< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Moeilijke slaapster

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Moeilijke slaapster
08/05/2007 @ 17:15
Leentje

Heykes

Ik zit met een vraagje ivm met het slaappatroon van onze dochter, net 10 maanden geworden. Het is een schat van een meid, braaf maar met een eigen willetje...ook wat het slapen betreft.
Ze slaapt de nachten goed door maar voor ze in slaap valt! Ze is echter altijd een slechte slaper geweest, maar de laatste maand moeten we een 3tal keer in de week nette lakens leggen omdat onze juffrouw om 20 uur geen zin heeft om gaan te slapen en dan huilt (pet) ze zo lang tot ze haar fles teruggeeft. We hebben proberen om de 5 of 10 min naar haar toe te gaan, niets te zeggen, tutje en wat aaikes te geven...niets helpt en we hebben al vanalles geprobeerd.
Ze is van 8 uur wakker, slaapt de hele dag max 1uurtje en zit uiteindeleijk na uurtje scéne bij ons om 11 uur nog tv te kijken, heel braafjes.
Weet iemand raad? Of gaat dit veranderen naarmate ze ouder word? Ze heeft toch meer slaap nodig of niet?

Alvast bedankt!!
Groetekes
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 09:47
sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Leentje,

Je zal zeggen dat je het op die manier wel goed doet, om er heen te gaan , tutje te geven en aaitje over bolletje...mijn ervaring is als ie eenmaal begint met huilen (echt protesterend) dat ik gelijk naar hem toe ga en dan speentje etc....en inderdaad niets zeggen. Dus dan wacht ik niet 5 minuten terwijl hij huilt want dan word hij alleen maar driftiger en dan is het helemaar kermis hier..als ik er dus snel heen ben gegaan is het meestal wel goed. ik heb voor 's avonds een vast ritueel voor het naar bed gaan nl. badje (om de dag)pyamaatje aandoen (meneertje is dan al flink chagerijnig en moe)slaapzak aan en flesje geven(tv zachtjes zetten) en dan slapend of niet naar bedje toe. Ik haal hem er zeker niet uit..want met die leeftijd gaan ze je door krijgen he als ik geen badje doe, leg ik hem op het grote bed, lekker insmeren met vette zalf (hij heeft eczeem) krijgt dus een soort massage, en dan pyama aan etc......hij begrijpt dan dat het echt tijd is dat hij naar zijn bedje gaat om de nacht in te gaan...misschien een idee? Die van mij slaapt ook overdag niet veel. In totaal 2 uurtjes of als ik geluk heb 2 1/2 uur....resultaat..chagerijnig na 18u (ondanks hij daarvoor net half uurtje heeft geslapen)
En s avonds 20.15u/ 20.30u naar bed en 06.30u wakker
Groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 14:09
Leentje

Heykes

Bendankt Sanne voor de goede raad! Maken hier ongeveer van hetzelfde schema gebruik, proberen zo aan te houden en inderdaad misschien wat sneller tutje gaan geven.
Voel me wat gesteund wetende dat er nog van die wakkere babytjes zijn die slapen blijkbaar tijdverlies vinden

groetjes
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 14:44
Chantal1980

Hallo,

Lijkt mij erg vervelend om tot elf uur met je kindje bezig te zijn. Robin slaapt vrij gemakkelijk in. Ik heb wel een vast bedritueel. Spelen in de box, knuffelen met mama/papa, in bad, aankleden en dan een fles. Als Robin na de fles weer op de commode wordt gelegd begint hij al te protesteren. Dan leg ik hem in bed, dan gaat hij vaak mopperen of echt huilen. Muziekje aan. De ene keer huilt hij 1 minuut en soms wat langer. Hij huilt nooit langer als 10 minuten. Ik ga niet naar hem toe, ik laat hem even huilen. Als hij echt helemaal van slag is, dan ga ik wel naar hem toe.

Huilen hebben ze ook nodig om de indrukken van de dag te verwerken.

Rond 9weken viel Robin moeilijk in slaap. Op het consultatiebureau gaven ze mij het advies Robin even te laten huilen en niet gelijk naar hem toe te gaan. De eerste dagen huilde hij wel 25minuten voor hij het opgaf. Nu is hij 18weken en het slapen gaat goed. (Boek: regelmaat en inbakeren Ria Blom)

Leentje, misschien is uw dochter gewend geraakt aan het patroon dat er telkens iemand komt en dat ze uit bed gehaald wordt. Zoiets is snel aangeleerd en afleren is lastig. Ik zou zeggen laat haar de eerste paar dagen een half uur huilen. Stopt ze om op adem te komen dan kan u haar vanaf dat moment weer een half uur laten huilen. Als uw dochter na die 30minuten nog niet stil is dan pas naar haar toe gaan. Als u dit een aantal dagen volhoudt zal het beter gaan. Het kan ook langer duren voordat ze aan het nieuwe patroon gewend is omdat ze erg gewend is aan het oude patroon.

U moet doen wat u het beste lijkt. Bij mij werkte dit goed. Maar mijn zoontje was toen ook wat jonger.

Veel succes! Chantal

[Laatst gewijzigd door Chantal1980 - 09/05/2007 @ 14:47] - Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 15:03
Leentje

Hey chantal,

Bedankt! Zal een zware taak worden en heb er een beetje bang voor, zeker omdat ze zo boos word dat ze haar flesje teruggeeft. Maar het is waarschijnlijk net zoals je zegt, ze is het gewoon dan uit haar bedje gehaald te worden en weet dat ze hoe dan ook wint.
Ik ga er vanavond mee van start gaan! Tot een half uur toe laten weten...gaat tanden bijten zijn maar is zeker en vast het proberen waard! Zoals het nu gaat heeft ze ook niet voldoende rust, is toch belangrijk voor haar gezondheid en de onze

Groetjes
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 22:20
poohh83

Mijn zoontje is vandaag 6 maanden geworden,hij is ook aan het tandjes maken en begint moeilijk naar bed te gaan,rond 8 uur naar bad,dan fles en dan halw uur,spelen,knuffelen...en dan doet ie lachen.Zodra hij dan in bed ligt beginnt ie met huilen.ik ga nu een plan van eene dr ferber dat heet altijd beetje laten huilen en als naartoe,even blijven en niet uit bedje paken,dit mag ook pas na 6 maanden.mijn mann kann er niet goed tegen als die kleine huilt,dus haalt hem vaak uit bed.als hij dan é keer eventjes gehuild heeft,slaapt ie.
Is dit goed??Of te grof??Wil alleen niet later uren s avonds in zijn kamer zitten

Vermoedelijke bevalling op 23/11/2008.
Al 46 weken en 5 dagen zwanger (116.94% ver), nog 6 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]