< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » In verwachting van tweeling

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
In verwachting van tweeling
30/05/2007 @ 16:37
AM

Debby,

ik heb een paar weken geleden (was toen 15 weken en een beetje) een moedervlek laten wegnemen met plaatselijke verdoving, kon helemaal geen kwaad volgens mijn gyn en volgend de huidarts. Vraag voor een minimale verdoving en dan zou dat wel moeten lukken denk ik...

Groetjes,
An
Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 13:03
marientje

Online Status Bekijk profiel
Ik heb een paar weken geleden 2 kiezen moeten laten trekken.
Mijn verstandskies lag overdwars, was flink ontstoken en de kies er naast was ook geïnfecteerd geraakt en niet meer te redden. De tandarts heeft foto's gemaakt (ik kreeg een loodschort om), ik heb flink wat verdoving gekregen en mocht na afloop in overleg met de huisarts dagelijks 8 paracetamollen slikken. Die heb ik de eerste dagen echt nodig gehad, want het was een flinke wond.. De boel was zo geïnfecteerd dat ik uiteindelijk nog een amoxicillinekuur nodig had.. Flink wat gedoe rond de 10de zwangerschapsweek, ik heb dat natuurlijk ook liever niet, maar kiespijn en die infectie zijn ook niet alles. Alles is gewoon in overleg met de huisarts gegaan en volgens hem was er geen probleem.
Zo zie je maar dat iedere arts weer andere regels toepast.

Marina

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 14:02
Ienemien

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Debbie,

Ik was ff aan het lezen en zag je vraag over een zenuwbehandeling tijdens je zwangerschap.
Ik heb er deze zwangerschap twee ondergaan (!!!) èn er is een verstandskies getrokken.
Dit allemaal met verdoving.
Huisarts, verloskundige en tandarts waren het er over eens dat dat kan.
Er is speciale "babyproof" verdoving beschikbaar (die ik dus ook heb gehad) die je dus gewoon mag hebben.
Ook was volgens de gyne, huisarts en vk paracetamol geen probleem.
De huisarts zei: je hoeft je niet druk te maken over een paar dagen 8 tot 10 stuks paracetamol; liever dat dan 1 ibuprofen!
Wel was ik na alle toestanden er bezorgd over of het kindje er toch niks van meegekregen had, maar dat was absoluut niet nodig.
Tuurlijk, als het niet ècht nodig is, dan liever niet, maar inderdaad, een zenuwbehandeling zonder verdoving trek je (bijna) niet.
Mijn tweede zenuwbehandeling was eigenlijk zonder verdoving omdat door de ontsteking de verdoving niet werkte, maar je vliegt door het plafond!

Zodra ik zwanger ben rammelt mijn gebit aan alle kanten, dus ik heb al heel wat gedoe in mijn mond gehad na anderhalve zwangerschap!

Veel succes!
Groetjes Ienemien

[Laatst gewijzigd door Ienemien - 01/06/2007 @ 14:03] - Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 08:09
Debby Moritz

Online Status
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Tot op heden houd de vulling in mijn kies het nog. Ik voel het af en toe nog wel maar de pijn is een stuk minder. Mocht ik alsnog last gaan krijgen dan ga ik toch die zenuwbehandeling aan met een minimale verdoving.
Gisteren weer een andere bezorgdheid erbij gekregen. Mijn dochtertje van 2 had ineens hoge koorts de artsenpost zei dat ik moest letten op vlekjes want ze zou wel eens rode hond ofzo kunnen krijgen. Tot op heden heeft ze geen vlekjes en de koorts is gezakt. Rode hond is volgens mij erg gevaarlijk voor zwangere vrouwen, ik ben vroeger wel ingeent volgens mij en wellicht is het alleen gevaarlijk de eerste 3 maanden van de zwangerschap, heeft iemand daar ervaring mee?
Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 18:04
L.

Hoi dames

still waggeling around... LOL
begint nu echt te wegen, last van rug aan het krijgen en de kleintjes houden serieus huis in mijn buik

morgen om dit uur ben ik al een uur binnen!!
kan me t nog niet voorstellen maar de stress begint nu wel te komen!!
bang van de ks, bang van wat de twins gaan geven enz...
maar ja, we zien wel hoe we t redden

morgen probeer ik nog eens langs tekomen, en dan is het tot ik terug thuis ben!!

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 23:04
L.

Dag dames,

Ik ben C de vriend van L.
L is vandaag 05-06-07 bevallen met keizersnede van onze twee zoontjes.
Kenzo is 47cm en weegt 2,890kg - Yarne is 46 cm en weegt 2850kg

Mama en kinderen liggen gezond en wel samen op de kamer

voor meer info en foto's kunnen jullie op onze site gaan kijken.

Groetjes

L zal wel verder antwoorden als ze terug thuis is.

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 12:50
Debby Moritz

Online Status
L en C

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontjes. Ik ben erg benieuwd hoe de keizersnee is gegaan. Viel het mee of tegen en klopt het dat je dan de eerste weken niets tot weinig mag/kan doen?

Heel veel geluk samen.
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 18:52
L.

Hoi dames
ff laten weten dat we met z"n allen thuis zijn. k heb net mijn banners aangepast en laat even aan iedereen weten dat we er weer zijn maar momenteel nog teveel last van ks en teveel zoeken naar onze draai om meer bij te lezen en te schrijven

hoop dat t met iedereen ok gaat
hier gaat het wel goed, kindjes wegen nu 2780 en 2760g. Ze krijgen gemengd BV en Fles omdat ik niet genoeg maak voor beiden. ze krijgen alles via flesjes (k kolf alles af) omdat mijn tepels alweer naar de verdommenis zijn.
vrijdag komt een vroedvrouw ons evalueren en hopelijk mogen ze dan weer aan de borst.

meer nieuws later!

Groetjes van ons vijf!

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 18:42
sascha

Online Status Bekijk profiel
L. Gefeliciteerd met je zoontjes! Wat een prachtventjes zeg!
Geniet er maar lekker van en doe rustig aan he!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]