< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » bewegings vraag........?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
bewegings vraag........?
06/05/2007 @ 20:49
tien

Online Status Stuur bericht
hoi,

ik voel ons kindje al heel lang en ook heel heftig, alleen de laatste week, is ons kleintje heel erg rustig. ik ben blij als ik hem, zo nu en dan voel. het is alleen niet zo heftig meer.
moet ik me zorgen gaan maken of is dit heel normaal!

[Laatst gewijzigd door tien - 06/05/2007 @ 20:50] - Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 21:33
stampertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

Ik heb zelf ook periodes dat ons kindje erg rustig is en ik het weinig voel.
Volgens de huisarts is het niets om me zorgen over te hoeven maken. Maar ik zal het de volgende keer bij de gyn toch voor de zekerheid nogmaals vragen. Als je het niet vertrouwd, kun je altijd je vk of gyn bellen.

Stampertje

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 06:47
snuffie

Hallo,

Ik denk dat stampertje gelijk heeft en dat je je geen zorgen hoeft te maken als je de baby niet constant voelt. Ik heb in het boek 'veilig zwanger' gelezen dat het typisch is dat de baby zich rustig houdt zolang jij wakker en bezig bent (wordt als het ware in slaap gewiegd door jouw bewegingen en geluiden), maar dat hij/zij vaak 's nachts actiever is, en dan slaap jij net weer... Dus niet abnormaal dat je hem/haar niet voelt, wschl is ie net erg actief als jij in dromenland verkeert...

Ik geloof ook dat baby's in de buik, net als babies die al geboren zijn, afwisselend periodes van actief-zijn en veel slapen doormaken. Als ze veel slapen, zijn ze echt bezig met groeien of gebeurt er iets in de stofwisseling van de hersenen, en ze zijn dan weer actiever en vaker wakker tussen de groeispurtjes in. Ik merk dat toch echt bij mijn zoon.

Bovendien is het ook zo dat rond de 26ste week (ook weer gelezen in dat boek...) de bewegingen van de baby stilaan gaan veranderen, van goed voelbare, maar korte en lichte schopjes, naar grotere bewegingen, die je net als die eerste schopjes opnieuw moet leren herkennen. Bij mij voelt het wel eens alsof een deel van mijn buik wat opspant, maar eigenlijk zit daar dan een poep wat tegen mijn buikwand aan te schurken ...

Zolang je hem/haar voelt (ook al is het maar af en toe, en voel je niet erg veel) is het volgens mij allemaal OK. En zoals ook al boven gezegd, als je je toch echt ongerust maakt, dan vraag je even bij de verloskundige of je HA of je naar het hartje mag luisteren...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 09:50
sunnie

Online Status
He hallo,

Ik heb ook hetzelfde, vorige week, pfft man, ik voelde soms helemaal niks en dan af en toe een klein schopje. Paniek in de tent... maar nu is het weer goed, kan ook zijn dat het kleintje een groeisprut heeft. Dan zijn ze meestal ook wat rustiger.

Rustig aan en als je het niet vertrouwd, gewoon de verloskundige bellen....

Groetjes Sunnie

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 22:16
yoda

Hey

Ik zat vorige week heel de week thuis en mijn kleine pruts was heel de dag bijna super actief. Nu na vandaag heel de dag werken en niets te voelen, is die terug actief geworden nu ik rustig zit. Dus ik denk dan ook aan de wiegbewegingen van mij.
Groetjes

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 20:51
Keyke

Hoikes,

Denk niet echt dat je je ongerust moet maken. Heb vorige week verlof gehad en heb de regelmatig en hevig voelen bewegen. Vandaag ben ik terug gaan werken en met de hele dag rond te lopen en druk bezig te zijn, heb ik hem/haar ook niet zoveel gevoeld. Dus zal wel in slaap gewiegd zijn door mijn bewegingen. Denk ook wel dat de bewegingen nu heel anders gaan aanvoelen. Zaterdag voelde ik ook dat mijn buik precies heel hard aanspande aan één kant. Toen ik naar mijn buik keek, zag ik een grote bobbel aan de linkervoorkant van mijn buik. Denk ook dat dat het hoofdje of het poepje was dat tegen mijn buikwand schuurde. Voor de rest voel ik de baby veel schopjes geven tegen mijn blaas! Soms wel vervelend als je dan net geen toilet in de buurt hebt!

Maar ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken en als je echt onzeker bent, bel dan even je gyn, vk of HA...

Groetjes!

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:51
tien

Online Status Stuur bericht
hoi,

het was maar voor een weekje, sinds maandag is het al een stuk beter, het schopt nu zelfs harder dan voorheen en reageerd nu ook op mijn hand en die van mijn man.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]