< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Zwanger worden en te dik zijn

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Zwanger worden en te dik zijn
09/05/2007 @ 10:07
Miekemuis

Dames,

Zit een beetje met een dilemma, een beetje zorgen.

Steeds vaker denken ik en mijn vriend aan zwanger worden. Sinds maart is spiraal verwijderd. We hebben nog niet echt bewust 'geprobeerd' dus ben ik niet zwanger. Mijn doel was eerder eerst flink af te vallen (ben toch zeker zo'n 20 kg te zwaar). Ik lees steeds meer berichten over hoe te zwaar zijn effect heeft op je vruchtbaarheid, op je cyclus enz enz... Ik heb nog nooit problemen gehad en voel zelfs altijd perfect mijn eisprong.

De wens voor de boeleke wordt met de dag groter en dan denk ik misschien beter achteraf afvallen....

Iemand ervaring hiermee? Graag beetje advies of bedenkingen...

Groetjes
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 10:42
marjan

Hoi,ik ben officieel ook te zwaar. Toch ben ik gewoon zwanger geworden hoor! Het hoeft dus niet perse dat je cyclus dan in de war is. En als je ook je eisprong voelt en daarna keurig ongesteld wordt; is dat een heel groot pluspunt.
Ik was voor mijn eerste zwangerschap 81 kilo bij 1,63. Nu ben ik van onze tweede zwanger en woog ik voor die tijd 83 kilo. En zie; het is dus wel gelukt!

Sterkte en succes! Marjan
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:10
silly

Online Status Stuur bericht
hoi ik ben officieel obesitas en heb net mijn eerste gesprek met de chirurg gehad voor een maagbandje... wat voorlopig uitgesteld gaat worden omdat ik inmiddels zwanger ben. Ikzelf heb geen problemen met zwanger worden, ben heel erg vruchtbaar maar het vasthouden... hoop dat het deze keer beter gaat. Hou me nog wel netjes aan me dieet en ben nu 8 kilo kwijt . Heb nog steeds een overgewicht van 44 kilo en hoop dan ook niet verder aan te komen in deze zwangerschap.

maar het kan dus wel, succes ermee meid

knuffel sil

Vermoedelijke bevalling op 15/12/2007.
Al 95 weken en 6 dagen zwanger (239.77% ver), nog 55 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 12:46
Jen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Vorige week zondag ben ik bevallen van een prachtige zoon!
Ik ben in 2 jaar tijd 20 kg bijgekomen. Da's dus best veel. Ik heb geen enkele moeite gehad om zwanger te worden. Gewicht wil dus niks zeggen in mijn geval althans.
Ik ben altijd zwaarder geweest dan eigenlijk de mode was zeg maar...
Feit is wel dat ik zwangerschapdiabetes kreeg. Niet door het eten of zo maar door onregelmatig eten. (ik was misselijk tot 21 wk..)Ik ben tijdens de zwangerschap maar 6 kg bijgekomen. Na de bevalling heb ik mezelf weer gewogen en tot mijn verbazing was er 10.2 kg af! Ik ben dus lichter dan voor mijn zwangerschap! Het schijnt zo te zijn dat als je flinker bent je kans hebt minder bij te komen. Dat was in mijn geval zeker waar dus. Ik heb een aangepast dieet gekregen vanwege de diabetes, maar ikmocht gewoon alles eten. Alleen letten op suiker en koolhydraten natuurlijk.
Zo lang jij jezelf goed verzorgd is er niks aan de hand denk ik.

Ik wil wel even zeggen dat ik alleen voor mezelf kan spreken natuurlijk. Maar het is echt niet zo dat als je wat flinker bent dat je dan zowieso moeilijker zwanger zal worden.

Groetjes en succes!!!
Jen

[Laatst gewijzigd door Jen - 09/05/2007 @ 12:48] - Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 12:53
Suus

Online Status Stuur bericht
Hallo,

zelf ben ik véél te zwaar en ben na de eerste keer "proberen" meteen zwanger geworden, mijn dochter is nu 1,5 en ze is hartstikke geweldig, dus als ik jou was en je bent er echt aan toe: gewoon beginnen.

Groetjes Suus.
Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 20:08

gewoon er voor gaan hoor, ik ben ook te zwaar en in de 3e maand was ik zwanger! inmiddels is mn manneke 9 maanden en ben ik weer wat ik woog toen ik zwanger raakte!
Ik was in de zwangerschap nog eens 35kg aangekomen en zelfs borstvoeding geven had geen gunstig effect op mn gewicht maar t is t alles waard hoor!
ik ben nu aant lijnen en inmiddels 17kg eraf in 9 wkn over een week of 8 gaan we weer voor een 2e hummeltje, ongeacht wat ik dan weeg, liever ben ik wat kwijt nog want t was 35kg zwaarder geen pretje maar zoals ik al zei!
tis t mooiste wat er is!

zou t geen belemmering voor je laten zijn hoor! gewoon lekker ervoor gaan...

succes en liefs helg

[Laatst gewijzigd door H3Lg@ - 05/06/2007 @ 20:08] - Link naar deze reactie
12/09/2007 @ 19:38
jokske

Ik woog echt veel te veel en ben op 1 2 3 zwanger geworden.
Dus normaal zou dat geen probleem moeten zijn, denk dat dat eigenlijk meer aan de cylus ligt.

Link naar deze reactie
12/09/2007 @ 23:11
Sterre

ik heb zelf ook (licht) overgewicht en moet zo'n 12 kilo afvallen. Ikzelf vind het niet verantwoord om zwanger te raken met overgewicht. Ook al hoor ik nog zoveel verhalen van vrouwen wiens kinderen helemaal gezond zijn geboren, toch laten onderzoeken duidelijk zien dat overgewicht en zwangerschap geen goede combinatie is. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Wij wachten dus wel tot ik een gezond gewicht heb, maar dat is ieders eigen beslissing.

Veel succes met afvallen en met zwanger raken

Sterre

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]