijdje een grote kinderwens.
Gelukkig vond ik redelijk rap werk, in augustus, een dikke maand later dus.
Maar die kinderwens kriebelde fameus, ik straalde echt als ik met kindjes bezig was
We hebben dan ook besloten om na mijn proefperiode er aan te beginnen aan ons eigen kindje. Gelukkig telde die maar 6 maanden. Ik kan u zeggen ik heb echt uitgekeken naar dat einde van die 6maanden. We zijn dus van eind januari bezig voor ons eerste spruitje
Een vast contract heb ik ook nog niet maar al wel meer zekerheid. Moest ik nu zonder werk vallen mag ik tenminste gaan doppen moest er niets anders uit de bus vallen.
Om zwanger te geraken in uw proeftijd is niet aan te raden, een kennis van mij is dat ook overkomen en ze kon vertrekken, gelukkig heeft ze dan nog ergens anders werk gevonden maar simpel was het niet.
Mijn raad is dus, wacht totdat uw proeftijd over is maar jij bent het uiteindelijk die beslist en jij en je vriend moeten ook achter jullie keuze staan.

xFie

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 11:33
Fieke

Online Status
Hoi Elina,

Bedankt voor je reactie!

Echt leuk voor je dat ze blij voor je waren met je zwangerschap. Ik hoop dat het bij mij ook zal uitdraaien! Er zijn werkgevers die echt moeilijk kunnen doen. Heb je veel reacties gehad van je omgeving dat je zo snel zwanger was na je contract?
Het werk is het enigste wat ons nog tegenhoudt. We hebben een supergoede relatie. Pas een huisje gekocht waar we in de zomer in kunnen trekken. Mijn vriend werkt ondertussen al zeven jaar. Alleen ik moet nog volgen..
Vragen ze je dat niet op sollicitatiegesprekken of je van plan bent om zwanger te worden? Ik heb al gelezen dat ze het niet mogen maar volgens mij wordt het toch nog veel gedaan. En moet ik dan eerlijk zijn?
Een jaar wachten is nog zo lang!

xxx
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 11:41
Fieke

Online Status
Hoi Fie!

Ik vrees ook dat er niks anders op zit dan mijn proefperiode uit te zitten. Dat is het verstandigste. Maar als ik bedenk hoe lang het nog zal duren..
Maar jij hebt ook in de situatie gezeten en het doorstaan, het zal ons ook wel lukken zeker
Niet te geloven toch hoe sterk zo een verlangen kan zijn. Als het van mijn vriend af zou hangen , gingen we er onmiddellijk voor. Hij is ervan overtuigd dat we nooit iets te kort zullen komen ,ook al moeten we het met minder doen.
Veel succes met zwanger worden hé Fie! Ik duim voor je!

xxx
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 18:19

Hey Fieke!

Nee nooit commentaar gehad zo snel na mn contract, wel over mijn leeftijd. 90% van de mensen vroegen als eerste is het gepland? ben je er blij mee? zulke vragen.. Echt irritant.

Werkgevers mogen het niet vragen nee, ik zou wel (als er een tweede gesprek volgt) zeggen in het tweede gesprek dat je een kinderwens hebt. Naar mijn idee kun je vanaf het begin af aan eerlijk zijn. Mochten ze je daarom niet aannemen is zwaar balen maar beter dat je zwanger wordt ontslagen...

Succes met het zoeken van een baan!

Liefs Elina

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 21:30
Anne

Hoi Fieke,

Wat een moeilijke situatie he? Ik zit zo'n beetje in dezelfde situatie.
Mijn vriend (25) en ik (23) hebben ook een hele hele grote kinderwens. We zijn super gelukkig samen, onze relatie gaat heel goed, we hebben een eigen huis, mijn vriend werkt en ik studeer nog. Over een paar maanden ben ik klaar met mijn HBO opleiding. Wij hebben ook heel lang getwijfeld wat we moeten doen; wachten totdat ik ergens een vaste aanstelling heb of onze droom uit proberen te laten komen. Wij hebben gekozen voor het laatste. Wij zijn van mening dat zwanger willen worden en een vast contract niet te vergelijken zijn. Zwanger worden is zo ontzettend veel belangrijker! Ik ben mij ervan bewust dat het moeilijker zal worden om straks een baan te vinden, maar werken kan ik altijd. Uitzend werk is namelijk ook altijd een optie. We zullen natuurlijk wat rustiger aan moeten doen met geld uitgeven, maar dat hebben wij er ontzettend graag voor over. Bovendien is binnen een paar maanden zwanger worden mogelijk, maar dat het langer duurt is natuurlijk absoluut niet uitgesloten.
Ik wens je ontzettend veel succes! Als je kunt en wilt wachten zal ik het knap vinden van je. Het is jou beslissing samen met je vriend en jullie zullen zelf moeten bepalen wat jullie kunnen en echt willen.

Liefs Anne

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 22:23
LIESJE

Online Status Stuur bericht
hallo, ik ben lies en 25jaar. zelf hebben we ook een grote kinderwens en zitten momenteel in ronde 4. ik ben half december 2006 gestopt met de pil en in januari 07 mijn vast contract getekend. ik denkt ook dat ze dat niet mogen vragen op een sollicitatie. ze hebben te maken met jonge vrouwen en de bazen weten dat er een kinderwens zal komen of aanwezig is. als ze daarvoor je weigeren zegt dat veel over dat bedrijf.

wij waren van standpunt te wachten tot werkzekerheid. ik ben verpleegkundige van beroep en op mijn werk begrijpen ze dat.

vele groetjes....
Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 14:46
Fieke

Online Status
Bedankt voor julie reacties allemaal!Ik ben dus niet de enigste
Ik heb nog steeds geen beslissing genomen. Mijn vriend wil er zo snel mogelijk aan beginnen. Ik ga mn stage uitdoen en een maand eens goed vakantie nemen. Hopelijk zijn we er tegen dan uit!

Bedankt voor de reacties!!

xxx
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]