[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 04/05/2007 @ 23:02 | Hallo, wij overwegen de naam Solís, als meisjesnaam. Het is een beetje bijzonder; wat vinden jullie ervan? En hoe denken jullie dat dit uitgesproken moet worden? (we discussieren namelijk nog over de spelling!) Bedankt vast voor jullie reacties! |
| 04/05/2007 @ 23:26 Esther en K3 ![]() | Prachtnaam!! Doen!! Ik spreek het uit als Sooliez, met de klemtoom op 'ie'!![]() Liefs Esther ![]() |
| 05/05/2007 @ 00:07 Judith | Ik sprak de naam juist uit als Soolis met klemtoon op oo Wel mooie aparte naam |
| 05/05/2007 @ 09:42 lianne ![]() | Leuke naam en ik spreek het uit als Soo-Liez. |
| 05/05/2007 @ 10:55 delphine v ![]() | idem als de rest : soolies met klemtoon op ie. wat origineel, waar hebben jullie die gevonden en wat betekent het ?? echt heeeeel mooi ! |
| 05/05/2007 @ 16:18 | Bedankt voor jullie reacties!! Leuk om te horen dat jullie deze naam ook mooi vinden, net als wij. Wij willen het graag uitspreken als 'soo-liez'. Met de klemtoon op het tweede deel. Gelukkig vatten sommigen het zo op, maar het is een beetje ongewoon, ja. De naam is een beetje een verbastering van van alles en nog wat. In het latijns betekent 'solis': van de zon. Verder lijkt het op het latijnse 'solstice', wat betekent zonnewende. De directe aanleiding is dat onze baby is uitgerekend op 21 juni, de langste dag vh jaar en de zonnewende! Vandaar ook heel toepasselijk dus. Nogmaals bedankt (en meer reacties zijn natuurlijk heel welkom!) Mina |
| 06/05/2007 @ 22:39 Tiwi | Ik moest eerst even wennen. Maar nu ik de betekenis weet en jullie verhaal moet ik zeggen toch wel heel bijzonder. Nu maar hopen dat jullie kindje ook daadwerkelijk op de langste dag van het jaar ter wereld komt . |
[Reageer]

meisjes naam

Ik spreek het uit als Sooliez, met de klemtoom op 'ie'!