< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » fles voor het naar bed gaan........

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
fles voor het naar bed gaan........
04/05/2007 @ 15:48
netje

Online Status Stuur bericht
Hallo moeders,
Wat eet jullie kindje van 8 maanden nog aan opvolgmelk? Die van mij kan er nl niet genoeg van krijgen. Ook gebruik ik het als middel om hem in te laten slapen, anders lukt het niet om hem naar bed te brengen dan krijst ie de boel bij elkaar, dus mijn ritueel is , laten spelen en word hij zeurderig en moe dan flesje zodat hij in slaap valt en ik hem zo naar bed kan brengen. is dat een slechte gewoonte? Hij drinkt geen hele flessen leeg, het is net even dat hij in slaap valt en dan stop ik de speen erin en breng hem naar bed. Tot nu toe werkt het allemaal goed, maar is dat slecht? HOe brengen jullie je kind naar bed, klaarwakker of duf en slaapt hij dan gelijk in , of zeurt hij nog in z'n bedje?
Groetjes

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:22
Patje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Goh, iedereen doet t zoals hij/zij zelf t beste vindt natuurlijk... maar denk wel dat t een slechte gewoonte wordt
je kleintje weet wel al goed hoe hij je moet manipuleren hoor en zal daar aan gewoon worden

ik doe t als volgt-> sedert n paar weken slaat hij zn slaapje savonds (was rond 18u) over dus tegen 20u is hij stikop natuurlijk
ik steek hem dan rond half 8 in bad, samen met zus
daarna nog wat insmeren met creme om wat te kalmeren
melkje (240ml)drinken en na zn boertje naar boven
daar steek ik hem eerst in bed en daarna Phebe dus hij ziet alles (slapen samen op de kamer) en bereid zich dan al voor op t slapen
hij slaapt met dunne slaapzak en bovenste armje bind ik wat 'vast' met lakentje (dat doe ik er terug af als hij slaapt) omdat hij zodanig actief is dat hij zichzelf wakker houdt
hij is wordt wel nog geregeld wakker snachts voor zn tut en elke morgen klaarwakker om 7u pffff
iemand tips daarvoor??? rijstvlokken al geprobeerd, doe nu extra schep poeder in zn melk maar dat helpt ook niet hoor

hopelijk helpt t om eens te vergelijken...
maar doe gewoon wat goed aanvoelt!

grtz,

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:33
sas

hoi patje

Ik geef mijnkids vanaf 7 maanden gewoon pap van bambix.
De arts zei tegen mij mag best als je maar oplet dat ze blijven poepen mij kinderen slapen er in iedergeval heerlijk op.

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:37
Patje

sas, rappe reactie

ja heb ik ook al aan gedacht maar ons ventje zn stoelgang is zowiezo al redelijk hard...
ga t wel eens proberen, hoe doe je dat dan?
gewoon gedeelte van de melk pap maken en de rest daarna laten drinken?
hij eet nu ook al boterhammetjes sedert n paar dagen hoor, weet wel dat t wat vroeg is maar hij is n enorm etertje
als wij aan tafel zitten, krijst hij gewoon heel de boel bijeen tot hij erbij mag zitten (gisteren boontjes uit t vuistje gegeten en smaken dat t deed)

slukes,

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:41
sas

hoi patje

Ik ben zo snel

Ik moet zeggen bij mij eten ze vrij snel mee maar bij jouw ook zo te lezen.
Ik maak een fles van 180 melk daar doe ik dan 4 scheppen bambix pap bij en 3 scheppensmulpap bananensmaak anders vind hij het niet lekker en dan een speen maat m erop.
Dan loopt het er nog mooi doorheen.
Niet te dik maar stevig genoeg om goed op te tukken.
Als je nog meer vragen heb kom maar op

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 16:51
Patje

ik ben ook n rappe zulle

smulpap bananen? nog nooit van gehoord!
spenen M... maar ik gebruik avent flessen dus gebruik nu al 1-2-3 spenen op stand 2

wel makkelijker als ze meeeten hé, bij ons phebe wou ik dat wat afremmen maar eigenlijk is dat niet nodig

ik zie al vol ongeduld dat hij kan kruipen ofzo want hij is zo'n ongeduldige pfff
zijn loopkarretje is al bijna versleten

ga de kindjes bij de OM gaan halen, tot later hoor

[Laatst gewijzigd door Patje - 04/05/2007 @ 16:53] - Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 17:12
sas

hoi patje

Ik heb zowel advant als difrax.
Difrax heeft ook grote spenen en die passen ook op een advantfles.
Echt waar spreek uit ervaring.
Smulpap is ook van bambix maar dan met een smaakje toegevoegt ze hebben het ook in appel honing.
Die is dan vanaf 1 jaar.

Mees kan sinds 1 maan tijgeren en kruipt inderdaad overla op.
Hij gaat zich nu ook steeds meer optrekken en gaat zitten zelf sinds 1 week.
Dan gaat het echt ineens hard

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 18:25
Patje

helabakes,

terug thuis, onze warre ligt effe te slapen want heeft bij de om veel gespeeld
ja zitten kan mijn ventje hier nu ook al maar wel met nog wat kussen achter hem want hij wordt toch nog moe

heb gezien dat ik hier nog baby cereals heb staan, zal dat vanav eens proberen
ik hou je op de hoogte

geniet van t laatste mooie weertje

grtz,

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 22:05
sanne

Hallo dames,

Nou heb ik maar 1 berichtje gekregen of het een slechte gewoonte is wat ik doe, maar nou reageren jullie weer op elkaars vragen waar ik even niets aan heb. Goed bedoelt natuurlijk, maar ik lees alleen antwoorden op elkaars vragen en niet op mijn vraag...snappen jullie wel toch???
Vriendelijke groetjes van Netje (doe het nu op zus haar pc)

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 13:07
esther

Ik geef met 14 maanden nog steeds een flesje voor het slapen gaan. Ik bied hem 240 ml aan en hij drinkt wat hij wil.
Vanaf de eerste dag heb ik hem wel wakker in bed gelegd en dat doe ik nog steeds. Ik heb ooit ergens gelezen dat wanneer je kinderen altijd slapend naar bed brengt ze een slaapprobleem kunnen ontwikkelen. Weet niet of het waar is, maar ik heb mijn zoon altijd wakker in bed gelegd. Soms slaapt hij direct, soms protesteert hij 10-15 minuten.
Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 17:58
mikdw

Online Status
Hey,

Lijkt me toch een slechte gewoonte die je hem aanleert. Zou proberen hem klaarwakker in zijn bed te leggen, zodat ie zelf leert inslapen.
Hier gaat het al enkele maanden als volgt: om de twee dagen badje rond 19.30, pyjama aan, fles 270ml drinken, boertje laten en nog even knuffelen, slaapzak aan, tut in de mond en bedje in. Kan wel zijn dat ie even sputtert, maar als je dan eens gaat kijken is alles weer goed en gaat ie slapen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Veel succes ermee in ieder geval.

Groetjes Kim

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 21:17
Lin

Hoi hoi,
Het lijkt mij geen goede gewoonte. Op deze manier leert hij niet dat een bedje bedoeld is om te slapen. Hij wordt er ineens wakker, kan verwarrend zijn. Mijn zoontje van acht maanden krijgt na zijn warme hap nog een fles opvolgmelk. De ene keer drinkt hij 120, de andere keer 200 ml. Daarna volgen we een ritueel en ik merk dat hij dat heel fijn vind. Zo weet hij precies wat de bedoeling is en gaat rustig slapen, als we alles maar doen: pyjama aan, auto's gedag zwaaien als we de gordijnen dicht doen, boekje lezen in het grote bed, een versje bij het in bed leggen, slaapzakje dicht, speentje en knuffeltje geven, muziekje aan, dikke zoen en klaar. Het lijkt zo misschien wat veel, maar het kan in vijf minuten gedaan zijn.

Even terugkomen op jouw ritueel van met een fles in slaap vallen. Als het voor jou en je kind geen probleem is, zul je niet gemotiveerd zijn om er echt iets aan te doen en doe er dan ook niets aan. Anders ga je proberen het te veranderen, maar bij de eerste keer krijsen geef je hem toch een fles en wordt de verwarring groot. Ben je wel gemotiveerd om hem te leren zelf in slaap te vallen in bed, wees er dan op voorbereid dat hij zal protesteren en alles uit de kast zal halen om zijn oude vertrouwde ritueel terug te krijgen. Doe het alleen als je de energie hebt. Begin met een ander ritueel, waarbij een flesje prima kan, maar hou hem wel wakker. Zeg samen met hem zijn knuffels welterusten, doe samen de lamp uit, zing, lees, wat je wilt, maar hou je aan een vaste volgorde en ritueel. De kans is heel groot dat hij gaat krijsen. Om de overgang minder groot te maken, kun je naast zijn bedje gaan zitten, maar geef hem geen fles in bed en niet teveel aandacht. Zachtjes praten of zo, kan wel, maar laat hem in bed. Later als het beter gaat, kun je steeds wat verder gaan zitten en uiteindelijk kun je gewoon weggaan. Het is belangrijk consequent te blijven. Een keer toegeven, maakt de verwarring groot en zal het langer duren voordat je het nieuwe ritueel te pakken hebt.
Mijn zoontje heeft toen hij heel klein was ook gehuild in bed. Maar ik controleerde of alles goed was en als ik dat zeker wist, liet ik hem huilen. En tien seconden lijkt dan al veel, maar het huilen stopte steeds eerder en ineens was het over.
Laat je even weten wat je doet? Succes!

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 21:40
yasmeen25

Hoi

Ik weet niet of het een slechte gewoonte is wat zij doet...
Belal gaat rond 20.00 in bad,daarna meteen een flesje en als flesje opgedronken is ,zijn speentje(en soms ook niet)oogjes dicht en valt meteen in slaap.Breng ik hem naar bed en dat gaat heel goed...wanneer hij wakker wordt,is dat alleen voor zijn eten(voordat hij echt begint te huilen,hoor ik hem in zichzelf praten)en wanneer hij uitgepraat is,wil die wel natuurlijk eten...dus op een andere manier duidelijk maken dan alleen huilen kan hij het nog niet
Het ligt aan het kindje zelf,denk ik
Andere kindje wat ik ken werd ook in haar bedje gelegd,klaarwakker..Ze huilde toen ze ging slapen en ook bij het wakker worden...Dus ik weet het niet Netje

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 22:21
Lin

Hoi hoi, de meeste kindjes gaan wakker naar bed en zullen niet huilen, al hebben de meesten wel een periode waarin ze dat wel doen. Als jullie happy zijn met hoe je het nu doet, dan moet je het gewoon zo doen. Maar bedenk wel waar je grenzen liggen als Belal groter wordt. Nu is het nog een baby, maar er komt een moment dat hij 2,3,4 jaar of ouder is en er komt een punt waarop het op schoot in slaap vallen niet handig meer is. Hoe ouder een kind hoe groter de kans dat het veranderen van het ritueel moeilijk verloopt. (we willen nog niet denken aan de beruchte nee-fase!) Je hebt het over kindjes die je kent die huilen bij het gaan slapen en huilen bij het wakker worden. Ieder kind is anders, de een hoor je nooit, de ander heel vaak en elke ouder is anders. Gigantische discussies zijn er mogelijk over hoe om te gaan met een kindje dat huilt. De adviezen die op het moment vaak worden gegeven zijn weer de Rust, Reinheid en Regelmaat van vroeger. Wat o.a. inhoud dat kindjes die overdag heel onrustig zijn, wakker in bed worden gelegd voordat ze te moe zijn en zelf leren in slaap te vallen.
Je vroeg of het een slechte gewoonte was, het is niet mijn ding. Als je het echt doet omdat jullie het fijn vinden en niet omdat je anders totaal gestrest raakt van een huilend kind en uit wanhoop hem maar op schoot in slaap laten vallen dan is het alweer iets anders naar mijn mening. Snap je het verschil?
Groetjes

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 15:50
sanne

Ik snap wat je bedoelt, ik vind het wel een fijn idee dat hij rustig gaat slapen met fles en dan naar bed. Maar soms is hij niet helemaal in slaap hoor, soms kijkt ie me nog gewoon aan, wel duf natuurlijk en leg ik hem erin, en dan protesteerd hij niet, en valt rustig in slaap. Gister was het even anders, na flesje viel hij een beetje in slaap, ik breng hem naar zijn bedje....en....zijn ogen gingen open en brullen maar, ik ben een half uur bezig geweest om hem te bedaren, en heb hem absoluut niet eruit gehaald. Ik heb stilletjes tegen hem gepraat aai over zijn bolletje en toen hij wat rustiger was weggegaan, en eindelijk sliep hij, maar poeh je bent dan zo bezig, hij verzet zich enorm.
Als hij in de box gelegd word kromt hij zijn rug stijf en brult dan ook, maar als je hem dan wat afgeleid hebt dan gaat het weer, hetzelfde met zijn wipstoel, eerst brullen en dan (als hij merkt dat het geen zin heeft)stil maar wel chagerijnig...ik denk ook wel een sprong hoor....of hij word bazig??????een eigen willetje?
Groetjes

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 17:52
yasmeen25

Hoi Lin

Ff terugkomen op jou verhaal,ik wil eigenlijk niet reageren omdat we dan gaan disscusieren terwijl Netje een vraag had...
Het klopt zeker wat je zegt over de grenzen,en zowieso dat alle kindjes anders zijn.Belal is een mannetje die zo goed als overal en bij iedereen in slaap valt,zo is heeft hij het vanaf het begin aangeleerd gekregen.Wat ik bedoelde te zeggen in mijn verhaal dat hij zo moe is van het flesje eten,dat hij dan meteen in slaap valt(misschien was ik niet duidelijk genoeg)ik ga hem niet wakker houden omdat hij wakker gelegd moet worden in bed,wanneer zijn flesje leeg is,zijn speentje erin ,opstaan (ondertussen laat meneertje zijn boertje) en slaapt hij weer verder.Ik heb overdag ook geen moeite met hem. Slaapt 3.5uur overdag.
Dus als we het hebben over reglemaat... ben ik er niet bang voor,heeft hij al zat.
En de fase van nee zeggen...dat is al bij ons bezig maar niet als het gaat over slapen

groetjes

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 21:00
Lin

Hoi Yasmeen, je geeft dus niet een fles om hem in slaap te krijgen en dat is iets heel anders dan dat je je kind niet wilt laten huilen en om drama's te voorkomen gaat tutten en een fles erin stopt om hem in slaapt te krijgen. Geloof me, dat gebeurd ook maar al te vaak.
Sanne, dat zou idd weleens een sprongetje kunnen zijn, dan is ineens niets goed lijkt het wel. Knap dat je toch doorzet. Hopelijk is hij er snel doorheen.
Doei

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 22:04
yasmeen25

Hoi Lin

Nee dat zeker niet,ik weet dat heel veel mensen dat doen.
Maar ja ,zoals je al zei,als mensen zich daar goed bij voelen ....
Ik ga verder hier,vandaag op tijd slapen

groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 10:45
sanne

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reactie, het is denk ik een sprongetje, soms word ik gewoon zenuwachtig als de dag weer gaat beginnen om 07.30u omdat het zo vermoeiend is. Kijk je word gewoon geleefd door de baby dat is zo, en ik ben heel erg blij met zijn komst...maar dat het zo zwaar kon zijn af en toe dat had ik nooit gedacht. ook met het naar bed gaan dacht ik vroeger dat je een baby er zo in kon stoppen en gelijk zou slapen, maar niet dus. Of zijn er moeders die wel zo'n kindje hebben? Ieder kind is anders, mijn neefje die 12 dagen jonger is dan mijn zoontje is wel wat makkelijker met het in bed brengen, maar heeft ook af en toe kuurtjes, dat ie nog even moppert enzo.....
Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]