< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Gynaecologen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
10/05/2007 @ 20:13
Issey

Online Status Stuur bericht
Beste dames,

Een klein vraagje: is het nodig eens extra bij de gynaecologe op bezoek te gaan als je zwanger wilt worden? Of is da beetje overbodig gezien de jaarlijkse controle en als er geen problemen zijn?

Dan nog een kleine vraag: ik ben best tevreden met mijn huidige gynaecologe, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met het AZ Sint-Lucas in Gent? Is het daar modern enz? Nog nooit geweest en das waar mijn gynaecologe dienst doet binnen de werkuren. Ik zou graag een gynaecologe hebben die niet constant zou gaan zeuren dat ik te dik ben (hetgeen wel zo is, ma das dan mijn leven en dat wil niet zeggen dat ik geen recht heb op zwangerschap). Iemand tevreden over vrouwelijke gynaecologen uit de omgeving van Gent die geen problemen maakt van overgewicht?

Dank jullie wel voor eventuele advieskes

Groetkes

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 20:36
wendydekock

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

zelf ben ik van aalst maar ik vind gewoon dat als je je gyne gewoon bent dan moet je er gewoon bijblijven. ik denk niet dat je moet gaan volgens mij is het goed als je weet wanneer je zwanger bent dat je dan gaat. nu ivm dat gewicht in sommige gevallen kan het wel is zwaar en gevaarlijk zijn dat je tijdens de zwangerschap teveel bijkomt. gewoon zien wat je de laatste maanden van de zwangerschap doet. als je al goed gebouwd bent gaan ze wel zeggen dat je moet opletten maar je hebt zeker recht op een zwangerschap dat gaan ze je nooit verbieden zeker niet.

wat je wel gaat moeten doen of laat ons zeggen het beste doet is foliumzuur nemen zodat een openrugje kan vermeden worden. liefst 3 maand voor de zwangerschap en dan tijdens de zwangerschap ook nog steeds 3 maand dat te nemen. Je kan dat zo in de apotheek halen.

hoop dat het je goed gaat en dat je ook een gelukkige toekomst mag starten
by the way welkom op het forum
Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 20:52
Issey

Hey,

Bedankt alvast voor uw reactie. Is ook allemaal zo nieuw e.... :)

Wat dat foliumzuur betreft neem ik al een half jaar (niks met zwanger worden te maken) Omnibionta Femina (gewoon speciale vitamines voor de jonge vrouw) en daarin zit foliumzuur 200% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Is dat dan ook goed? Of schakel ik best over op nog iets anders?

Groetjes

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 20:57
wendydekock

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
nee ik denk dat dat ook goed is hoor zolang dat je maar foliumzuur binnen hebt is dat al ok. het is inderdaad een vitamine voor vrouwen.
Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 21:06
cindyke

Online Status
over die foliumzuur, het beste dat je kan nemen als je een kinderwens hebt is omnibionta pronatal, specifiek gemaakt voor vrouwen die willen zwanger worden, zwanger zijn en borstvoeding geven, zit alles in wat je nodig hebt!
Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 21:14
Issey

Heb het inderdaad net s opgezocht. Er wordt aanbevolen 400µg per dag, en die hoeveelheid zit ook in de vitamines die ik neem. Dus da deel zal dan wel al in orde zijn e. Misschien deze verder uitnemen en dan Omnibionta Pronatal gaan kopen. Of mijn ventje daar morgen om sturen (ben uiteindelijk niet zo'n geduldig iemand).

Ale, tenzij mij nog prangende vragen te binnen schieten neus ik wel verder op het forum. Toch interessant want bijna alles wat je je kan afvragen is te vinden .

Wendy, veel succes met de pogingen. Wij gaan hier heeeel op t gemak beetje prutsen en zien wat er van komt want zijn nog aan het bouwen ook dus beetje uitstel zou niet slecht zijn. Gewoon afwachten en ons blijven amuseren e .

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]