[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/05/2007 @ 13:32 Sayang | Ons dochtertje van bijna 17 maanden krijg ik niet eerder dan 21 uur in bed. Ik heb wel vaker geprobeerd om haar rond 19uur in bed te leggen, maar dan (ik geef nog borstvoeding) gaat ze draaien, slaan, bijten, en als ik haar dan daarna wakker in bed leg, gaat ze krijsen en springen in haar bedje alsof ze gewoon nog niet moe is. Maar als ik haar dus om 21uur in bed leg, dan is ze ook echt moe, dan drinkt ze nog wat bij me, valt half in slaap aan de borst en leg ik haar zonder problemen in haar bedje. Het gaat dus beter zo... maar nu lees ik overal dat 21 uur wel erg laat is voor een dreumes van 17 maanden. Ik wil ons dochtertje natuurlijk niets te kort laten komen, en zeker geen slaap als ze dat nodig zou hebben. Is 21uur nou echt te laat, of zijn hier meer moeders die hun dreumes rond 21 uur in bed leggen? Groetjes Sayang |
| 07/05/2007 @ 16:25 Daisy | Onze Thimo is nu 2 jaar en die gaat om 22.00 uur zijn bedje in. Die is nog nooit om 19.00 of ten laatste om 20.00 gaan slapen. Mijn man en ikke werken allebei en we zijn ten vroegste om 18.30 thuis. Als ik Thimo dan om 19.00 moet slapen leggen dan heb ik ook niks meer van hem. 's morgens maakt mijn man hem wakker rond half 8 en breng hem dan naar de grootouders. Daar krijgt hij zijn papflesje en meestal gaat hij terug wat slapen tot 09.00 - 09.30. En dan in de namiddag doet hij nog een goei dutje van min. een uurtje tot max. 2 uurtjes. Groetjes Daisy |
| 07/05/2007 @ 16:54 Véro | hoi dames ik heb ook een dochter van 16 maand die pas om 21 u in haar bedje gaat al wat ik vroeger probeer heb ik ook problemen ze kan ook wel uitslapen daar ik een thuis werkende mama ben, ik krijg ook geregeld de reactie dat ze te lang opblijft vooral van mijn schoonma maar daar trek ik me niets van aan hoor want onze pruts is toch altijd goed uitgeslapen en heel actief en zeer blij grtjes vero en anissa |
| 07/05/2007 @ 19:12 Sem | Mijn dochter van 16 maand gaat altijd om 20:00 uur naar bed, heel soms wat later. Overdag slaapt ze ook nog een uurtje of twee maar niet op vaste tijden maar gewoon wanneer ze moe wordt. |
| 07/05/2007 @ 20:51 Desiree | Lekker op bed leggen wanneer het kind het aangeeft, scheelt je een hoop stress en uit ervaring weet ik dat met het naar de basisschool gaan het ritme in ieder geval komt. Ons jochie van vier ligt ipv 20:30/21:00 vroeger nu tussen 18:15 en 18:30 in bed en slaapt heerlijk tot we hem de volgende morgen moeten wekken voor het schooltje. Ze hoeven nog niet veel als ze zo jong zijn dus kunnen ze slap inhalen wanneer ze willen go with the flow en het enige is je bent je eigen avond kwijt maar ja dat ben je ook als ze ligt te krijsen en schreeuwen omdat ze niet wil slapen ben je ook moe van en geirriteerd ws. Desiree |
| 08/05/2007 @ 00:25 | Zoals ze hierboven zeggen: als ze maar aan haar totaal van benodigde uurtjes slaap komt is er niks aan de hand hoor! Als ze naar school gaan, vallen ze al véél vroeger om van de slaap... |
[Reageer]

21u slapen --> te laat?