< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » pijnlijke harde buiken?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
pijnlijke harde buiken?
09/05/2007 @ 18:02
boeleke

hoi moedertjes
ben momenteel bijna 28weken en maak me toch wel wat zorgen. heb deze namiddag een hele tijd last gehad van serieuze buikpijn (buik spant precies op en dan beginnen er van die krampen in mijn hele buik - alsof ik me een serieuze indigestie gegeten heb); zijn dit nu die harde buiken waar men over spreekt (ik dacht toch dat die geen pijn mochten doen); voelde me echt serieus ongemakkelijk...
ondertussen is het wel wat beter, maar die buik voelt nog niet ontspannen en heb nu ook erg last van brandend maagzuur
hoop dat dit geen slecht teken is, hebben jullie hier ook last van???
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 20:37
Nans

Online Status Stuur bericht
Harde buiken zijn als je hele buik (baarmoeder) van beton aanvoelt. Die kunnen van korte duur zijn of wat langer duren (bij mij kon dat wel een uur aanhouden). Mijn gyn zei dat het geen kwaad kon, zolang het maar af en toe voorkwam. Maar als het regelmatig voorkwam, kon (daarom niet altijd) het zijn dat het een effect had op de baarmoederhals, dat deze dan begon in te korten. Meestal is het een aangeven van je lichaam dat je het even te druk hebt en dat je wat gas moet terug nemen. Dus gaan zitten en je ontspannen totdat je voelt dat je buik weer zacht aanvoelt. Warmte (kersenpitkussen of zo) kan ook helpen om je te helpen ontspannen.
Wat je maagzuur betreft, het kan zijn dat je baby op je maag is aan het duwen en dat je daarom wat oprispingen hebt. Melk kan verlichtend werken, anders kan je naar de Gaviscon/... producten gaan.
Als je het niet vertrouwt, neem dan contact op met je arts/verloskundige. Dan weet je het zeker.

Succes, Nancy

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 20:05

Hoi,
Ik ben morgen 30 wkn., afgelopen weken ook erg veel harde buiken gehad terwijl ik toch echt rustig aan heb gedaan. Ik werd zelfs wakker van de pijnlijke harde buiken en de buiken werden nauwelijks zacht. Verder van ellende niet kunnen slapen en eten. Ik heb me een week zeer ellendig gevoeld. Volgens mijn verloskundige komt dit vaker voor in deze periode van de zwangerschap en is er ook niks meer aan te doen als een warme kruik.
Ik heb contact opgenomen met mijn homeopaat en volgens hem is er wel degelijk wat aan te doen. Ik heb een recept voorgeschreven gekregen. EN, weg slapeloze nachten, minder harde buiken (niet pijnlijk meer), en terug eetlust. EN het kan totaal geen kwaad voor mijn kindje!
Gr. Mir.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]