< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Kritiek op verjaardag

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Kritiek op verjaardag
07/05/2007 @ 11:28
sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo moeders,

Afgelopen zaterdag was mijn schoonmoeder jarig, en van mijn vriend zijn kant waren er dus allemaal, je ziet ze niet vaak want ze wonen op 2 uur afstand..dusss..zagen ze me mijn kleine voor de tweede keer (1e keer was kraambezoek) en hij heeft graag zijn speentje, nu is hij ook 8 maanden dus hij zit in een fase van eenkennigheid. Enfin, iedereen enthousiast van ah daar is die kleine....en die tante van mijn vriend zij gelijk oh..heeft hij een speen...echt verbaasd was ze (haar kleindochter heeft dan niet, scheelt een maandje met hem)zodat ik me bijna schaamde, dus wat doet ze, ze pakt zijn speen uit zijn mond en tilde hem enthousiast op.....Mijn lieve jongen kreeg gelijk de ene pruillip na de andere en toen ......huilen....het is zo'n zielig huiltje dan he, ik zat er al op te wachten , en zijn vertrouwde speen word afgepakt, en al die vreemden...ik pakte hem over en toen was het goed...hij kreeg gelijk van mij zijn speen terug. Toen het tijd was voor een fles (warme hap nam hij niet , teveel indrukken denk ik) zij die tante....jeetje wat drinkt hij veel (240 ml), mijn kleindochter drinkt maar 140 ml....dus ik kreeg ook een naar gevoel erover...Achteraf was mijn kleine schat wat meer op zijn gemak, en er kwam hier en daar een klein lachje...maar toch..die kritiek ...ik word er zo onzeker door. Iemand ervaring ermee....?
Groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 12:56

Online Status Bekijk profiel
Ik zou me daar allemaal niet teveel van aantrekken hoor. Sam heeft overdag ook lang een speentje gehad. Zeker in situaties zoals familiefeestjes/vreemde mensen gaf zijn speentje toch een beetje een gevoel van veiligheid. De jongste die wil geen speen maar zijn duimpje, merk nu zelf dat ze toch vlugger wat zeggen van een speentje dan van een duimpje. Een duimpje vinden ze allemaal zo schattig blablabla...
Ivm flesvoeding. Simon krijgt per fles ook 240ml hoor!(hij krijgt nog twee flessen en tussen de middag een kleintje van 90 ml) Misschien dat die haar kleindochter nog 4-5 flesje krijgt en dan is 140ml wel genoeg maar niet als ze maar 2-3 flessen per dag krijgen.
Ze kennen jou kindje amper dus wat weten zij nu wat het beste is voor jouw kindje! Je moet dus absoluut niet slecht voelen ofzo. Je doet dat heel goed!

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 13:06
Anneke

pfff niet aantrekken hoor, arthur dronk toen ook flessen van 240 , ik denk zelf dat het toen al 270 was.

En die speen, dat gaat vanzelf minder en minder worden. Ik merk dat arthur ze nu enkel nog neemt als hij moe aan het worden is. Neemt hij er dan nog zijn beer bij is het bedtijd. Anders ligt de speen gewoon bij hem.
Persoonlijk heb ik liever een speentje dan dat hij zou duimen

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 15:14
deesje

8 maand is toch nog een klein manneke he, laat die toch genieten van zijn tuutje.
Dat commentaar heb ik hier ook gehad hoor, maar uiteindelijk kennen jullie als papa & mama je kindje toch wel best zeker.
Laat je vooral niet onzeker maken door die commentaren van mensen die je kindje voor de 1e keer zien.

Een tante van mijn dochter vond het onlangs raar dat ze nog niet kon knippen "want een ander kindje van de familie kan dat wel al hoor" .. dat kind is wel een half jaar ouder maar dat zegt ze er niet bij. Dat vergelijken brengt je nergens, elk kind zijn ritme.

Als wij ergens aankomen waar ze de plaats en mensen niet kent hangt ze ook eerst een half uur aan mijn benen. Dan zeggen ze ook altijd "amai 't is een mamakindje he".. tjah, inderdaad, en wat dan nog Moet ik ze dan misschien in de speeltuin zetten en daar wat laten wenen ofzo?!

En mijn dochter drinkt flessen van 250ml en daar eet ze nog een paar boterhammen bij ook.

Groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 21:21
sanne

lieve moeders,

Bedankt voor de steun....Tja...ik probeerde ook te denken van, zoals ik het toch doe, is het toch goed? als mijn zoontje er gelukkig bij is...maar dan nog vind ik het raar dat het zo gezegd word waar allemaal mensen bij zijn. En dat ze dan ook nog zijn speentje eruit halen vind ik ook brutaal, en dat ze hem spontaan pakken zonder te vragen of ik het goed vind???? Maar ja, zo als ik lees gebeurd het vaker..
vriendelijke groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 21:45
Ilse & Jayden

Er heeft altijd wel iemand wat te zeuren, in het begin werd ik er ook wel onzeker van, maar ik laat het nu langs me heen glijden.
Wat een grote flessen, is dat niet te veel?
Eet hij al een boterham?
Wordt hij niet te zwaar?
Laat je hem huilen?

Ja hij drinkt flessen van 240 (met voeding +- 250/260),maar deze 2x per dag de rest is minder
Ja hij eet al een boterham en het smaakt hem prima!
Te zwaar? Het is vanaf de geboorte al een flinkerd geweest, zou hij nu opeens mager moeten zijn dan???
Ik heb van het buro en de kinderarts toch nog geen klachten gehoord
Laat je hem huilen. Mag een kind ook eens 5 min huilen, t is niet zo dat ik hem een uur laat huilen, binnen 10 min heb ik altijd al wel ff bij hem gekeken, maar om nou op het 1e kikje te reageren..

Wat mij wel opvalt is dat iedereen van wie ik commentaar krijg rond de 50 of ouder is.
Als of hun door hun leeftijd het maar beter weten, jij als moeder kent je kind toch zeker het beste????
Elk kind is anders, heeft zijn eigen gewoontes en voorkeuren, een ander heeft het recht niet om dit te vergelijken met hun kind (of kinderen in hun omgeving)en jou te zeggen dat je het niet goed doet!!!!
En als mensen denken dat het niet goed gaat moeten ze hier eerlijk mee naar je toe komen en eerst eens uitvinden of er misschien iets anders achter zit.
Een kind dat veel huilt kan een huilbaby zijn, veel last van krampjes hebben of wel ziek zijn.
Een dikke baby kan wel een schildklierprobleem hebben.
Dit zie je niet aan de buitenkant, maar daar denken mensen soms niet aan.

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 08:37
sanne

Je hebt helemaal gelijk
Groetjes

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 10:38
Debby

Als je kindje gezond is en er gelukkig uitziet, is het toch een teken dat je het goed doet. Iemand anders doet/deed het misschien anders, maar ieder kind is anders, dus elk kind moet ook anders aangepakt worden.

Ik vind ook dat op 8 maand een tutje zeker nog kan. Die kindjes ontdekken dan ook nog zoveel nieuwe dingen, dus kan het tutje een houvast zijn.

Doe gewoon verder zoals je bezig bent en probeer je van die kritiek niets aan te trekken.

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 19:16

Online Status Bekijk profiel
hey sanne, wat een horrortante heb jij zeg... pffffft, gewoon negeren hoor. en ik vind het gewoon superbrutaal van haar om zo dat tutje af te pakken, ocharme kleine casper, om er n trauma aan over te houden aan die tante! echt, gewoon doen alsof je het niet gehoord hebt. echt onbeleefd vind ik dat, mensen die zomaar kritiek uiten op iemands opvoedingswijze. ze heeft er NIKS maar dan ook NIKS mee te moeien. voila. en persoonlijk vind ik het heeeelemaal niet raar, een tutje op 8 maanden, er zijn zoveeeeel kindjes die dat hebben, waarom brengen ze anders tutjes op de markt??? en zoveel te meer ze eten, zoveel te beter. ik bedoel, ik zou eerder ongerust zijn moest mn kindje te weinig eten. een goeie eter = een gezond bazeke!

anneke x

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 21:52
Karen

Jahoor .. hier bijna 10 maanden, met speen en flessen van 240 ml hoor! Volgens mij heeeeeeeel normaal

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 22:15
Veerle

Oei oei! Wat zou die tante dan wel niet zeggen van onze Achiel? Net vijf maanden en nu al flessen van 240 ml!
Niets van aantrekken! Casper doet het erg goed en jij ook!

Greetz
Veerle.

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 10:03
sanne

Lieve moeders,

Goh, wat een steun krijg ik, ik voel me er gelijk beter door....
Vriendelijke groetjes

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 13:37

Online Status Stuur bericht
tantes die alles beter weten, ik ken ze maar al te goed mijn man heeft 6 zussen en indd die zijn allemaal rond de 50 jaar (wij schelen nog al wat jaartjes en hij is de jongste thuis) een van de tantes was ook een keer zo brutaal om de speen van mijn toen nog maar 2 maanden oude dochertje af te pakken en duwde toen haar duimpje in haar mond...was vee natuurlijker dan die speen vond zij...speentjes waren iets wat moeders wouden vond zij.....jammer genoeg heeft ze later ook nog gelijk gekregen want mijn dochtertje hoefd de speen niet meer en heeft haar duimpje gevonden ......maar dat heeft ze zelf beslist en niet die tante.....

ik zou zeggen idereen weet het toch altijd beter maar mamma weet het toch het beste!!!!!!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]