< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » Geen menstruatie na anorexia, wat doen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
Geen menstruatie na anorexia, wat doen?
08/05/2007 @ 16:51

Online Status Stuur bericht
Ik heb 6 jaar lang anorexia gehad. Ik ben 1,76 en heb 40 kilo gewogen. Gelukkig ben ik uit deze ziekte gekomen (met meerdere soorten hulp), maar ik ben nu al bijna 2 jaar niet ongesteld geworden. Ik ben toen gestopt met de pil in de hoop dat mijn mensturatie op gang zou komen. Tot op heden nog steeds niet.

Mijn huisarts blijft zeggen dat hij niets kan doen, zolang ik nog niet op een gezond gewicht (volgens BMI index) ben. Ik weeg nu 57 kilo. Dat is niet veel onder het "gezonde"gewicht, zoals de huisarts zegt. Ik heb mijn twijfels of ik sowieso nog ongesteld kan worden. En wil graag weten van jullie of het mogelijk is om dit te onderzoeken (ook zolang ik dus nog niet op de 62 kilo zit) of dat er medicijnen / behandelingen zijn die mijn mestruatie misschien kunnen opwekken.

En kan ik deze dingen buiten mijn huisarts om doen of heb ik zijn verwijzing/ goedkeuring hier altijd bij nodig? Want dan heb ik er een hard hoofd in.......

Ik hoop heel erg op een reactie van jullie.....
Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 17:50
chntl

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Ingie, wat goed van je dat je die rot ziekte overwonnen hebt! Het krijgen van een kindje verandert het helemaal voor goed!! Het is heel goed mogelijk wat je huisarts zegt, dat je toch nog te licht bent, en dat je dus nog wat moet aankomen. Je lichaam heeft heel wat reserves nodig om een kindje te laten groeien en daar is het nu blijkbaar nog niet klaar voor. Ik zou als ik jou was een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen, dat kan hij je niet wijgeren. De gynaecoloog kan kijken hoe het met je hormoonwaardes is en je eventueel adviseren of verder helpen.

Heel veel succes!!!

chntl

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]