< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » kiss syndroom

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
kiss syndroom
05/05/2007 @ 17:19
mellie

hallo iedereen,

even voorstellen
mn zoontje is nu 10weken
in mn baarmoeder lag hij nr de sterretjes te kijken(sterrenkijker) en hij is geboren via de vacuumpomp (was bijna spoedkeizersnede, twas een lange bevalling)

nu gaat hij sinds hij 5weken was nr een osteopaat, kreeg een platte kant en had last van reflux, weende ook meer of een gewoon babytje

die osteopaat geeft het kiss syndroom vastgestelt, nu ben ik al 4keer geweest en da valt super goe mee, hij is rustig, slaapt goed, drinkt goed, maar na een paar dagen (5ŕ6) hervalt hij steeds
nu is mn vraag hoeveel keer zal ik nog moeten gaan voor ik blijvend resultaat zal hebben ??
heb een beetje schrik van die voorkeurshouding, ik zou nie graag hebben dat hij een scheve kant blijft behouden
als je hem plat neerlegt, is hij precies een banaan (beetje overdreven, maar hij neemt wel die houding)

kan een kinderarts mij beter helpen
we doen alles wat we moeten doen, hem op een speciaal kussentje leggen, hoofdje fixeren, speelgoed langs de ene kant leggen, hem af en toe op de buik leggen om zijn nekspieren te trainen,...

ben een beetje overbezorgt misschien, maar ik zou gewoon graag een blijvend resultaat hebben

geeft er hier nog iemand daar ervaring in?
Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 18:16
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Een kinderarst zal het kiss-syndroom als niet bestaand zien.
Mijn dochter is ook een KISS-kindje en alle artsen die ik heb gezien, wilden niets van het KISS-syndroom weten.
Omdat het op een scan/foto niet te zien is, bestaat het ook niet voor hen.

Ikzelf ben maar 2 keer met haar bij de osteopaat geweest, en toen zei ze zelf dat het niet meer nodig was, omdat het lichaam van mijn dochter de correctie zelf al opgepakt had.

Als je kindje een flinke knelling heeft, zal hij idd wel wat vaker moeten.
Vraag het even aan zijn behandelend osteopaat, die kan vast wel iets meer zeggen.

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 11:20
mellie

niemand meer ervaringen??

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 13:20
kissie

hoi hoi
mijn oudste dochterje had ook een vorm van kiss syndroom
wij zijn er zelf achter gekomen en ook geen arts die het wilde herkennen het is niet bestaand voor hen
maar goed het bestaat wel en er zijn vele kinderen die er last van hebben

wij zijn er achter gekomen toen zij bijna 20 weken was ze had een lichte voorkeurshouding en spuugde veel een reflux dus echte golen kwamen er uit
overstrekken en veel huilen

er is een site voor kiss kinderen

http://www.kiss-kinderen.nl

gelukkig na 5 behandelingen werd ze een totaal ander kind en vooral toen ze andere voeding kreeg ik heb alles geprobeerd om die reflux tegen te gaan maar niks hielp helaas dus ik ben bij gewone voeding gebleven en niet ingedikt maar alleen een osteopaat deed al wonderen

heel gveel succes kissie

bij vragen stel ze maar

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 18:28
lindsey

hallo,

Mag ik vragen van waar jullie allemaal zijn want ik ben namelijk op zoek naar een osteopaat voor baby's omgeving kust-brugge.
Iemand?

Groetjes
Lindsey

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 08:37
mellie

mijn osteopaat is van dadizele
Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 09:09
Nicole

Ik kom uit NL, dus daar heb je ook weinig aan.
Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 09:46
ilste

mijn zoontje had ook KISS en na7 behandelingen bij de osteopaat was hij er vanaf.
Ik ben bij Els Hellebaut geweest in Deurle (St-Ma-Latem bij Gent) ze heeft zeer veel ervaring met baby's en kinderen.
Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 10:26

Hoi,

Ik heb ook een kiss kindje en idd de kinderartsen willen het niet erkennen. Ben naar een osteopaat gegaan en dat heeft geholpen, maar bij Wiebe kwam het telkens weer terug, wel in lichtere vorm , maar toch. toen zijn wij naar Dr Phlix in Hasselt geweest, maar die is spijtig genoeg overleden.
Ik heb nog een telnr van iemand uit Riemst. Als je het wil hebben, hoor ik het nog, stuur me dan een mailtje.

grtjs, bea
Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 13:15
kissie

hoi hoi
ik kom ook uit nederland dus daar heb je ook niks aan
maar ik denk dat je zelf moet aftasten en een afspraak kunt maken bij een osteopaat niet alle hebben hier mee ervaringen dus geef je klacht duidelijk aan en dat je denkt dat het om het kiss syndroom gaat
heel veel succes

groetjes kissie

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 15:12
Saar & Sibeke

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Lindsey,

Mijn dochtertje huilt ook veel en heeft reflux,
wij gaan ook naar de osteopaat.

Bij mij is dat Joris van Peteghem, en hij zit in Rumbeke-Roeselare, niet ver van sterrebos, als je dat kent.

Gezien je van omgeving brugge bent, is dat niet zo ver.

Hij werkt hoofdzakelijk met baby's.
Tis een heel rustige en aangename man.

Als je zijn tel wil, moet je me maar een berichtje sturen.

groetjes
Sarah

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 15:47
mellie

mijn osteopaat geeft een praktijk in dadizele en in beveren(bij roeselare), morgen ga ik opnieuw nr haar toe en ga eens zeggen dat ik er toch een beetje mee verveeld zit dat ik geen blijvend resultaat zie

groetjes en bedankt

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 16:40
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hoi mellie

Mijn beide zoontjes zijn kiss-kindjes en ook ik ben, net als bea, bij dr Phlix terechtgekomen. Na 3 behandelingen waren mijn beide kindjes geholpen. De eerste om hun nekje te behandelen, de volgende voor hun bekken (dit is niet bij alle kindjes nodig)

Destijds raadde dr Phlix mij een boekje aan, geschreven door dokter Eddy Lippens (KISS- en KIDD-kinderen). Dit boekje vond ik in de Standaardboekhandel, dus waarschijnlijk kan je het daar nog altijd bestellen.

Dr Lippens heeft trouwens voor zover ik weet, zelf ook een praktijk ergens in het Oost-Vlaamse, als ik mij niet vergis.

Het spijt me, maar als ik jouw relaas lees, vermoed ik toch een beetje dat je niet meteen bij de beste osteopaat terechtgekomen bent. De techniek die dokter Phlix gebruikte, is spijtig genoeg nog niet gekend door osteopaten. (http://www.dokterphlix.net)

Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 10:47

Hallo
Onze Jannes was 3 weken toen onze kinderarts ons vertelde dat hij het kiss-syndroom had.
We zijn toen in behandeling gegaan bij Dr Berx in Diepenbeek (Limburg).Al na de eerste keer merkte we een duidelijk verschil en na 5 keertjes was er niets meer aan de hand.
Tot hij zijn vaccinatie kreeg en toen kreeg hij opnieuw wat last. Na 1 of 2 behandelingen was het weer in orde tot ... zijn volgende vaccinatie natuurlijk! Blijkbaar zitten er veel metalen, ... in waar deze kindjes slecht op kunnen reageren.
Jannes heeft nu nog altijd wat last en we blijven dus naar Dr Berx gaan tot alles weer in orde is.
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 10:54

even vergeten te zeggen:
Jannes is nu 4 maanden oud
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 11:43
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hoi Krista

Ivm die vaccinaties: dr Phlix vertelde mij dat die inderdaad slecht zijn voor kiss-kindjes. Niet zozeer omwille van wat er in die spuitjes zit, maar wel omwille van de plaats waar men die spuitjes inspuit. Tegenwoordig zet men die spuitjes vaak in het bovenbeentje. Dat zou dan de spieren teveel kunnen belasten. Dr Phlix zei ons dan ook dat we moesten eisen om het spuitje opnieuw in de poep te geven, wat veel minder kans gaf op een opflakkering van symptomen van kiss. Bij KenG wilden ze mij daar vorige keer niet in volgen omdat ze het nu net zo doen om zeker te zijn dat alle stoffen goed opgenomen worden. Ik ben benieuwd of ze dit keer wel naar me willen luisteren, ik moet woensdag naar hen. Als ze het niet willen doen, denk ik dat ik naar de huisarts zal gaan voor die spuitjes. Dr Phlix is spijtig genoeg overleden en ik wil dus elke kans vermijden dat mijn jongste terug last zou krijgen.

Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 16:35
mellie

idd had de link nt gelegt, maar mn ventje had idd terug last na zn eerste spuitje

binnen twee weken moet ik opnieuw nr k en g, kga het vragen of ze het in de poep wil geven, maar ze zal waarschijnlijk niet willen, want het is zo'n trut van een arts

oja, ons ventje geeft nu de 6de behandeling gekregen en de osteopaat zei dat ze het nu een maandje ging laten rusten en dan terug een afspraak maken, dus denk wel dat alles ok is
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 14:38
Wivine

hoi iedereen!

ik denk dat mijn kleine meid Elly(7 weken) ook kiss heeft alhoewel er veel van de kenmerken niet bij haar passen.
Ze heeft last van reflux, hoofdje steeds naar links, moeite om in te slapen,wanneer ze in haar box ligt krult ze op. Ze kan alleen maar in slaap vallen op mij en wanneer ik haar in haar bedje stop is ze na een half uur terug wakker en kan ze de slaap niet meer vatten.
Morgen ga ik voor de tweede keer naar de osteopaat (na 1 keer geen verschil merkbaar). Zelf zegt hij na 4 behandelingen dat het voldoende zou moeten zijn.Ik ben echt wanhopig want ze huilt heel veel en heeft weinig momenten dat ze geniet van haar leventje.

groetjes uit België XXX
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 17:05
Ola

Je hoort veel kinderen die een blokkage hebben in de nek en die naar een kiné of osteo moeten gaan. Hebben die dan allemaal da kiss syndroom? Want niet iedereen kent dat. Of kleven ze daar nie altijd de naam op???
Mijn kind heeft het ook en ben wel ongrust naar later toe. Nergens lees je dat dit echt te genezen is.
Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 13:21
Daantje

Dag mama's

Het zoontje van mijn vriendin had ook zo'n kromme bananen houding ( klinkt gek he ?) Zij is hiervoor naar de chyropractor( weet niet of ik het goed schrijf) geweest. Na enkele behandelingen is het verholpen en nu lig haar zoontje weer recht.

Voor onze Jayla heb ik een afspraak staan bij een osteopaat voor 28 juni. Ik heb op de site van kiss syndroom de symptomen gelezen en van de 9 had zij er 5!!!
Teveel om te negeren dus ! Ik ben zeer benieuwd wat de osteopaat zal zeggen en of hij haar kan helpen.

Wat nou precies het verschil is tussen een osteopaat en een chyropractor is weet ik niet maar omdat je het over die kromme houding had....

Liefs
Daantje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]