< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » doodmoe van peuter

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
doodmoe van peuter
07/05/2007 @ 13:35
Angela

goededag moeders,

Zijn jullie ook zo moe van jullie peuters? Ik vraag me af,
of het normaal is, want ik ben doodop aan het eind van de dag, zo erg dat ik me leeg gezogen voel.
Het klinkt misschien heel vreemd, maar mijn peuter is altijd druk, en zit nooit meer dan 2 minuten. Ze is nu 15 maanden en ze is zo druk dat ik me soms afvraag of het wel normaal is. Ze slaapt van 20.00 tot 06.00 of 05.30 en dan slaapt ze overdag hoogstens 1 uurtje! Ze kan nooit een boekje bekijken en wil alleen maar dingen die niet mogen.
Als ik heel rustig iets met haar wil doen, zoals samen een boekje bekijken of samen met de blokken spelen, is het voor 10 seconden leuk en dan begint ze weer met rondlopen en rennen...
Soms wordt ik er echt hopeloos van en soms heb ik de tranen in mijn ogen.

Ik hoop niet dat ik als een zeur overkom maar ik ben echt ten einde raad...

Angela
Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 13:40
Marleen

Wat herkenbaar. Daarom ben ik blij dat ik werk. Als hij uit logeren gaat slaapt hij altijd wel uit
Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 14:27
Angela

Marleen,

Die van mij ook! Die slaapt bij anderen altijd netjes tot 07.15

we zijn dus niet de enige...

Angela
Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 18:13
Mich

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heel herkenbaar! Hier ook zo´n druk spook. Hij wordt gelukkig wel (inmiddels) om 6:30 wakker, wat ik een prima tijd vind en slaapt heel lux drie uur over dag, maar dan is zijn batterij ook echt opgeladen! En express stoute dingen doen, en ik kan met mijn zwangere buik niet zo makkelijk een sparttelend kind even in een hoekje zetten, dus ja vermoeiend, ben helemaal afgedraaid aan het einde van de dag, tenzij in naar mijn werk ga en de hele dag op mijn krent zit.

Maar ik moet ook erg om hem lachen, ze zijn zo creatief, zo lekker aan het ontdekken. Ik vind wel dat het beter wordt én hij is ook erg gezellig. Maar afwisseling is belangrijk, dus hopelijk heb je ook tijd voor jezelf! Toen Thay anderhalf was is hij drie ochtenden per week naar de peuterschool gegaan, en dat doet hem echt goed, leert ie delen en samen spelen en hij vind het geweldig!

Succes.
Mich

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 12:39
Greetje

Online Status Bekijk profiel
Hier ook een vermoeide mama...
Momenteel is ons Daantje in zijn neen periode.

Niets is goed, veel zeuren en als hij stilletjes is kan ik best gaan kijken wat hij aan het uitspoken is.

Hij gaat s'avonds pas rond 22h slapen , vroeger krijg ik hem er gewoon niet in.
Smorgens is hij rond 7h wakker.
Gelukkig slaapt hij smiddags ongeveer 2 uurtjes, als ik dan zelf ook moe ben leg ik me dan ook even neer om er daarna weer volledig klaar voor te zijn.

Vind het wel jammer dat ik hem deze periode veel moet straffen , soms heb ik het gevoel dat ik heel de dag boos ben geweest op hem.

Maandag gaat hij naar de kribbe , voor de rest probeer ik veel met hem te gaan wandelen, meenemen naar de winkel enzo want merk dat hij meestal echt lastig begint te doen wanneer hij zich verveelt en hij is nogal een energiek jongetje.
Mijn schoonmoeder en moeder hebben ook al laten weten dat hij daar ook altijd een paar uurtjes terecht kan zodat ik ook de kans heb af en toe mijn batterijen op te laden...

Groetjes
Greetje

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 22:31
Gerda77

Online Status Bekijk profiel
Wow wat herkenbaar allemaal!! Ik moet wel zeggen dat het met Emma met fases gaat. Soms gaat het een tijd goed, nu is ze weer heel erg aan het uitproberen.
Vooral nu het weer iets minder is zit je al vaak aan binnenactiviteiten vast (kleuren, kleien, TV etc) en dat alles gedurende een korte periode.
een heel groot geluk is dat onze dame overdag nog 3 uur slaapt, maar vermoeiend is het soms wel.
Maar het blijven schatjes toch??!!

Succes allemaal!!

Gerda

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 12:13
Bieke

Angela, volgens mij heb je het over mijn dochter! Net hetzelfde hier, 15 maanden, slapen van 20.00h tot 6.00 à 6.30h en overdag een uurtje, maximum 1,5h. Ze is nu in haar trappenloopfase, dus ze wil constant de trap op en af, iets wat ze natuurlijk niet alleen mag. Dus het is of er achter lopen of gebrul omdat ze niet mag... Voor de rest is alles wat niet mag, leuk!
Ik ben volledig afgepeigerd na een dagje thuis met haar en ben dan blij dat papa thuis komt om het eens over te nemen . De mop is wel dat ze bij hem meestal gewoon braaf in de zetel gaat zitten...
Ze gaat wel 4 dagen naar de crèche, dus dan kan ik 'uitrusten' op mijn werk (wat ook relatief is, want heb nogal een stressy job)

Groetjes!

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 08:38
Angela

Bieke, Ah, dus jij rust net als ik een beetje uit op het werk. Hier is het precies zo. Die van mij gaat ook naar de creche en ik neem soms echt een middag vrij om bij te komen!

nou, er zijn dus meerdere van die kleine energieke dreumessen

groetjes,

angela
Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 09:13
Marleen

3 uur slaap overdag!!! Wat een luxe. Hier geen seconde meer (hij is nu precies 2 jaar en 3 weken oud) Gelukkig gaat hij wel om 7/8 uur naar bed toe. Dan kan ik er om 9 uur achteraan
Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 11:08

Ik moest lachen toen ik dit allemaal las. Idd, onze dochter van nu 20 maanden is ook al enige maanden vrij onhandelbaar. Hahaha.
Alles wat niet mag is super plezant.
Haar speelgoed bekijkt ze niet meer, materiaal van papa en mama is veel leuker.
Als mama of papa zegt dat het niet mag, doet ze het zeker.
Continu zagen om iets te krijgen, krijgt ze het niet zijn er driftbuien die gaan van brullen, krijsen en huilen tot stampen en verstijven.
Alleen onder volledige aandacht en met alles binnen handbereik wat ze graag wil is ze super lief en komt ze 100 kusjes en knuffels geven. Wat mama's hartje dan gauw weer doet smelten hahhaha.
Slapen doet ze redelijk goed. S' avonds om 21h erin en dan slaapt ze tot 8 a 9h. Overdag 1 dutje van max. 1h
Gelukkig zou alles weer wat gaan liggen als ze 21 maanden is. Nog een maandje dus.

[Laatst gewijzigd door Erika - 10/05/2007 @ 11:09] - Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 13:42
stimpy

Heel herkenbaar allemaal.
Mijn zoontje is nu bijna 16 maanden en ook een echte energievreter.
Eigenlijk al vanaf dat hij ruim 6 maanden was want toen begon hij met kruipen enz.
Zelf ben ik ook af aan het einde van de dag.
niels slaapt overdag soms een uurtje, maar vandaag ligt hij er al weer bijna 2 uur in.
's nachts is het een spook en wordt rond 11 uur altijd wakker en dan midden in de nacht nog een keer.
Zijn wekker staat op 7 uur en dan mag mama ook weer op.

Het is zwaar,maar ik kijk dan maar naar al het moois wat je er voor terug krijgt en dan ben ik sommige dingen snel weer vergeten.
AL moet ik zeggen dat ik me op het moment meer politieagentje voel dan mama, want ik moet alles verbieden bij hem en dat heeft helemaal geen zin, want hij staat heel hard te lachen, hoe ik hem ook straf.

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 15:54
ingrit

Hallo

Ook ik herken dit allemaal in onze dochter, ze is nu bijna 17 maanden. Alles wat niet mag is leuk en luisteren, ho maar. Gelukkig slaapt ze wel redelijk van 8-8 en middags ook nog een 2 uur. Afeglopen tijd is ze wel vaak weer wakker snachts, maar ze is dan ook ziek geweest.

Speelgoed kijk ze ook weinig naar om, puzzelboekjes, tvgids en de afstandsbediening van de tv zijn veel leuker.

Maar als ik zie hoe lief ze ook kan zijn (zit nu tv te kijken met een zakje chips op de bank) dan is het hem al die ondeugd wel waard. Je krijgt er veel voor terug.

Momenteel heb ik wel mijn tijden dat ik er moeilijk tegen kan, ben nu 13 weken zwanger. En dat is wel lastig soms.

Groetjes Ingrit

Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 10:23
rianne

Helemaal mee eens. Mijn mannetje is bijna twee en ik ben onlangs bevallen van zijn broertje, die is nu 9 weken. Ik geef BV en dan is het af en toe wel even tot 10 tellen hoor.
Hij kan heel lief spelen en is een behoorlijk druk ventje maar zodra ik ga voeden gaat hij heel druk om mij heen springen en constant om mijn aandacht vragen, mama mama mama gaat het dan...pffff dan komt de stoom echt af en toe uit mijn oren.
Ik heb hem echt een paar keer uit de kamer gezet waar ik aan het voeden was want het was af en toe echt te gek. Hij zou zijn broertje verpletteren. Spring maar in mijn nek enzo.
Maar dat hij druk is daar ben ik inmiddels al een beetje aan gewend geraakt. Ik merk wel dat wanneer ik met hem ga spelen en even goed mijn aandacht aan hem geef hij vervolgens echt wel even een uurtje zoet kan spelen. Maar zeker wanneer het zonnetje schijnt dan wil hij alleen nog maar naar buiten en dan is het helemaal een stuiterbal Maar dat vindt ik uiteindelijk vervelender voor hem dan voor mij want hij raakt dan helemaal oververhit en kan echt stampvoeten dat hij niet naar binnen wil als het tijd is voor zijn middagtuk en als hij dan eenmaal eindelijk ligt dan is het 2 seconden en hij slaapt, zo moe is hij. Maar goed...ergens vind ik het ook wel erg leuk hoor, zoveel energie en zoveel lol dat hij heeft. En op de een of andere manier krijg je er ook energie voor terug.
Ik zet hem misschien iets vaker voor de tv, maar dat is niet alleen voor mezelf maar ook voor hem, zo heeft hij zelf ook wat meer rust.
Het hoort er allemaal bij meiden. Je hebt ze niet voor het uitzoeken hè.
Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 10:58
Liesje31 (v.a. andere pc)

Heel herkenbaar!!!
Wat een enrgie hebben ze toch...

Lucas slaapt de klok rond van 18.30 uur tot ca 6.30-7.00 uur, dus dat is wel lekker.
Overdag doet Lucas 1 dut van ca 12.30 uur tot 14.30 uur met een uitloop tot 15.00 uur.

Máár de rest van de dag is hij lekker aanwezig.
Ik vind het zelf niet storend en word er ook niet moe van, ik vind het zelf eerder prachtig om te zien hoe hij zich weet te vermaken.

Er zijn wel momenten dat ik Lucas voor zijn eigen rust nog ff in de box zet. (we wilden de box al weghalen, is ook 2 dagen weggeweest, maar toch maar weer terug)
Lucas vind het niet erg om ff in de box te zitten.

Ik ben verder erg consequent in het opvoeden. Als Lucas iets doet wat niet mag, zeg ik 1 keer nee, bij de 2e keer pak ik het van hem af, hij dan gaan huilen, krijsen, schreeuwen... hij krijgt het niet terug. Ik laat hem dan liever 2 minuten zo te keer gaan en dat hij dan weer rustig is, maar ik heb de "strijd" dan wel gewonnen.

Lucas en zijn zusje Lieke (bijna 4 maand) gaan 2 dagen per week naar de créche. (ik begin 1 juli weer met werken).

groetjes, Liesbeth
Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 10:18
Bieke

Hey Angela,

die halve dag vrij nemen terwijl dochter naar de crèche is, dat zou ik ook wel zien zitten, maar vermits nummer 2 op komst is (voor eind augustus), spaar ik al mijn vakantiedagen op zodat ik na de bevalling kan thuisblijven tot begin januari 2008.
Spijtig genoeg heb ik dus nu die luxe niet... Maar natuurlijk heb ik wel 5 maanden verlof in 't vooruitzicht binnenkort! Van begin augustus tot begin januari blijf ik zalig thuis!!! En Lotte blijft 2 à 3 dagen per week naar de crèche gaan, anders is ze haar plaatsje kwijt... Nummer 2 zal dan vanaf januari 2008 ook naar de crèche gaan.

Groetjes
Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 22:59
Kristine

Ik heb er ééntje van net 2 geworden en ééntje van 3,5 in huis en ben 's avonds ook stikkapot maar oh zo voldaan.

Ik heb twee heel aktieve en ondernemende kinderen die zeer veel van m'n aandacht opeisen. Gelukkig zijn ze nu op een leeftijd gekomen dat ze elkaar af en toe bezig houden en mama mer en meer vooral als scheidsrechter of veiligheidscoach moet tussenkomen. Uiteraard wordt nog vaak beroep gedaan op mijn rol van animator.

Sinds mijn zoontje naar de kleuterklas is beginnen gaan heb ik meer dan ooit bewondering voor kleuterjuffen. Vooral voor die van een eerste kleuterklasje dan nog. Die mensen krijgen een bende van om en bij de 20 onbezonnen kleine gastjes met ieder een eigen karakter in een klasje samen en moeten er maar regelmaat in krijgen. Ik zie het mezelf nog niet doen ...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]