< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » Twee(?)strijd

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/05/2007 @ 21:19
trotse moeder

even een snelle uitleg
mijn partner en ik willen graag voor en 2de kindje gaan.
We vragen ons af of we het allemaal wel gaan redden.
Ik ben op zoek naar een part time baan mits ik 1 maand geleden ontslagen ben. Er is bij ons in de buurt geen werk te vinden, ik heb geen rijbewijs en een zoontje van 16 maanden die ik dus met de fiets of bus naar oma breng indien ik zou werken. Mijn man is arbeider en heeft een vast contract voor 6 maanden dat normaal gezien altijd wordt verlengt. We zijn sinds 3maand verhuisd naar een woning met 3slaapkamers ( vanwege onze gezinsplanning) en hebben een gelukkig leventje.
maar nu... een tweede... het kriebelt enorm en elke zwangere vrouw of tv-bevalling doet me janken, krijg het niet echt uit me hoofd.. even me vuile was uithangen: mijn huur is 620incl.stroom water,... dus we houden samen zo'n 700 euro over daar is niet meegeteld: eten, auto(+verzekering), telefoon+internet. Jullie mogen me a.u.b eerlijk zeggen of ik onrealistisch ben want ik moet het weten. Ik twijfel en denk ergens dat het echt niet kan Ook bezuinigingstips, ervaring zijn welkom
groetjes van een nu al enorm trotse moeder
Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 21:44
Marleen

Het ligt er een beetje aan of je de vorige keer snel zwanger was of niet. Duurde het toen lang (meer dan een jaar)dan zou ik nu beginnen en ondertussen bij uitzendbureau´s proberen werkervaring op te doen of een studie te gaan volgen
Was je snel zwanger probeer dan nu een zakcentje te gaan sparen. Door vast of tijdelijk werk te gaan doen en bij een vaste baan pas na de proeftijd zwnager te worden Succes met je beslissing
Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 09:51

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey!

Als ik van jou was zou ik effe afwachten en kijken hoeveel per maand je over hebt. Daarmee bedoel ik echt over hebben dus eten enzo en internet/telefoon en al de rest moet dan al betaald zijn.
Als ja dat ongeveer weet en je weet ook hoeveel/weinig een baby kost kan je beginnen overwegen ...

Wij hebben het ook niet breed, leven ook van 1 loon.
Ik ben ontslagen een maand voor ik zwanger werd.
En ik garandeer je, als je eerlijk bent en zou zegge dat je (eventueel)zwanger bent dan vind je geen job of je zou heel veel geluk moeten hebben!

Ik werk nog steeds niet ...
Ik weet niet of je van België of Ned bent.
Ik woon in België en heb al voorlopig voor 1 jaar loopbaanonderbreking genomen.
Ik krijg daarvoor 250 euro per maand. Geene vette maar ben er wel blij mee dat ik iets krijg!
Als je gaat 'doppen' krijg je misschien meer ...

Ik vind leven op 1 loon gaat perfect. Je moet er gewoon 'naar leven'.
En dat went wel.
En wij komen ook niets te kort. Wij kunnen alleen niet elke maand iets extra luxueus kopen, daar moeten we voor sparen...

En ik denk als wij voor een tweede willen gaan dat dat nu ook perfect zou gaan.
Het enige 'dure' (en ik vind persoonlijk dat een pak nog goed meevalt) zijn pampers.
Je kan borstvoeding geven om geen doze voeding te moeten aankopen maar in het begin komen ze met zo een doos wel effe toe. (ik heb bv en fv gegeven)

Deze maand gaan wij een heel nieuw terras aanleggen en dat is echt niet goedkoop maar we kunnen het wel!
Voor die dingetjes moeten we alleen sparen he!

Succes en ben benieuwd wat je gaat doen!?

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 09:56

Ik denk dat je eens moet bekijken hoe je het nu red...
Vind je dat je er redelijk geraakt met wat je nu hebt of moet je echt elke maand tellen om er te geraken...
Een tweede kindje ( vind ik ) kost helemeel niet wat een eerste kost. Meestal heb je de spulletjes nog allemaal en scheelt al een heel pak. Daarnaast speelt ook de keuze van voeding een grote rol vind ik. Ik heb bijv. mijn derde kindje de eerste acht maanden uitsluitend borstvoeding gegeven en dat kost je dus niks hé. Niet dat ik het daarvoor deed maar mijn man is nogal allergisch aan vanalles en daarom raadden ze mij aan om dat te doen. Op die manier is een tweede kindje ( in het begin natuurlijk ) geen grote kost. Ik ben sinds mijn oudste geboren is ook thuisgebleven en we hebben hier en daar ook moeten snoeien in het begin maar ik heb daar nooit spijt van gehad.
Mijn man is nu al een tijdje zelfstandig en alles gaat heel goed dus dat probleem is van de baan. En nu zou ik waarschijnlijk minder overhouden moest ik wel gaan werken dan niet. Als ik opvang moet zoeken voor drie ( bijna vier) kinderen dan kan ik gaan werken voor de opvang en dat vind ik ook maar onnozel.
Ik denk dat je gewoon eens rustig je situatie moet bekijken en wat je wil doen. Als je terug wilt werken dan vind je heus wel iets ( met een dikke buik wordt dat wel moeilijker) en als je denkt dat met één inkomen ook lukt dan moet je er gewoon voor gaan. Een kindje is zo duur als je zelf wilt vind ik. Er zal altijd wel iets zijn waardoor je twijfelt maar dan moet je er natuurlijk nooit aan beginnen.
groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 22:50
Valérie

Hey,

als je echt wil, is alles mogelijk!
En ik kan beamen wat ze hier al allemaal gezegd hebben.

Toen mijn man en ik aan kinderen begonnen, studeerden we nog beiden, maar mijn man werkte ook al een beetje.
Sinds mijn oudste dochter er is, ben ik niet meer aan het werk en ontvang een heel kleine uitkering (wachtuitkering, aangezien ik nog niet voldoende dagen gewerkt heb). Mijn man werkt slechts deeltijds vast en is voor de rest 'freelance'muzikant, waardoor we dus een wisselend inkomen hebben.
Ondertussen is er dus nog een kindje bijgekomen. En wij redden het uitstekend. Nu hebben we onlangs wel een meevaller gehad, we hebben een huis kunnen kopen, dankzij mijn schoonvader, daar die financieel heeft bijgesprongen voor het voorschot een de notariskosten.
We hebben het niet breed en kunnen moeilijk sparen, maar komen wel rond. Zolang de rekeningen elke maand betaald zijn, zijn we content.

Ik heb ook beslist om nog wat langer thuis te blijven en een vrijstelling om familiale omstandigheden te vragen. Ik zal dus nog een kleiner inkomen hebben, zo'n 250euro, maar daar zit ik niet echt mee.
En we hebben nu net ook beslist om toch nog ook voor een derde kindje te gaan. Weliswaar nog niet onmiddellijk.

Ik moet zeggen dat een 2de kindje ons leven niet echt duurder maakte dan met 1. Ja, pampers en eten. Maar voor de rest valt dat wel mee. Afbetaling huis, electr., water, telefoon, ... dat blijft gewoon hetzelfde, dus...

Ikzelf heb altijd mijn gevoel laten primeren.

Groetjes,

Valérie

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 10:27
s

Ik ben een thuisblijf mamma (ook geen rijbewijs) en mijn partner werkt 40 uur.
Wij hebben 2 kids en als de hypotheek (excl water en licht)en lease van de auto er af gaat houden we nog minder dan 700 euro over per maand en we redden het ook!
Ligt er ook aan hoe je wilt leven, wij gaan wel op vakantie(s) maar geen vliegvakanties, wij hebben een thuiskapster en merk kleding koop ik niet.
Daarbij letten we best op onze uitgaves maar niet extreem.
Wij maken toch ook geregeld een uitstapje naar dierentuin, zwembad ofzo, ook leuk te doen met gespaarde airmiles of kortingsbonnen, en als je er heel veel hebt kan je de sint ook wat kadootjes laten brengen van je gespaarde punten!
Ik denk dat het wel te doen is voor je, maar dat is uiteindelijk jouw beslissing!
Succes ermee!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]