< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » zo vroeg wakker en ik doodmoe

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
zo vroeg wakker en ik doodmoe
09/05/2007 @ 10:16
sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lieve moeders,

De laatste dagen word mijn zoontje vroeger wakker. Hij gaat tussen 20u en 20.30u naar bed, en word 06.30u wakker,niet voor z'n flesje...twee uur later krijgt hij nl pas trek, en dan gaat hij erin voor zijn ochtenddutje van ong. een uur. Overdag slaapt hij dus in totaal 2 1/2 uur. Z'n laatste dutje doet hij om 18u van een half uurtje (zoals het de hele dag gaat)maar hij word dan absoluut niet vrolijk wakker..superchagerijnig, huilerig....je moet hem echt bij je nemen om hem te vermaken, of je moet echt met hem spelen want anders...Uiteindelijk is hij de laatste uren voordat hij de nacht ingaat gewoon niet leuk. Terwijl ik ondertussen aan het avondeten zit en afwasje moet doen, je kent het wel, daarna gaat hij om ong. 19.45u in bad en dan flesje en dan naar bed... Ik ben gebroken als hij eindelijk in bed ligt, ik wil zelfs geen vrienden meer over de vloer 's avonds omdat ik echt moet bijkomen van de dag. Mijn dag begint om 06.30u (waarvan ik 's nachts zeker 2x eruit moet om zijn speen te geven)Hij slaapt overdag maar een half uurtje, met 's morgens een uurtje......dus ik ben echt de hele dag met hem bezig. Hij zit nu waarschijnlijk ook in een sprongetje dus dan moet je hem wel bezighouden. En oh, wat kan hij chagerijnig zijn. Ik word 's morgens doodmoe wakkeren ik ga niet zo laat naar bed (22.30u) Zijn jullie kinderen ook zo vroeg wakker? hoelaat gaan ze naar bed?
Groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 10:28
sas

hoi sannne

Mees heeft dit vorige maand ook gehad.
Vorige week is hij ineens zelf gaan zitten en staan kruipen deed hij al.
Waarschijnlijk zat hij hier tegen aan te hikken en was daarom een beetje frustie.
s'Avonds ligt hij er om 18:30 in tot de 7:00 Ben blij dat dat 6:00 weer overboord gegooid is
Dan krijgt hij om 8:00 een fles melk (150 ml)
om 10 uur fruit,
Om 10:15 gaAT hij er weer in tot 11:30/12:00
Dan eet hij om 12:00 een broodje met 120 ml melk
Om 14:00 weer naar bed tot 15:30/16:00
Als hij wakker word krijgt hij een liga met roosvicé.
Om 17:30 warm eten en een toetje en dan om 18:30 naar bed.
Dan maken we hem om 19:30 een papfles met 90ml melk die drinkt hij slapend leeg en slaapt dan tot s'morgens en 7:00
Dit is Mees zijn ritme.

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 10:46
nieke

Hoi,

ons Janna heeft dit ook gehad. Sinds een week slaapt ze terug tot 8u30, maar de drie weken daarvoor was ze steeds om 6u-6u30 van de partij (en ze gaat rons 20u30 naar bed) . Hier is het dus tijdelijk geweest. Ook sliep zij overdag veel korter en dat is nu ook terug zoals voorheen. Dus ik denk dat als je zoontje eerder beter sliep, dat dit wel beter wordt. Gewoon even geduld oefenen. Probeer om overdag een dutje te doen wannneer hij slaapt. Dan kan je je 'batterijen' even terug opladen. Ik merkte ook wel dat ik wat minder kon verdragen van haar. Als ze dan weer koppig constant haar hoofd zat weg te draaien bij het eten, had ik dikwijls zoiets van: Grrrr, kind, eet nu toch voort! Maar da's ondertussen weer verleden tijd!
Misschien kan je man het even overnemen, zodat je wat kan rusten. Of dat hij 's morgens eens opstaat? Als dat gaat, hé!

Veel sterkte en voor je 't weet is dit weer voorbij!

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 12:29
barbara

Online Status
waarschijnlijk heeft je kleine last van een sprongetje, dan slapen ze opeens heel weinig of juist veel, en leren dan opeens allemaal dingetjes
meestal duurd dat een weekje of 2, en dan komen ze wel weer in een goed ritme en krijgen hun goede humeur weer terug!
dus nog ff volhouden

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 08:33
inge

hallo allemaal,

Hier eentje van 15,5 maanden die erom 20.00 in ligt en elke dag om 05.45 /06.00 op is, en ik krijg hem niet meer in slaap! heb van alles geprobeerd, een donker gordijn, een flesje, een schone broek, een zacht muziekje, maar nee hoor, niets helpt.

Ik zou ook zo graag een keertje tot 07.00 slapen..

Wat mijn man en ik doen is zaterdag mag een van ons uitslapen en zondag de andere, anders kom je nooit meer aan je rust.

Ik hoop Sanne dat die van jou weer wat meer in zijn ritme komt, het is soms gewoon heel zwaar he? Ik vind het ook moeilijk hoor om om 06.00 vrolijk te doen.

groetjes,
Inge
Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 09:07
Anneke

zou ook voorstellen dat er eens iemand het van je overneemt want soms is het idd te véél.

Ik moet zeggen dat arthur enorm véél slaapt en da's makkelijk. Als hij in bed ligt kan ik dingen doen die niet lukken met hem erbij.

Toen hij zo vroeg wakker werd heb ik hem wel geleerd om langer te slapen maar da's ook een proces dat weken duurt.
Voor 6 uur wakker was speentje , slaap lekker en weg. Lag hij nog wakker best maar hij kwam er voor 6 uur niet uit!
Ondertussen heb ik dat uur al verlaat naar half zeven.
Hij slaapt nu tot ongeveer 7 uur - half acht.
De eerste dagen huilde hij en moest ik regelmatig opstaan om terug speentje te geven maar dat is geleidelijk aan minder geworden . Voorwaarde voor deze methode is wel dat je ze niet oppakt , niet gaat knuffelen & lief zijn. Gewoon kordaat kamer binnen, speentje geven, neerleggen en buiten gaan ongeacht of ze gaan huilen of niet. Klinkt hard maar ze komen op een leeftijd waar ze best snappen hoe ze je moeten aanpakken en zo toon je aan dat jij baas blijft over de situatie.

Succes!

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 12:37
sanne

Lieve moeders,

Het is inderdaad een heel goed idee om in het weekend de een uit te laten slapen en de volgende dag de ander. Helaas moet mijn vriend af en toe klussen op zaterdag en dan wilt hij per se uitslapen zondag...zucht....maar as weekend is dat niet het geval dus ik ga maar eens uitslapen... Ik denk dat ik er wel van opknap, want een baby is ontzettend leuk , maar met die sprongetjes kan je hem af en toe achter het behang plakken, dan laat hij je echt niet met rust...Ben benieuwd wanneer deze periode voorbij is (sprong) en dat hij weer lekker slaapt tot 07.30u
Groetjes

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 10:18
Phie

Online Status Stuur bericht
Thomas was tot 9maanden een heerlijke slaper; wij konden gemakkelijk tot 9uur blijven liggen en als we hem dan tussen ons legden, soesde hij soms zelfs mee tot 10u a 10.30u FANTASTISCH. Maar toen heeft hij enkele weken gesukkeld met zijn gezondheid en nu.. Nu blijft er helaas niets over van dit goede slapertje!
Om 5u wordt hij wakker en wil hij absoluut melk! Dus geven we dit maar.. Maar nu ik terug 6maanden zwanger ben, weegt dit wel even door, zo elke dag om 5uur paraat! Ok, hij valt terug in slaap daarna tot half zeven, soms zeven uur!
Ik breng hem niet graag weg maar ik zal hem toch van tijd eens een avondje naar de grootouders brengen... Genieten zij ook eens van en dan kunnen wij misschien eens tot 9 of 10uur slapen!
Ik heb al eens geprobeerd zijn avondpapje zwaarder te maken, in de hoop dat hij dan langer zou slapen.. Maar das ook niet gelukt...
Als er misschien nog iemand tips heeft?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]