< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » hoeveel drinkt jullie 5 weken oude baby?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
hoeveel drinkt jullie 5 weken oude baby?
09/05/2007 @ 11:45
Katje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn zoontje drinkt 6 flessen van 150ml water en 5 schepjes ingedikt met gelilact voor zijn reflux.

Hoeveel drinken jullie kindjes want hij drinkt meer dan er op het voedingsschema staat van K&G

groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 13:49
griet

Online Status
Hallo,

Ik heb via de kinderarts gehoord dat het ok is als een baby per kg lichaamsgewicht 150ml drinkt.
MIjn zoontje is nu qua ontwikkelingsleeftijd ook ongeveer 5 weken (door vroeggeboorte). IK geef borstvoeding maar weeg hem nog af en toe (een overblijfsel van in de couveuse...). Hij drinkt ook 6 keer per dag, meestal tussen de 90 en de 120 per voeding. IK zou gewoon in de gaten houden hoeveel hij verzwaart. Als dit niet drastisch veel is per week, zou ik gewoon doordoen. MIsschien heeft je kindje tijdelijk meer melk nodig en zal dit met verloop van tijd wel weer verminderen. MIjn zoontje heeft vb tijdens de hitte ook veel meer gedronken (toen bijna 140 per voeding).

Succes
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 14:26
L

Mijn zoontje is van 6 april en drinkt nu 6x 120ml met 4 schepjes, maar hij drinkt zijn flesjes wel bijna nooit leeg. Blijkbaar is hij niet zo'n grote eter... Als jouw zoontje behoefte heeft aan wat meer voeding, zou ik me daar geen zorgen in maken hoor. Mij hebben ze altijd gezegd dat een baby zich niet snel zal overeten!

Heeft jouw zoontje trouwens min of meer vaste eet-uren?
Als ik mijn zoontje laat doen, laat hij overdag vaak 5u uur tussen zijn voedingen, maar dan komt hij niet aan voldoende voedingen per dag...

Groetjes
Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 11:16

de onze dronk met moeite 100 ml op inclu poeder.
Op 5 weken gaf ik 80 ml water en bijna 3 schepjes.
hij kwam daar ca 130 gr per week van bij. Nu op bijna 8 weken geven we 110 water + 4 schepjes poeder en hij komt ook steeds goed bij. Hij drinkt meestal zijn flesje van 120 ml niet op maar gemiddeld 100 ml hangt van keer tot keer af. Hij valt int slaap na 10 min.

Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 17:26
Natas

Hai,

Mijn zoontje is nu 5,5 week oud en hij drinkt nu 6 voedingen van 135 ml van nutrilon voor de hongerige baby(120 ml water+ 4 schepjes voeding). Hij drinkt altijd zijn flesjes leeg binnen een kwartier. Maar nu lijkt het alsof hij meer wil drinken ik wil hem nu 6 voedingen van 150 ml gaan geven.

weet iemand of dat kwaad kan? nu hij pas 5,5 week oud is.

groetjes
Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 07:25
Sharon

Online Status Bekijk profiel
op 5 weken gaf ik 8x per dag bv. Toen ik een week later 1 bv liet vervallen voor de fles dronk hij daarvan 120cc.

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 15:31

Hallo
mijn dochtertje is nu ook een dikke 5 weken, ik geef haar 5 tot 6 flesjes van 135ml, daar drinkt ze ongeveer 110 tot 120 van leeg. Ik denk dat dit bij elk kind anders is. Sommige kinderen hebben ook gewoon een grotere zuigebehoefte maar hebben daarom geen honger.
groetjesxxx

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 23:41

Hey

Kay is van 5 april en zit alweer 1,5 week op hetzelfde.
Hij is dus vanaf de week dat hij 1 maand oud zou zijn overgegaan naar flessen van 150ml.
Ik bied hem de 150aan en laat hem zelf beslissen of hij het opdrinkt of niet.
Meestal drinkt hij zo'n 140 per fles.Hij krijgt 5 voedingen per dag. En sinds hij 2 weken is geen nachtvoeding meer,

succes

groetjes kaat

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 12:38
Katje

Mijn zoontje eet dus idd meer dan gemiddeld.

Hij zou eigenlijk maar 5flessen op een dag mogen hebben maar ik geef nog nachtvoeding. Hij is nu 6weken oud maar het ziet er niet naar uit dat hij die nachtvoeding snel zal laten...

bedankt voor de reacties

[Laatst gewijzigd door Katje - 16/05/2007 @ 12:39] - Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 20:29

Hallo,
hier ook zo'n grote drinker donderdag 5weken en komt niet meet toe met zijn 135ml met 4,5schepjes.
Volgen K&G zit hij nu aan zijn max,mag hij dan niet meer?
ik moet hem nu altijd minstens een half uur bezighouden of langer
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 17:06

Hallo nijntje

Laat je niet teveel wijsmaken door K&G. Ik had ook problemen dat mijn dochertje altijd maar honger had, ik ben van voeding overgestapt naar nutrillon omneo, op aanraden van huisarts. Koekjesmeel toevoegen helpt ook. En nu komt ze toe met 5 flesjes per dag, tegen anders 6 a 7. Ze is nu veel langer verzadingd.
Succes ermee, groetjes

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 20:04

Hoi Katje,

Mijn zoon Mika is ook zo'n hevige drinker. Hij kreeg 5 x 150/dag maar al na 2 weken begon hij minder en minder tijd te laten tussen de voedingen door waardoor ik geregeld aan 6 x 150/dag zat. Hij dronk zijn flesjes ook altijd tot de laatste drup uit. Nu zet ik zelfs flesjes van 180cc. En nu drinkt hij er gelukkig maar 5 per dag. Ik moet morgen naar K&G maar ga hen niet vertellen dat hij al zo grote hoeveelheden drinkt.
Probleem is dat Mika het echt nodig lijkt te hebben. Als ik hem een fles geef na 3u, hoor je echt dat het precies in een lege put valt en maakt zijn maag rare geluidjes.

Mijn onthaalmoeder zegt dat dat dikwijls is bij Nutramigen. Ze heeft nog zo'n kindje gehad. Er zitten voorverteerde eiwitten in waardoor de darmen zelf niet veel moeten doen en alles heel rap verteerd is. Het gaat er dus in en uit.

Ik doe dus Nutramigen1 5 x 180ml/dag ingedikt met Gelilact. Daarbij doe ik Gaviscon en SAB-druppeltjes. Mika heeft een darmbacterie opgelopen zo'n 3 weken geleden. Hij kwam toen niets meer bij en had moeite om op gewicht te blijven. Was zelfs wat afgevallen en een chance dat hij niet uitgedroogd was.

Naar 't schijnt doet Mika daarom nu een inhaalbeweging, tot hij zijn punt op de groeicurve bereikt heeft en zal zijn eetlust nadien vanzelf wel minderen. Van de kinderarts was de hoeveelheid in elk geval geen probleem.

We zullen morgen wel horen of hij te veel is bijgekomen op korte tijd...

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 22:41

veel eten
Bas is nu 8 weekjes oud. Eerst gaf ik hem borstvoeding, maar hij kwam veel te weinig bij. Ik ben nu sinds 3 weken overschalkeld op Nutrilon. Normaal - volgens zijn gewicht - zou hij 5x 150 moeten drinken, maar hij drinkt 7x 150! Hij lijkt het echt nodig te hebben! 's Nachts dus 2 keer drinken... eerst sliep hij nochtans redelijk door. Ik denk dat ik toch best eens informeer of dit normaal is. Tenzij iemand me een goed antwoord kan geven...
Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 22:56
lolita

Online Status Stuur bericht
hier 6x 150 ml= 140 water en 4,5 schepjes poeder nan ar
morgen naar kind en gezin
x

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 16:43
Eve

Aude is 25 dagen en drinkt 150 ml. Volgens k&g kan het zeker geen kwaad en mag ik zelfs nog meer geven als ze dat nodig moest hebben!

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 18:55
lolita

Online Status Stuur bericht
geven nu 150 ml water en 5 schepjes poeder omda hij boven de 5 kg zit
x

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]