< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zelf inseminatie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zelf inseminatie
04/05/2007 @ 23:35
stefanie27

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Zijn er ook mensen die aan zelf inseminatie doen? en er zwanger van zijn geworden?
Dus niet bij de dokter maar zelf met een spuit.

mijn vriend heeft kan heel lastig klaarkomen en aangezien wij heel graag een kindje willen, gaan we dit proberen.
Ik vroeg mij af of er meerdere zijn en hoe zij dit doen.

Wij denken aan een spuit. Waarmee ik zijn sperma naar binnen spuit (sorry als het zo raar klinkt weet alleen niet hoe te omschrijven)
Of heeft iemand nog andere tips ideeen?

Alvast bedankt.

groetjes stefanie

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 07:33

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,
ik had er laatst toevallig over gelezen dus ik heb het weer even voor je opgezocht.
De meest eenvoudige manier van zelfinseminatie is wat sperma opzuigen in een rietje, bijvoorbeeld met behulp van een injectiespuit; het rietje zo diep mogelijk in vagina brengen en het sperma eruit drukken. In plaats van een rietje kan een flexibel slangetje worden gebruikt; dit heeft als nadeel dat het moeilijker te 'sturen' is bij het inbrengen in de vagina.
Het verdient aanbeveling na een dergelijke inseminatie korte tijd te blijven liggen; een kwartiertje is voldoende om er zeker van te zijn dat veel spermacellen zijn doorgedrongen tot de eileider.

Via de apotheek, de huisarts en diverse instanties zoals Vrouwengezondheidscentrum ISIS te Amsterdam of het COC zijn inseminatiecupjes te verkrijgen.
Zo'n cupje is een half bolletje met daaraan een slangetje met klemmetje, waarop een spuitje bevestigd kan worden. Het cupje wordt zo dicht mogelijk bij de baarmoedermond ingebracht en vacuüm gezogen met het spuitje. Dan wordt het slangetje afgesloten met het klemmetje en kan in het spuitje sperma worden opgezogen. Dit wordt dan op het slangetje gezet, het klemmetje wordt verwijderd en het sperma wordt ingespoten. Vervolgens wordt het klemmetje weer dichtgedaan. Het geheel kan dan een aantal uren blijven zitten, zodat de zaadcellen de kans krijgen naar boven te zwemmen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wens jullie veel succes.
groetjes tattoo

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 09:55
Els

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Stefanie,

wij hebben ook zelfinseminatie gedaan. Wij waren al 10 maanden bezig zwanger te worden, zonder succes. Mijn vriend's penis werd vaak slap bij de zaadlozing, dus we dachten dat dit het misschien kon zijn. De 11e maand hebben we toen zelfinseminatie geprobeerd. Ik heb gewoon een 5 ml spuitje gekocht. Hij heeft sperma opgevangen in een potje en dat met het spuitje eruit gezogen en toen bij mij ingebracht. Ik ben toen nog even een kwartier blijven liggen. De dag voor en na de inseminatie hebben we ook gewoon gevreen, zodat we niet zouden weten hoe ik zwanger was geworden, mochte het lukken. 1 poging was voldoende

Succes Els

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]