< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Wordt onze zoon(5) een grote broer?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Wordt onze zoon(5) een grote broer?
08/05/2007 @ 21:37
Mie

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

wij hebben onlangs besloten te gaan voor een tweede kindje.
Onze zoon is wel al inmiddels 5,5 jaar oud.
Dus heb een beetje mazzel is hij 6 als hij grote broer wordt. maar als het tegen zit zal hij 7 zijn.

Zijn er hier meer moeders aanwezig die nu pas gaan voor een tweede kindje.

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 11:10
Lusie

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ons dochtertje is nu 4 jaar en 8 maanden. Ze heeft een broertje die , heel verdrietig, is overleden. We willen toch heel graag voor haar nog een broertje of zusje waar ze mee kan spelen. Maar ik had ook liever gezien dat ze minder leeftijdsverschil hadden gehad. Maar je ziet wel je hebt niet alles in de hand in het leven. Ik weet niet of het bij jullie door bijzondere omstandigheden een leeftijdsverschil is?

Nu kan ik over ongeveer 3 dagen een zwangerschapstest doen, hopelijk is die positief!!!
Afgelopen februari is mijn 3e zwangerschap helaas geeindigd in een miskraam. We blijven hoop houden.
Ik vind dat ook voor later het toch wel heel fijn is om een broer of zus te hebben. Ik verschil met mijn enige jongere zus ook 5 en een half jaar en we kunnen het heel goed samen vinden.

Gr. Lusie

[Laatst gewijzigd door Lusie - 12/05/2007 @ 13:41] - Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 13:54
Mie

Hoi Lusie,

Wat erg dat je kindje is overleden. Dit lijkt me heel erg zwaaar voor jullie en voor jullie dochter.

Ik hoop dat de test zaterdag eindelijk weer goed bericht met zich meebrengt voor je.

Als het aan mij had gelegen dan zou er ook niet zoveel leeftijdsverschil zijn geweest. Maar onze zoon is met een nierziekte geboren. de eerste vier jaar waren best wel zwaar. Vaak ziekenhuis in en uit. Gelukkig gaat het nu heel erg goed met hem en is hij helemaal gezond.

Mijn man wilde niet aan een tweede kindje denken. Zijn motivatie was steeds, we hebben het toch goed met zijn drieen en onze zoon is nu toch helemaal gezond etc.
Maar nu heeft hij zich "bedacht" en wil toch wel heel graag een tweede kindje. Hij was eigelijk gewoon bang.

X Mie

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 16:11
Lusie

Online Status Stuur bericht
Hoi Mie,

Bedankt voor je reactie.
Ja wat dat betreft hebben we allebei angstige situaties meegemaakt en daardoor niet alleen maar vrolijk kunnen uitkijken naar een zoontje of dochtertje. Ik merk ook dat ik me ineens zo oud voel, ben 33 jaar en heb het gevoel dat ik haast heb. Merk ook dat ik telkens oplet hoe oud moeders zijn.

En ik kan pas maandag of dinsdag de test doen. Ivm 28 dagen cyclus. Ben benieuwd. Heb overigens nu al het gevoel dat ik in de ochtend misselijk ben en moe ben? Kan eigenlijk toch niet maar goed ik wacht rustig af.

Gr. Lusie

[Laatst gewijzigd door Lusie - 12/05/2007 @ 13:38] - Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 20:53
Mie

Hoi Lusie,
En heb je een test kunnen doen? ik hoop het voor je.

Ik ben ook 33 en zal er ook niet jonger op worden.

Volgens mij heb ik een korte cyclus van 23 dagen.
Ik wist altijd wel dat ik een kore cyclus had maar nooit hoelang.
Van mijn vriendin had ik twee ovulatietesten gekregen en de ene zaterdagavond gebruikt en deze gaf gelijk een mooi extra streepje, de dag erna was dat streepje niet te zien. Dus na wat rekenwerk kom ik op een korte cyclus.
Ik moet nu nog een paar dagen wachten, maar heb er ook geen goed gevoel meer over. Vorige week wel steeds misselijk en pijnlijke borsten maar nu al weer een paar dagen niet.
Dus we gaan er vanuit dat we nog een ronde in gaan.
Maarja dit is dan ook pas de eerste ronde.

Mocht je nog niet getest hebben, dan zal ik voor je duimen.

X Mie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]