< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Ricinusolie!???!!! Advies aub!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Ricinusolie!???!!! Advies aub!
04/05/2007 @ 15:40
An

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi iedereen,

heeft iemand ervaring met Ricinusolie? Dit zou de bevalling op gang brengen...
Het zou oorspronkelijk iets zijn om naar het toilet te kunnen gaan.
Werkt het om de bevalling op te wekken? Bij wie heeft het wel gewerkt en bij wie niet? Gaat het dan niet gepaard met ongeloofelijke krampen doordat je naar het toilet moet gaan? Als je het neemt, hoe lang duurt het vooraleer de bevalling begint?
Alle tips of informatie omtrend de "wonderolie" zijn welkom. Ik overweeg om het te nemen als ik over tijd zou gaan maar wil wel graag de voor en de nadelen horen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
An

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:11
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hoi an

Mijn advies: waag je niet aan dergelijke middeltjes. Een nicht van mijn man raadde mij zo ooit 'vrouwenmantelthee' aan. Zij had dat haar hele zwangerschap gedronken en het zou zorgen voor een vlotte bevalling. Omdat haar kindje 10 weken te vroeg geboren was, vertrouwde ik het zaakje toch niet. Ik vroeg dus aan mijn vroedvrouw wat er aan was van die thee, en zij wist me te vertellen dat dat goedje vroeger gebruikt werd voor... abortussen. Nou moe.

Wil je het zaakje proberen te bespoedigen, kan je het beter eens proberen met een goede vrijpartij. Het zou wetenschappelijk bewezen zijn dat er in sperma stoffen zitten die de weeen kunnen opwekken. Vandaar ook dat er soms vrouwen zijn die het verbod krijgen op seks tijdens hun zwangerschap, als die al dreigt uit te lopen op een vroeggeboorte.

Maar dan nog, je kindje komt wanneer hij of zij er zelf klaar voor is. Veel kan je daar niet aan veranderen. Ben altijd al voorstander geweest om de natuur gewoon zijn gang te laten gaan. Ik weet het, op het einde van je zwangerschap kan je het best goed zat worden, maar eens je bevallen bent, verlang je vaak ook weer naar dat kindje in je buik. Probeer er dus vooral nog maar van te genieten!

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:34
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
dieke, ben t helemaal met je eens! lekker de natuur zijn gang laten gaan, het komt vanzelf wel op gang en ze laten je niet langer doorlopen als 42 weken, met uitzonderingen soms een paar dagen erbij.
Ik laat het ook zijn beloop gaan! En wat dieke zegt, je gaat het kindje in je buik heel erg missen!! dus geniet nog lekker van de laatste momenten met je mooie dikke buik!

[Laatst gewijzigd door Mammie-D - 04/05/2007 @ 16:35] - Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 13:14
An

Merci voor de reacties! Ik twijfel heel sterk ofdat ik het zou gebruiken. Maar ik had gehoopt op wat reacties van mensen die het zelf al gebruikt hadden...
Niemand??

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 08:56
Eva

Hoi,

mjin zoontje wilde maar niet komen en toen ik bijna een week overtijd ging heeft de gyn me gestript en die avond moest ik ook die olie innemen, hij zei me dat ons basje zeker en vast die nacht zou komen...
Ik heb die olie de drie dagen erop ook nog genomen, zonder resultaat, ben uiteindelijk ingeleid...

Groetjes,
Eva

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:04
Li

Online Status Bekijk profiel
Ik zou me er ook niet aan wagen hoor. t komt van de wonderboom en de olie is niet toxisch; maar van de zaden wordt ricine gemaakt. Zoek maar eens op.
t Feit dat het zo'n effect heeft op je darmen vind ik al akelig. Naar het schijnt is het ook heel pijnlijk.
Bovendien, zie je je al binnengaan op materniteit met zware diarree...pfff

Idd, een stevige vrijpartij...heeft bij toch al 2x arbeid veroorzaakt. 2w geleden is het zo begonnen en met weeënremmers nog kunnen tegenhouden.

Deze ochtend heb ik me even laten gaan en tja, t is hier toch aan t rommelen.
maar als de baby niet klaar is mag je dus volgens mij doen wat je wilt, dat helpt niks.

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 16:29
Lunneke

Ik snap de achterdocht van sommigen die rhisinusolie niet goed kennen ...
Ik heb op 40 weken zwangerschap van m'n dochtertje de olie beginnen nemen, je moet het wel in hoge dosis nemen (mijn pa is apotheker), ik denk dat ik om de 2 uur een lepel moest nemen (kan het niet met zekerheid zeggen maar je apotheker zal dat wel doen), 'nachts heb ik de hele nacht hevige diarree gehad 's morgens ben ik mijn slijmprop verloren... In de late namiddag kreeg ik weeën en 's nachts is mijn kleine meid geboren...
Ikzelf ben van mening dat een kindje niet langer dan 40 weken in de buik moet blijven; een vriendin van mij is op 41 weken haar kindje verloren (1 dag voor ze haar gingen inleiden).. vandaar mijn grote schrik..
Deze zwangerschap ga ik terug rhisinusolie gebruiken als ik de 40 weken haal.. mijn gynaecoloog vindt het zeker ok en was de vorige keer ook akkoord...
Veel succes met je zwangerschap
Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 12:43
Lieke

Online Status
Hey!

Ik ben nu 4 dagen overtijd en overweeg ook sterk om rhisinusolie te nemen. Mijn schoonmoeder vertelde dat ze dat ook gedaan heeft, na 2 lepeltjes kreeg ze ferme diarree en krampen. Na 3 uur is alles begonnen... Eens het begonnen is, gaat alles gewoontjes. Dus niet met hevige weeên (hangt van persoon af).

Ik ga het straks allicht halen, dan kan ik nog zien...
Grtz,
Natalie

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 14:14
Linha

Hey,

Ik heb het zowel bij Esther als bij Alexander gebruikt. Bij Esther op mijn uitgerekende datum, en bij Alexander toen ik een week overtijd was. Bij Esther had ik al 2cm opening, bij Alexander 4. Bij Esther heb ik geen diarree gekregen, maar ben ik dezelfde avond bevallen. Bij Alexander heb ik er enkel hevige diarree van gekregen en verder niks. Twee dagen later hebben ze mijn vliezen gebroken en is hij geboren.

Voor die diarree zou ik het niet laten, da's maar heel kortstondig, zo lang werkt dat spul niet. Het is in feite een laxeermiddel, maar omdat het inwerkt op de dunne darm ipv op de dikke darm wordt het geloof ik niet vaak meer als laxeermiddel gebruikt.

Wat dat verhaal over vrouwenmantelthee betreft, dat kan ook weeën veroorzaken. Wellicht daarom dat het in vroegere tijden werd gebruikt om te proberen een abortus op te wekken (een te vroege bevalling dus, niet omdat dat kruid je kind zou doden). Ik vind het alleen dus wel vrij straf dat die dame zo vroeg in haar zwangerschap al vrouwenmantelthee dronk, ik dacht altijd dat dat niet mocht voor 36 weken zwangerschap.

In elk geval denk ik dat al die huis-tuin- en keukenmiddeltjes, (zoals ook tonic, ananas, sex, trappen lopen ...) niet veel meer dan een duwtje in de rug kunnen geven als je kind klaar is om geboren te worden, echt met zekerheid de bevalling opwekken zal niet lukken vrees ik...

groetjes,

Linha

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 16:40

Ik heb zonet de olie gaan halen maar kan er me iemand zeggen hoeveel ik hiervan moet/mag nemen en om de hoeveel tijd ik dit moet doen?
Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 20:16
Linha

Ik moest beginnen met 1 eetlepel en dan afwachten.

Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 11:04
chantal

Mij is het ook aangeraden door de verloskundige en ga het ook vamidag nemen ik laat het jullie wel weten:D
Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 15:32
nijntje

k weet jet niet of het wel of geen kwaad kan.De ene zegt dat het slecht is omdat je er ongelovelijk van naar de wc moet dus aan de diaree gaat.De andere roept erbij,en zweert dat je dan de weeën opwekt.Had bij de eerste ananas gegeten het hart schijnt goed tezijn voor de weeën.Ben wel de dag erop bevallen maar of het daar aanlag weet het niet.Let wel goed op wat je doet.Het is je eigen lichaam wees wel voorzichtig.

Ik ben 41 zwanger en twijvel ook heel erg,maar zit niet zo te wachten om aan de diaree te zijn.Ze hebben mijn gisteren wel gestript maar heeft niets geholpen nu weet ik ook niet hoe de nawerking daar van zal zijn.Moet morgen naar het ziekenhuis voor controlle,misschien mag ik wel gelijk blijven.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]