hey meiden, ik ben vandaag naar de gyneacoloog geweest. pffff... ik ga veranderen van gyneacoloog.
toen ik zwanger was van amber moest ik er al niet veel van. ze is al wat ouder, loopt altijd me ne smoel rond en is altijd heel kortaf. zo ken ik ze van de laatse maanden van mijn vorige zwangerschap.
maar vandaag amai, is ook een stukje verergerd. alles wat ik vroeg was teveel gevraagd. ik heb op geen enkele vraag een antwoord gekregen.
ik vroeg: voor wanneer ben ik eignlijk uitgerekend? haar antwoord was: 'maar kinneke, waar komde gij al me af. da wetik nu nog ni zenne, ge zijt nog geen 5 weken zwanger.'
tof hé.
ze neemt een inwendige echo. haar woorden. amai, daar is ook nog ni veel te zien, hé. kzie alleen nog maar een vruchtzakje. gij komt ook veel te vroeg naar hier.' terwijl ik aan de telefoon had gezegd dat ik nog maar heel pas zwanger was.
ik ben bijna schreeuwend weggegaan.
wij moeten ook zo snel mogelijk op het werk laten weten dat we zwanger zijn. en daar moet de gyneacoloog een briefje voor schrijven als bewijs. maar dat wou ze nog niet omdat ik nog maar pas zwanger ben. ik zei dat dat moest want ik moet op 21/06 naar de arbeidsgeneesheer en ik moet pas 26/06 terug naar de gyneacoloog komen. pas met aandringen heeft ze dat dan maar geschreven.
ook de echo, waar dan alleen het vruchtzakje op te zien is, heb ik niet meegekregen
mijn dag is echt stuk nu, ik zag er zo naar uit, die eerste keer naar de gyneacoloog.