< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Blaasontsteking??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Blaasontsteking??
09/05/2007 @ 10:25

Online Status
Hallo iedereen,

Ik maak mij wat zorgen over het feit dat ik zo frequent moet plassen. Dit is vooral 's avonds zo (soms 3 keer op een kwartier tijd..). Ik had deze nacht wat pijn in mijn onderbuik, die uitstraalt naar de liezen, maar zou dat geen bandenpijn zijn of heb ik een blaasontsteking?
Ik voel wel een druk onderaan in mijn buik hoor.
Zeer raar. Ik moet normaal gezien 22 mei terug naar de gynaecoloog, zou ik eerder moeten terug gaan? Of wachten tot dan? Wat denken jullie?
Gaat een blaasontsteking vanzelf over als het dat is? Ben nu ook wel niet geneigd om antibiotica te nemen...

Groetjes van een ongeruste mama in spé

[Laatst gewijzigd door stefanititia - 09/05/2007 @ 10:26] - Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 10:54
melissa

Online Status Bekijk profiel
Vrouwen die zwanger zijn zijn sneller vatbaarder voor blaasonsteking bij me eerste had ik het elke maand zeker terwijl ik er niks van merkte, ik zou toch voor de zekerheid even je urine laten controlen door je huisarts

gr

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:36

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

ik ben vrijdag naar gyn geweest, en meldde dat ik last had van pijn in de liessttreek, vooral voor of net na het plassen. ik moest ook vaker, soms ook heel kort op elkaar.
het gaat bij mij dus om een blaasontsteking - je kunt dit ook zien aan je plas: als die donkerder en troebeler is, normaal moet urine heel licht van kleur zijn, en perfect doorzichtig...
ik moest één zakje nemen, geen antibiotica, maar gewoon iets om de blaas te reinigen, en veel drinken. ik kreeg ook magnesiumpillen mee... goed leegplassen was ook belangrijk, mijn kindje ligt heel erg naar onderen, en drukt dus al op mijn blaas, zodat ik niet altijd goed voel of mijn blaas leeg is...

vanzelf gaat het zeker niet over, dus je mag er niet mee rondlopen hoor. het kan op termijnnaar de nieren gaan, en nierstenen veroorzaken ! ga mss eens naar je huisarts, die zal je onmiddellijk kunnen helpen, zeker ook zonder antibiotica !

succes ermee !

grtjs

amy

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 15:04
Laura

Gewoon je urine in een potje doen en even bij je huisarts afgeven. Dit kan vaak gewoon bij de assistente dus hoef je geen afspraak te maken. Ik heb het in mijn zwangerschap nu al twee keer gehad. Alleen omdat ik te weinig drink.
Je krijgt dat een aangepast kuurtje (een week lang 3 pillen per dag) die niet schadelijk zijn voor de baby en dan ben je er weer vanaf. Ik heb zelf weinig symptomen als ik een blaasontsteking heb. Maar je kan er een nierbekkenontsteking van krijgen als je telang door loopt en dan ben je veel verder van huis. Nu is het nog heel simpel op te lossen.

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 17:58
Amélie

ja,als je bij plassen ,een drukkend gevoel krijgt,samentrekkend gevoel aan je vagina,constant moeten plassen en er komt amper eruit,da wijst uit op blaasontsteking
ikheb da veel last van,wacht zeker niet te lang af,ga gewoon naar dokter,met urine in potje,afgeven,dan gaan ze je wel bellen ofwel (bij me kan da ook, binnengaan en dokter onderzoekt meteen met speciale papiertje in urine potje en ze kan al meteen zien of ik blaasontsteking heb, zo ja,dan krijg ik zakje poeder voor me, moet da gewoon één keer drinken ,tis al

goeie raad,wacht niet te lang.
SUCCES
Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 09:49

Online Status
Hallo allemaal,

Bedankt voor de goede raad. Ben ondertussen bij de dokter geweest, het is idd een blaasontsteking. Heb medicatie gekregen en het is al beter..
Hopelijk blijft het weg nu..

Groetjes,
Stefanie

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 20:12
Vlindertje

Ik heb idd ook een blaasontsteking. Ik merkte het doordat ik s'nachts meerder keren wakker werd om te plassen terwijl dit nooit het geval is, en het deed nog pijn ook! Heb nu antibiotica dus komt goed.

Liefs, Vlindertje

Link naar deze reactie
06/10/2007 @ 16:21
Baraniel

Omdat ik zo ongelooflijk beroerd ben van de misselijkheid en daardoor ook niet meer goed kon drinken (helemaal van water en thee word ik kotsmisselijk), moest ik naar de HA. Ze onderzocht ook mijn urine en het bleek dat ik een blaasontsteking heb. Ik had het niet eens gemerkt! Nu ik het weet, voel ik het wel. Nu heb ik antibioticum gekregen, omdat het best wel een heftige is ook nog. Maar ik ben nogal een piekeraar en maak me nu toch wel zorgen. Ten eerste of de blaasontseking niet al te lang heeft gezeten en nu al ernstiger is geworden en gevaarlijk voor het kindje en ten tweede of de antbioticum geen schade kan aanrichten aan het kindje. Maandag neemt de HA weer contact met me op (vooral ook om te kijken hoe het met de misselijkheid en de vochtinname gaat). Ik moet nu natuurlijk helemaal veel drinken, maar dat is echt een heel groot probleem. Met heel veel moeite en echt tegen heug en meug kom ik met veel mazzel op zo'n 5 glazen uit... Nou, tot nu toe is het zwanger zijn voor mij alles behalve een roze wolk.... .

Link naar deze reactie
06/10/2007 @ 18:56

Online Status
@Baraniel: maak je niet te veel zorgen hoor, een blaasontsteking zal wel vlug genezen met een antibioticum. Ik moest ook antibiotica nemen.
Over het vele drinken heeft je huisarts wel gelijk. Ik weet dat het niet makkelijk is, maar probeer toch 2 liter per dag te drinken hoor.
Sterkte! Het gaat zo weer voorbij. Het zwanger zijn is voor mij ook allesbehalve een roze wolk geweest. Zelfs nu heb ik nog last van kwaaltjes, maar we krijgen iets moois in de plaats he.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]