< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » last van angst en depressie....help

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
last van angst en depressie....help
04/05/2007 @ 09:30

Online Status Stuur bericht
Hallo dames, ik ben op moment verwaard en depressief en heb heel veel last van angst en paniek aanvallen en ook heel veel last van hyperventilatie. Ik vraag me soms af of ik het wel goed aan doe om zwanger te zijn op moment, Ik heb het soms echt zwaar. Dit is mijn 4de telg dus ik weet wel wat zwangerschap inhoud enzo. Maar ik vroeg me af of er nog meer mensen waren die zich zo voelen en of iemand mij ook wel wat raad enof advies kan geven, ik ben al bij ha geweest maar die heeft het erover dat ik medicijnen moet gaan inemen maar dat wil ik niet ivm de kleine maar is er iets anders wat ik kan gaan doen om me beter te voelen? als iemand raad heeft....
Alvast bedankt.
liefs patries

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 11:32
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi patries,

Heel vervelend voor je meid... heb je van dit soort paniekaanvallen en angsten ooit nog al last gehad?

Ik denk dat je er al heel goed aan hebt gedaan om je huisarts te raadplegen. Negatieve gevoelens tijdens de zwangerschap zijn niet abnormaal, je hormonen liggen ook danig overhoop he. En bij sommige vrouwen ontaardt zoiets in een echte zwangerschapsdepressie. Ook al hebben ze tevoren al probleemloze zwangerschappen gehad. Ik hoop natuurlijk voor jou dat het een tijdelijk probleem is dat snel weer vanzelf verdwijnt, maar als het al eventjes aansleept en je voelt je echt heel slecht, dan denk ik dat het toch goed is om de raad van je huisarts op te volgen, ook al betekent dat missch dat je medicijnen moet nemen.

Er zijn heus nog wel mensen die tijdens hun zwangerschap medicijnen moeten nemen voor psychische problemen, daarover hoef je je echt niet schuldig te voelen naar de kleine toe. Als het goed wordt opgevolgd, zal de baby er niet al te veel last van ondervinden.

Je moet missch ook eens de afweging maken wat het beste is voor jou, de baby en je andere kinderen: een mama die overloopt van stress en paniek, of een mama die missch wel medicijnen neemt, maar zich rustiger voelt en een beetje meer kan genieten van haar zwangerschap.

Ik denk dat het toch ook van vitaal belang is dat je een beetje kan toeleven naar de komst van dit kindje, niet? Als je je zo slecht blijft voelen als nu, zal dat ongetwijfeld erg moeilijk lukken.

Misschien kan je ook ergens terecht voor psychologische begeleiding? Heb je dat ook al met de ha besproken?

Veel sterkte, hopelijk vind je snel de hulp die je nodig hebt!

Snuffie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]