[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/05/2007 @ 13:35 Angela | goededag moeders, Zijn jullie ook zo moe van jullie peuters? Ik vraag me af, of het normaal is, want ik ben doodop aan het eind van de dag, zo erg dat ik me leeg gezogen voel. Het klinkt misschien heel vreemd, maar mijn peuter is altijd druk, en zit nooit meer dan 2 minuten. Ze is nu 15 maanden en ze is zo druk dat ik me soms afvraag of het wel normaal is. Ze slaapt van 20.00 tot 06.00 of 05.30 en dan slaapt ze overdag hoogstens 1 uurtje! Ze kan nooit een boekje bekijken en wil alleen maar dingen die niet mogen. Als ik heel rustig iets met haar wil doen, zoals samen een boekje bekijken of samen met de blokken spelen, is het voor 10 seconden leuk en dan begint ze weer met rondlopen en rennen... Soms wordt ik er echt hopeloos van en soms heb ik de tranen in mijn ogen. Ik hoop niet dat ik als een zeur overkom maar ik ben echt ten einde raad... ![]() Angela |
| 07/05/2007 @ 13:40 Marleen | Wat herkenbaar. Daarom ben ik blij dat ik werk. Als hij uit logeren gaat slaapt hij altijd wel uit ![]() |
| 07/05/2007 @ 14:27 Angela | Marleen, Die van mij ook! Die slaapt bij anderen altijd netjes tot 07.15 ![]() we zijn dus niet de enige... Angela |
| 10/05/2007 @ 08:38 Angela | Bieke, Ah, dus jij rust net als ik een beetje uit op het werk. Hier is het precies zo. Die van mij gaat ook naar de creche en ik neem soms echt een middag vrij om bij te komen! nou, er zijn dus meerdere van die kleine energieke dreumessen ![]() groetjes, angela |
| 10/05/2007 @ 09:13 Marleen | 3 uur slaap overdag!!! Wat een luxe. Hier geen seconde meer (hij is nu precies 2 jaar en 3 weken oud) Gelukkig gaat hij wel om 7/8 uur naar bed toe. Dan kan ik er om 9 uur achteraan ![]() |
| 12/05/2007 @ 10:23 rianne | Helemaal mee eens. Mijn mannetje is bijna twee en ik ben onlangs bevallen van zijn broertje, die is nu 9 weken. Ik geef BV en dan is het af en toe wel even tot 10 tellen hoor. Hij kan heel lief spelen en is een behoorlijk druk ventje maar zodra ik ga voeden gaat hij heel druk om mij heen springen en constant om mijn aandacht vragen, mama mama mama gaat het dan...pffff dan komt de stoom echt af en toe uit mijn oren. Ik heb hem echt een paar keer uit de kamer gezet waar ik aan het voeden was want het was af en toe echt te gek. Hij zou zijn broertje verpletteren. Spring maar in mijn nek enzo. Maar dat hij druk is daar ben ik inmiddels al een beetje aan gewend geraakt. Ik merk wel dat wanneer ik met hem ga spelen en even goed mijn aandacht aan hem geef hij vervolgens echt wel even een uurtje zoet kan spelen. Maar zeker wanneer het zonnetje schijnt dan wil hij alleen nog maar naar buiten en dan is het helemaal een stuiterbal Maar dat vindt ik uiteindelijk vervelender voor hem dan voor mij want hij raakt dan helemaal oververhit en kan echt stampvoeten dat hij niet naar binnen wil als het tijd is voor zijn middagtuk en als hij dan eenmaal eindelijk ligt dan is het 2 seconden en hij slaapt, zo moe is hij. Maar goed...ergens vind ik het ook wel erg leuk hoor, zoveel energie en zoveel lol dat hij heeft. En op de een of andere manier krijg je er ook energie voor terug.Ik zet hem misschien iets vaker voor de tv, maar dat is niet alleen voor mezelf maar ook voor hem, zo heeft hij zelf ook wat meer rust. Het hoort er allemaal bij meiden. Je hebt ze niet voor het uitzoeken hè. |
| 12/05/2007 @ 10:58 Liesje31 (v.a. andere pc) | Heel herkenbaar!!! ![]() Wat een enrgie hebben ze toch... Lucas slaapt de klok rond van 18.30 uur tot ca 6.30-7.00 uur, dus dat is wel lekker. Overdag doet Lucas 1 dut van ca 12.30 uur tot 14.30 uur met een uitloop tot 15.00 uur. Máár de rest van de dag is hij lekker aanwezig. Ik vind het zelf niet storend en word er ook niet moe van, ik vind het zelf eerder prachtig om te zien hoe hij zich weet te vermaken. Er zijn wel momenten dat ik Lucas voor zijn eigen rust nog ff in de box zet. (we wilden de box al weghalen, is ook 2 dagen weggeweest, maar toch maar weer terug) Lucas vind het niet erg om ff in de box te zitten. Ik ben verder erg consequent in het opvoeden. Als Lucas iets doet wat niet mag, zeg ik 1 keer nee, bij de 2e keer pak ik het van hem af, hij dan gaan huilen, krijsen, schreeuwen... hij krijgt het niet terug. Ik laat hem dan liever 2 minuten zo te keer gaan en dat hij dan weer rustig is, maar ik heb de "strijd" dan wel gewonnen. Lucas en zijn zusje Lieke (bijna 4 maand) gaan 2 dagen per week naar de créche. (ik begin 1 juli weer met werken). groetjes, Liesbeth |
| 15/05/2007 @ 10:18 Bieke | Hey Angela, die halve dag vrij nemen terwijl dochter naar de crèche is, dat zou ik ook wel zien zitten, maar vermits nummer 2 op komst is (voor eind augustus), spaar ik al mijn vakantiedagen op zodat ik na de bevalling kan thuisblijven tot begin januari 2008. Spijtig genoeg heb ik dus nu die luxe niet... Maar natuurlijk heb ik wel 5 maanden verlof in 't vooruitzicht binnenkort! Van begin augustus tot begin januari blijf ik zalig thuis!!! En Lotte blijft 2 à 3 dagen per week naar de crèche gaan, anders is ze haar plaatsje kwijt... Nummer 2 zal dan vanaf januari 2008 ook naar de crèche gaan. Groetjes |
[Reageer]

doodmoe van peuter

, ben helemaal afgedraaid aan het einde van de dag, tenzij in naar mijn werk ga en de hele dag op mijn krent zit. 
. De mop is wel dat ze bij hem meestal gewoon braaf in de zetel gaat zitten...

Maar dat vindt ik uiteindelijk vervelender voor hem dan voor mij want hij raakt dan helemaal oververhit en kan echt stampvoeten dat hij niet naar binnen wil als het tijd is voor zijn middagtuk en als hij dan eenmaal eindelijk ligt dan is het 2 seconden en hij slaapt, zo moe is hij. Maar goed...ergens vind ik het ook wel erg leuk hoor, zoveel energie en zoveel lol dat hij heeft. En op de een of andere manier krijg je er ook energie voor terug.