< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Nooit meer zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Nooit meer zwanger
10/05/2007 @ 15:12
Liesbet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi, Ik ben Liesbet en ondertussen de mama geworden van 3 schattige kindjes. Vandaag laat ik een spiraaltje zetten en dat is voor mij het begin van een hele nieuwe periode. Ik zal nooit meer zwanger zijn. Ik vind dit gevoel heel dubbel. Enerzijds ben ik dolblij met deze 3 schattige spruiten en weet ik dat ze nu alles gaan krijgen wat ze nodig hebben maar anderzijds vind ik het ergens toch spijtig dat ik nooit meer zwanger zal zijn. Hopelijk begrijpen jullie dit een beetje

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 15:22
Feli

Hey Liesbeth,

Een spiraaltje is toch niet definitief?
Je kan nog steeds zwanger worden als je het spiraaltje weer laat verwijderen... Dus als je er ooit terug zin in hebt...

3 schattige kids

Groetjes,
Feli

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 15:24
Liesbet

Tja mijn man wil echt geen 4de meer. Als het aan hem lag was hij al na de 2de gesteriliseerd.

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 15:52
Feli

Misschien als ze allemaal een beetje groter zijn hij er wel terug een kleine spruit bij wil...
Het zijn nu 3 peuters en dat zal soms wel een gezellige drukte met zich meebrengen...

Liefs,
Feli

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 16:11
snuffie

Hoi Liesbet,

Ik denk dat ik je gevoelens wel begrijp hoor. Dit is mijn tweede zwangerschap, en hoewel we niet echt 'afgesproken' hebben hoeveel kindjes er zullen komen, is de kans toch rëëel dat het na deze zwangerschap ophoudt. Als ons tweede ukje even makkelijk is als ons eerste, zit er misschien nog wel een derde in, maar goed...

Ik beleef deze zwangerschap ook al een beetje als 'misschien wel de laatste', en dat geeft ook hier een heel dubbel gevoel...

Ik denk dat veel mama's zich herkennen in jouw gevoelens hoor!

Tuurlijk is het al super dat je drie gezonde kindjes hebt, en het is ook begrijpelijk dat je man drie wel genoeg vindt... Jij vindt dat misschien ook wel genoeg (rationeel gezien), maar je gevoel kan iets heel anders zeggen he...

Maar zoals Feli zegt, een spiraaltje is echt niet definitief: laat gewoon de tijd zijn werk doen, het kan alle kanten uit. Wie weet ben je over enkele jaartjes heel blij dat jullie 'maar' drie kindjes hebben, of is tegen die tijd je man van mening veranderd...

Tijd brengt altijd raad!

Snuffie

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 18:12
Esther en K3

Ooooooooooooohh liesbet wat herkenbaar!!! Ik zit nu al iedere keer 'goh, de laatste keer 17 weken zwanger', en 'goh, de laatste keer die eerste bewegingen voelen'..... En straks.. Een laatste eerste lachje, een laatste eerste woordje, een laatste eerste stapje...... Zucht.... Mijn man en ik weten heel zeker dat dit de laatste is hoor, zowel emotioneel, fysiek als financieel is meer niet haalbaar........ En het is ook goed zo!! Maar toch, het idee om nooit meer al die eerste keren mee te maken...... Zucht.......

Liefs Esther
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]